Cresent och DBS vet någon värde?

Anki72

Medlem
Kanske några kunniga cykel happyriders kan hjälpa mig med värdet på dessa oranga skapelser ? Dom följde med huset och har stått i förråd vet inte hur länge. Damcykeln DBS fungerar och behöver säkert nya däck och lite
5-56 spray. Herrcykeln ej testad men tycker den ser tjusig ut för sin ålder. Kan det vara 80 tal båda?

Bilagor

• IMG_6796.jpeg
    IMG_6796.jpeg
    984.8 KB · Besök: 173
  • IMG_6794.jpeg
    IMG_6794.jpeg
    798.8 KB · Besök: 149
  • IMG_6793.jpeg
    IMG_6793.jpeg
    974.5 KB · Besök: 159
  • IMG_6790.jpeg
    IMG_6790.jpeg
    1.1 MB · Besök: 167
  • IMG_6791.jpeg
    IMG_6791.jpeg
    445.2 KB · Besök: 158
  • IMG_6783.jpeg
    IMG_6783.jpeg
    711.6 KB · Besök: 143
  • IMG_6782.jpeg
    IMG_6782.jpeg
    1.3 MB · Besök: 146
Nja, den har nog mest affektionsvärde. Kanske en cykelhandlare tar in den som inbyte, och rabatterar ett nyköp.

Tack för svar! Jag har stoppat ut den till försäljning lokalt där jag bor och förhoppningsvis dyker det upp någon retro intresserad person. Men tack för att du tog dig tid att svara ?

Jag skulle gissa att du realistiskt kan få ca. 2-300 kr/cykel. Troligen lite mer för Crescent-cykeln än DBS-cykeln. Vore kul att höra vad du lyckas sälja cyklarna för. Lycka till!

Kanske några kunniga cykel happyriders kan hjälpa mig med värdet på dessa oranga skapelser ? Dom följde med huset och har stått i förråd vet inte hur länge. Damcykeln DBS fungerar och behöver säkert nya däck och lite
5-56 spray. Herrcykeln ej testad men tycker den ser tjusig ut för sin ålder. Kan det vara 80 tal båda?
Herrcykeln kanske 1000 kr, finns efterfrågan på dessa. Damcykeln möjligen någon hundralapp.

Fixar du till damcykeln så att allt fungerar så tror jag att du säljer den lätt för 700 kr och eventuellt för 1000 kr om du orkar. Kidsen gillar damcyklar.

Crescenten ser ut att vara med fullhöjdsram(24"). De brukade komma med den då populära 27"- varianten 630 mm hjul. Byggda och passande för fullvuxna över 1,80 i längd. Det kom flera mycket snarlika varianter, säg från 78- 82.

Crescenten ser ut att vara med fullhöjdsram(24"). De brukade komma med den då populära 27"- varianten 630 mm hjul. Byggda och passande för fullvuxna över 1,80 i längd. Det kom flera mycket snarlika varianter, säg från 78- 82.
Jag fick den såld alldeles för en stund den. Fick 500 kr. Det roliga i kråksången är att killen pumpade upp gammel däcken och cyklade härifrån ? Det var bättre kvalitet förr! Säger det av erfarenhet då en släkting (född 1908) var luffare och sålde skor. Han hade inga återkommande kunder då skorna aldrig gick sönder. ?

Tillbaka
Topp