Varning för Biketown

Seb_M

Medlem
Varning för Biketown
Jag har ny cykel från Cykelkraft / Spobik, det funkade utmärkt!

Men jag vill passa på att varna för Biketown när det gäller reservdelar och andra beställningar.

Totalt värdelös kundservice och hittills utebliven leverans av något så enkelt som ett par slangar.

De stod som "i lager, leveranstid 4-6 dagar" vilket får en att förstå att de inte är i deras eget lager. Nu efter en månad och flera arga mail har jag ännu inte fått dem.

Köp någon annanstans om du vill få något levererat!

Varning för Biketown
Jag vet att Cykloteket och Cykelkraft har Spobik som ägare. Men Biketown är nog ett helt eget bolag!
Att de sen kan beställa från samma europalager kan vara en annan sak såklart!

Varning för Biketown
Se där! Tack för info! Tänk hur alla dessa bolag hänger ihop. Till fördel eller nackdel för oss köpare? Det får vi själva säga till om!

Varning för Biketown
Har bara positiva erfarenheter av Biketown efter två ordrar i närtid. Den första var bara ett gäng strumpor men där jag missade att en modell hade längre leveranstid. Vid kontakt strök de den och skickade resten.

Order två var en cykeldator som gick iväg enligt utlovade 1-2 dagar. Så inga problem för min del. Snabba svar från kundtjänst båda gånger.

Varning för Biketown
Vet inte om jag är blind eller dum, men hänger det här ihop?
Ja. WeSports köpte även Bikester. Jag handlade från Biketwon för flera år sedan. Då var de "bara Biketown", funkade bra

Efter BIkesterköpet så bojkottar jag alla dessa butiker, jag tycker att det är rent lurendrejeri att bara fortsätta med samma gamla varumärke och "uppfräschad" webbutik och låta kunderna tro att det fortfarande är orginalet. Utöver det så är ju deras priser oftast ändå helt åt skogen, trots kampanjer och reor. Ger mycket hellre mina pengar till de tyska webbutikerna

Varning för Biketown
Vilken tysk webbutik är bäst nuförtiden?
Man får nog bläddra bland de tyska butikerna, ingen är bäst på allt och allt som oftast är just den prylen som man egentligen jagar inte på lager där man hittar bästa priset så det blir iaf 2 fraktkostnader att lägga på slutsumman. Somliga har dessutom en hög fraktkostnad medan andra ”bjuder” på frakten vid köp över en viss summa.
Det är fan inte lätt att vara konsument ?

Varning för Biketown
Sorry @nisseson såg inte din post medans jag skrev. Går väl inte heller att radera inlägg här?
Jo’rå ?

Måste du beställa slang?? Det är väl en sak som är lätt att hitta i butik.
”Slang” går ju att hitta lite överallt men då får du vad du får. Innan jag såg ljuset och gick över till slanglöst hittade inte jag de lätta slangarna jag ville ha utom i just nätbutiker. Företrädesvis utomlands.

Varning för Biketown
Dök upp i Facebookflödet, betalvägg, men går att läsa några rader iaf, enöigt kommentarerna där så var personalen helt ointressersde av att hjälpa kunderna i butiken, men så har jag hört bekanta sagt om Falubutiken också då dom har försökt att köpa nåt av dom...

"Förra tisdagen blev de fyra anställda på Biketown i Gävle uppsagda. Arbetsbrist på grund av nedläggning var anledningen och en dryg vecka senare så upphör alltså nu butiken.
– Det har varit tufft att få butiken i Gävle att gå runt, det är därför vi avvecklar den, vi går inte konkurs, men Gävlebutiken har varit långt ifrån lönsam. Det är väldigt tråkigt förstås, men försäljningen av framför allt båtar har gått ned, säger Johan Lindgren.

Biketown säljer och servar motorcyklar, fyrhjulingar, båtmotorer, mountainbikes, elcyklar och cyklar bland annat. De är återförsäljare för Yamaha och säljer båtar från Buster och Yamarin. De driver även en Biketown-butik i Falun och en webshop.
– Det ska inte drabba våra kunder mer än att de får vända sig till vår butik i Falun för service och eventuella garantier, säger Johan Lindgren.
Biketown öppnade i Gävle 2019 och en av de fyra anställda har blivit erbjuden anställning i Falun, enligt Johan Lindgren.
Lokalerna, som är på 1 700 kvadratmeter, kommer att börja tömmas omgående och maskinerna i butiken kommer att flyttas till Dalarna.
Personalen kommer att informeras under onsdagen."

Varning för Biketown
Dök upp i Facebookflödet, betalvägg, men går att läsa några rader iaf, enöigt kommentarerna där så var personalen helt ointressersde av att hjälpa kunderna i butiken, men så har jag hört bekanta sagt om Falubutiken också då dom har försökt att köpa nåt av dom...

jag lämnade alltid in min elcykel och vanliga cykel och motorcykel där service däckbyten m,m billiga snabba och väl genomfört ,tyckte de var väldigt bra .Det var i år 2024 som man började känna att inte allt stod rätt till reperatörer som slutade långa servicetider då de skickade cykeln upp till falun m,m synd att det inte funkade :-(Tyckte även att personalen var trevliga och hjälpsamma..

Varning för Biketown
Har beställt från Biketown senaste månaderna. Bedrövligt dålig kundservice. Leveransen dröjde ett par veckor längre än vad som utlovats. Svårt att få tag i personalen. En av sakerna returnerade jag och efter en månad hade jag inte fått pengarna åter. Vid påminnelse fick jag pengarna. Hade jag inte påmint dem hade jag nog aldrig fått några pengar.

Skulle aldrig våga köpa något dyrare där. Typ en cykel eller så.

Varning för Biketown

Men jag vill passa på att varna för Biketown när det gäller reservdelar och andra beställningar.

Totalt värdelös kundservice och hittills utebliven leverans av något så enkelt som ett par slangar.

De stod som "i lager, leveranstid 4-6 dagar" vilket får en att förstå att de inte är i deras eget lager. Nu efter en månad och flera arga mail har jag ännu inte fått dem.

Har också stora problem med Biketown ..
Försöker reklamera ett däck som har tillverkningsfel.
De bryr sig inte över huvud taget..
Svarar ej när man ringer och det tar flera dagar att få svar via mail..

Tillbaka
Topp