Powermeter till min Canyon Grail AL7

Nineplanets

Aktiv medlem
Hej!

Jag är lite sugen på att skaffa en powermeter och tänkte höra med er om ni har några förslag baserat på min situation/krav.

Jag använder mestadels Shimano PD-EH500 pedaler, huvudsakligen med den platta sidan (alltså ej clipless).
Har en Canyon Grail AL7 med Shimano RX600 vevparti.
Använder min Garmin Fenix 3 för att mäta distans,puls och skulle gärna vilja koppla in en powermeter till denna.

Funderade ett tag på att köpa Garmins XC100, men dessa har SPD på bägge sidor och jag skulle sakna en platt sida.

Tittat runt lite och hittat exempelvis denna:

Men jag vet inte om jag bara kan byta ut en av mina RX600 vevarmar mot denna?
Alternativt denna:

Men det är RX810 och inte RX600 som jag har... inte säker på om det spelar någon roll?

Kolla här. Vevar till lvg och mtb osv skiljer sig lite åt:

Kolla här. Vevar till lvg och mtb osv skiljer sig lite åt:

Fantastiskt, tack så hemskt mycket! Ska göra mätningarna som beskrivs där. Förhoppningsvis kan jag bara byta ut den vänstra vevarmen. Det vore en hyffsat prisvärd lösning.

Det finns InPeak också, som har fått en bra recension från GPLama.

Jag kör med Stages vevarm, men jag vet inte om man vågar köpa Stages i nuläget...

TS gillar ju sina kombipedaler men är egentligen inte pedalbaserade effektmätare ett mer långsiktigt alternativ?

Jag har 4iii vevarms-mätare till min racer och den kan jag ju inte flytta till graveln.

Hade jag haft pedaler hade jag kunnat skifta åtminstone inför "säsongsbyten" eller längre perioder med den ena eller andra cykeln. Och förhoppningsvis kan pedalerna flyttas med till nästa cykel vilket vevarmen antagligen inte kan.

Det finns InPeak också, som har fått en bra recension från GPLama.

Jag kör med Stages vevarm, men jag vet inte om man vågar köpa Stages i nuläget...
Varför osäkerhet kring Stages? Är oinformerad..

För att Stages har gått i konkurs.
Sen, beroende på ram, funkar även vänstervev från landsvägssidan.
Körde länge Ultegra Stages vev på ett GRX600 vevparti. Gäller att ha lite koll på förspänningen bara och frigång mot ramen som sagt.

Tillbaka
Topp