Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nån i Lidl-Trek, såg inte om det var Pedersen.Vem drog i backen?
Verkar vara Pedersen. Hoppas det gick bra ändå.Nån i Lidl-Trek, såg inte om det var Pedersen.
Ja, det var Coquard va? Han såg skärrad ut när han korsade mållinjen.Snyggt bunny jump över Pedersen!
Ser ut som han. Snyggt jobbat i alla fall.Ja, det var Coquard va? Han såg skärrad ut när han korsade mållinjen.
Jag baserar mitt otyckande från förra årets tdf.. var ett förvånansvärt moget svar idagDen "kaxige" Philipsen efter målgång
“Of course I’m disappointed that I don’t win myself, but that @markcavendish takes the win is pretty special. I think this is even a great day for cycling. Mark was already winning sprints when I was a kid. So many years later he is still sprinting at the very highest level. Chapeau.”
Tadej Pogacar med 12 st sen kommer Wout van Aert med 9st.Kommer nog stå sig ett tag, vilken aktiv cyklist är nr två på listan?
Alla spurtare är vinnartyper. Som utsätter sig för rejäla faror i extremt stressiga situationer. Har sett situationer efter målgång senaste åren med både Merlir, Pedersen och Jakobsen där de inte framstått som direkt trevliga. Framförallt Jakobsen som skällde ut sina lagkamrater för att de misslyckats med uppdraget för honom, trots att en annan i Quickstep-tåget lyckades vinna istället. Minns inte nu vem det var. Jakobsen bad också om ursäkt efter.Jag baserar mitt otyckande från förra årets tdf.. var ett förvånansvärt moget svar idag
Så Eddy Merckx fick ihop 34 etappsegrar i Touren då? Fattar jag rätt?
Som jag uppfattade det så var det inte att han inte orkade utan mer att de höll på bli inboxade till höger så han kände sig tvungen att släppa fram Philipsen i den lucka som ännu fanns.Mvdp hade inte mycket kvar I bena idag. Skulle dra upp jp men orkade 2 tramptag sen fick han kasta sig åt sidan . Och då har cav krafter kvar att ställa av övriga .. sjukt.
Det är han redan.Blir det "Sir" Mark Cavendish nu månne tro?
Som jag uppfattade det så var det inte att han inte orkade utan mer att de höll på bli inboxade till höger så han kände sig tvungen att släppa fram Philipsen i den lucka som ännu fanns.
Han är redan adlad.
Skedde ju rätt nyligen, i Juni i år.Ah hade missat det, får läsa mer UK press, där skriver de ju alltid ut "Sir" ?
Japp. Såg ut som Alex Zingle som tvingades CX-hoppa Mads Pedersen i 60km/t.Underbart! Go Cav!
Ser jag rätt 4:43:00 på discovery-streamen att någon kaninhoppar över en kraschad cyklist i sprinten? Kanske fel fokus men ändå kul (och skickligt).
Bästa var att se Jasper åka förbi kameran.. är så trött på honom.. inte för att jag bryr mig särskilt mycket.. Men lite skönt med skadeglädje ibland.Helt underbart och skönt att se den kaxige Jasper få stryk
Faktiskt helt sjukt. Jag fattar att det inte är det mest historiskt intressanta som hände idag men det är nog dagens prestation.Japp. Såg ut som Alex Zingle som tvingades CX-hoppa Mads Pedersen i 60km/t.
Faktiskt helt sjukt. Jag fattar att det inte är det mest historiskt intressanta som hände idag men det är nog dagens prestation.
Nåväl det där var väl lite väl förenklat? Etappen idag såg inte jättesvår att spurta hem.Att rycka i styret är svårare än att spurta hem en etapp?
Nåväl det där var väl lite väl förenklat? Etappen idag såg inte jättesvår att spurta hem.
Det handlar bara pengar... Från ett annat forum:Han kanske ryckte lite i pedalerna med.
Jag tror det är jättesvårt att spurta hem en etapp i Tour de France.
Så jävla osannolikt att jag var tvungen att leta YT-sammanfattning innan jag trodde på detGrattis Cavendish!
Plus tappade kedjan på mållinjen. What a show!Kollade igenom spurtreprisen igen.
Astanabenen vek sig vid flamme rouge. Cav körde sedan fri surf i klungan som började falla samman. Undvek kaoset på högerkanten och hittade acceleration på diagonalen till vänsterkant och sedan var det klart.
Master class 2.0.
Cav tappar ofta kedjan vid målgång. Han slutar trampa helt vilket slänger av kedjan fram.Plus tappade kedjan på mållinjen. What a show!