Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas på en tid under 4hVad har du för ambitioner? =)
2h55m, eller "en trevlig dag i sadeln och se vilken depå som har godast bullar"?
Har kollat på en superior team xf. Hade en Scott spark innan. Just det med väntan på delar tror jag är lika överlag. Väntade på en del till scotten och det tog en evighetSuperior som märke är väl rätt prisvärt men inte speciellt kreddigt. Kanske lite som Skoda?
Tidigare var det väl bara 1 onlinebutik i Sverige som sålde märket, men eftersom nästan alla onlinebutiker i Sverige är ett och samma företag, så kanske det är lite "bättre" nu. Men med det sagt så hade jag en kompis som fick vänta väldigt väldigt länge på en reservdel till sin Superior - något hen kanske inte hade behövt göra om det stått Scott eller Trek på cykeln istället.
Men eftersom det också är ett märke, och detta märke har väldigt många modeller, där vissa modeller passar bättre, och andra sämre, till just CV, så om du vill ha åsikter kring en specifik cykel du kollat på får du vara lite mer precis i vad du kollar på.
Ska man köra däck utan mönster? Dum fråga men är det helt utan mönster isf?Superior Team XF kommer fungera väldigt bra på CV.
Se till att du får den (förmodat) nya modellen med flackare gaffelvinkel (68 istället för 71 grader).
Nej man ska ha mönster. =)Ska man köra däck utan mönster? Dum fråga men är det helt utan mönster isf?
Tackar för svaren, alltid bra med lite tips när man kör första gångenNej man ska ha mönster. =)
Motsvarande Schwalbe Racing Ray och Racing Ralph är en bra kompromiss tycker jag.
Man kan gå ner till något med ännu mindre mönster, t.ex. Thunder Burt, men någonstans så får det omvänd effekt eftersom du med mindre förtroende (räddare för att tappa fästet och sladda av i en kurva) kör långsammare.
Kör med pulsmätare. Gå ut hårt men inte för hårt i första backen. Tröskel, eller strax däröver, är bra. Håll det tempot och skit i de andra, även om de kör ifrån dig. Efter startbacken är det 8 mil klungsurfning som gäller och innan du vet ordet av står du i Mora och undrar vad som hände.Tackar för svaren, alltid bra med lite tips när man kör första gången
Det ska bli intressant med den berömda backen, som du säger man få ta sitt eget tempoKör med pulsmätare. Gå ut hårt men inte för hårt i första backen. Tröskel, eller strax däröver, är bra. Håll det tempot och skit i de andra, även om de kör ifrån dig. Efter startbacken är det 8 mil klungsurfning som gäller och innan du vet ordet av står du i Mora och undrar vad som hände.
Det sitter Racing Ray och Racing Ralph på hojenNej man ska ha mönster. =)
Motsvarande Schwalbe Racing Ray och Racing Ralph är en bra kompromiss tycker jag.
Man kan gå ner till något med ännu mindre mönster, t.ex. Thunder Burt, men någonstans så får det omvänd effekt eftersom du med mindre förtroende (räddare för att tappa fästet och sladda av i en kurva) kör långsammare.
Klungsurfning.... fick starta i sista startgrupp ifjol, hade ej åkt seedningslopp dum som jag var... Fick en rygg som höll samma tempo vid typ 80km att haka på fram tills han stannade i Eldris... Men man fick träna på att skrika "kommer vänster" Haha!Kör med pulsmätare. Gå ut hårt men inte för hårt i första backen. Tröskel, eller strax däröver, är bra. Håll det tempot och skit i de andra, även om de kör ifrån dig. Efter startbacken är det 8 mil klungsurfning som gäller och innan du vet ordet av står du i Mora och undrar vad som hände.
Kör på det! Riktigt bra all around. För alla väderlekar och lågt rullmotstånd!Det sitter Racing Ray och Racing Ralph på hojen
Jag upplever att bak handlar det mer om att ha rätt (lågt) däcktryck för greppet, mer än mönstret, om det inte blir för blött och lerigt såklart.Beror nog på åkstil. Jag saknar mer grepp fram med ray än bak med burt.
ja, pratar främst om torr enklare stig.Jag upplever att bak handlar det mer om att ha rätt (lågt) däcktryck för greppet, mer än mönstret, om det inte blir för blött och lerigt såklart.
Fram handlar det mer om mönstret upplever jag. Ray är en bra kompromiss mellan lateralgrepp och rullmotstånd. Annars ska man ha typ Wicked Will (för att fortsätta med Schwalbe) fram men då rullar det desto sämre.