Tour de France, 2024

Tour de France, 2024
Oj, vad stark Pogacar är! Så härligt att se rycket, dansken helt parkerad ?
Olyckskorparna från i onsdags har tystnat rejält nu!

Tour de France, 2024
Eller ett bra tempo från JV. Bara att plocka fram stykninet och cognacen.
Visst gjorde JV ett grymt andratempo i fjol, men ska han vinna hela touren krävs nog att han minskar avståndet till Pogi en hel del innan tempot. Och som det ser ut nu så krävs väl antingen rejält vikande form på Pogi sista veckan, en dålig dag, vurpa/skada/sjukdom eller att han får tokfeeling/hybris och satsar på på att soloköra över tre berg på fredag eller lördag.

Tour de France, 2024
En man missade maxtiden (Welten). Demare grejade den med 45 sekunder.

1720988035213.png

Tour de France, 2024
Ja fast sen planade det ut, hade det varit brant hela vägen.
Vingen brukar bara sega sig ikapp och jag tror det blev för lättåkt för att han skulle dra sig tillbaka. Samtidigt ryckte väl TP mer än alla förväntade sig.
Vingegaard får väl satsa på girot istället i så fall. Där brukar det ju kunna finnas stigningar med högre snittlutning än på touren.

Tour de France, 2024
Är det bara jag som läser in en viss bitterhet och anklagande? "Jag gör mitt livs bästa lopp - 'pan y agua' - och tappar över en minut."

Tour de France, 2024
Är det bara jag som läser in en viss bitterhet och anklagande? "Jag gör mitt livs bästa lopp - 'pan y agua' - och tappar över en minut.

Pog gjorde just den bästa klättringen av en cyklist någonsin w/kg dopade åkare inräknat.
Jonas prestation är i nivå med Riis Huatacam 96 och Pantani Alpe d'Huez.
Remcos prestation är över den såkalade "mutant" critical power linjen.

Klart att de hjälper att köra hårt från botten av backen men de var "bara" 30 sekunder snabbare än Pantani uppför innan Jonas satte fart. Det var lätt motvind igår uppför.

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="fr" dir="ltr">⛰️? ⏱️ PLATEAU DE BEILLE (15.80 km, 7.91 %, 1250 m)<br><br>? TOP20 | 1998, 2002, 2004, 2007, 2011, 2015, 2024 | ?? <a href="https://twitter.com/hashtag/TDF2024?src=hash&amp;ref_src=twsrc^tfw">#TDF2024</a> <a href="https://t.co/OHbPtDsfZE">pic.twitter.com/OHbPtDsfZE</a></p>&mdash; ammattipyöräily (@ammattipyoraily) <a href=" ">July 14, 2024</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Kul att se men TdF 2024 känns lite som religion nu svårt att tro på.

Tour de France, 2024
Pog gjorde just den bästa klättringen av en cyklist någonsin w/kg dopade åkare inräknat.
Fantastisk ändå att göra sin livs prestation efter att ha nästan ha blivit en invalid i en krasch drygt tre månader tidigare
De här två uttalandena har mer med varandra att göra än man tror. När man säger att doping ger bättre återhämtning så är det inte bara för träning, men en indikator brukar även vara hur snabbt utövare återhämtar sig från skador.

2024 är peak cognac?

Tour de France, 2024
Fantastisk etapp ! Men det måste ju bidra en del med mkt starka hjälpryttare, som kör som fan fram till attacken. Trodde det skulle bli svårt att slå en medicinerad Pantani...

Tour de France, 2024
De här två uttalandena har mer med varandra att göra än man tror. När man säger att doping ger bättre återhämtning så är det inte bara för träning, men en indikator brukar även vara hur snabbt utövare återhämtar sig från skador.
Men vad f-n, finns det ingen separat tråd där folk kan få utlopp för sina perversa fantasifulla dopingfantasier istället för att besudla denna tråd?

Tour de France, 2024
Nu får laget verkligen slipa på taktiken om Jonas ska kunna vända på det här.
Hur då?
Om JVs enda vapen är hög jämn fart i branta stigningar men stigningarna inte är långa och branta nog. Vad gör man då?

Joergensen satten en galet hög fart, efter att ha gått ifatt och rundat klungan, som hängde av i stort sett alla andra utom TP. JV fortsatte på sin maxfart men det knäckte inte alls TP som kunde dra ifrån med en minut på 3 km rimligt modest lutning. Det är överlägsenhet.

Tour de France, 2024
@Micke S hur mycket BS är det i det där påståendet?

Vilket påstående?
Att det petas mer kolisar än någonsin tillsammans med väldigt utarbetade återhämtningsprotokoll, i vissa fall ketoner som tillskott för återhämtningen samt noga utstuderade menyer för cyklisterna som är individuellt anpassade utefter cyklisternas energiuttag på etapperna osv.är ingen hemlighet. (Gäller de stora lagen som har budgeten och några av världens främsta forskare inom området som konsulter).

Tour de France, 2024
“There’s been a massive change in energy intakes in the last five or six years,” Ineos Grenadiers nutritionist Aitor Viribay Morales told Velo. “Riders are able to eat so many carbohydrates on the bike now, almost twice as much as before. That’s impacting massively on performance, but also recovery and adaptations from day to day.

“It’s one of the biggest reasons why cyclists are producing such high power, for so long, and how they are reproducing it day to day.”

Tour de France, 2024
Vilket påstående?
Att det petas mer kolisar än någonsin tillsammans med väldigt utarbetade återhämtningsprotokoll, i vissa fall ketoner som tillskott för återhämtningen samt noga utstuderade menyer för cyklisterna som är individuellt anpassade utefter cyklisternas energiuttag på etapperna osv.är ingen hemlighet. (Gäller de stora lagen som har budgeten och några av världens främsta forskare inom området som konsulter).
När jag läste protokollet stod det Barilla No 5, med det hemliga "mammas tomatsås". Antar att solmogna tomater i da shit!
Efterrätten med Créme caramel får de ta två av.

Tillbaka
Topp