Spark RC eller Lux Trail
Jag har tidigare haft en Spark RC Team och varit supernöjd med den, den blev tyvärr stulen för ett tag sen och nu är det dags att hitta en ny.
Den jag hade tidigare hade jag uppgraderat med GX AXS och lättare kolfiberhjul.
Det är ganska lång leveranstid på Scott verkar det som och jag har även en ganska hård budget så jag kollade på Lux Trail.
Det jag är tveksam över är de service-krånglet med Canyon men främst är det geometrin. Den har lite flackare gaffelvinkel och inte lika brant sadelrör. Då jag varit supernöjd med Sparken är jag orolig att LUX blir lite för ”trailig”. Jag kör inget supertekniskt utan mest vanliga stiga, om än ganska brötiga.
Lux CF9
www.canyon.com
Spark RC Team
Nån som har erfarenhet av båda eller som har kvalificerade gissningar om man kommer uppleva någon skillnad?
Den jag hade tidigare hade jag uppgraderat med GX AXS och lättare kolfiberhjul.
Det är ganska lång leveranstid på Scott verkar det som och jag har även en ganska hård budget så jag kollade på Lux Trail.
Det jag är tveksam över är de service-krånglet med Canyon men främst är det geometrin. Den har lite flackare gaffelvinkel och inte lika brant sadelrör. Då jag varit supernöjd med Sparken är jag orolig att LUX blir lite för ”trailig”. Jag kör inget supertekniskt utan mest vanliga stiga, om än ganska brötiga.
Lux CF9
Lux Trail CF 9
Vinn på söndag, shredda på måndag. Lux Trail CF 9 kombinerar trådlös SRAM-växling med kolfiberhjul från DT Swiss och ramintegrerad förvaring och är tävlingssnabb och tuff på stigen.
Spark RC Team
Nån som har erfarenhet av båda eller som har kvalificerade gissningar om man kommer uppleva någon skillnad?