Blir svårmonterade däck lättare att montera efter användning och hur får man i så fall till det snabbast?
Jag har ett par tubeless ready fälgar där däcksmontering är allt från medelsvår till mycket svårt beroende på däck. Pga en kommande resa behöver jag däck som är ganska lätta att montera. Jag monterade igår ett nytt Panaracer däck, tryckte i max lufttryck och lät det stå över natten. Jag upplever att det var lättare att montera idag, men helst skulle jag vilja ha det ännu mer lättmonterat. Om jag cyklar med däcken kommer de då att töja sig ytterligare lite? Om målet är att de ska töja sig ytterligare - bör jag då cykla med maxtryck? Finns det något annat som jag kan göra för att de ska töja sig en aning till?
@Kneecap @n3wton @darkforce @Freddie L @DanielS och alla som känner att de kan bidra med input - hur gör jag bäst?
Förtydligande - det är en gravelfälg och den ska användas med slang. Jag vill att däcket är hyfsat lätt att montera då jag inte vill stå på en alptopp i spöregn med ett däck som jag inte får på. Säkerhetsfråga mao.
@Kneecap @n3wton @darkforce @Freddie L @DanielS och alla som känner att de kan bidra med input - hur gör jag bäst?
Förtydligande - det är en gravelfälg och den ska användas med slang. Jag vill att däcket är hyfsat lätt att montera då jag inte vill stå på en alptopp i spöregn med ett däck som jag inte får på. Säkerhetsfråga mao.
Senast ändrad: