Blockettråden 2

Blockettråden 2
80 kr för denna känns lite för bra, eller vad säger ni?

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/damcykel_/1206131243

1722679773979.png

Blockettråden 2
Köper du hojen och säljer delarna löst så lovar jag att du tjänar mer än vad cykeln kostar. Dvs om du nu verkligen förstår vad grejerna har för värde.
Jag skulle hävda att ramen på den här cykeln är bättre än vad som sitter på den här Crescenten - för samma pris - som jag säljer.
Du verkar tro att det är 2017 fortfarande - men det har tyvärr hänt mycket med både kronan och fraktkostnader sedan dess.
Det är dyrt med cykel nu för tiden. Det är utifrån detta som jag satt pris på cykeln jag satt ihop.
Ska du köpa den?

Tänkte på den här hojen (samt diskussionen) igen när jag stötte på denna Orbea från 2023: https://happyride.se/annonser/orbea-laufey-h30-golden-sand-xl.269625/
Båda med utgångspris 10 000 kronor.

Det känns fortfarande inte som att det är så ”…dyrt med cykel nuförtiden” om man håller sig borta från ockrare och lurendrejare.

Blockettråden 2
Sålänge det inte är en piratkopia är det självklart tillåtet.
Alternativet provades strax öster om Östersjön och det var inte lika långsiktigt hållbart visade det sig.

Blockettråden 2
Att köpa något billigt och försöka sälja det dyrt?
Eller är det något som kan räknas som en piratkopia?

Säljaren nämner inte någon märke och sadeln liknar inte en Ritchey (förutom order superlogic), så jag ser inte att det skulle vara en kopia.

Att säljer saker dyr händer ofta, t.ex. Sram ståldrev för 300 kr som kostade 13 euro hos tysken.

Blockettråden 2
Säljaren nämner inte någon märke och sadeln liknar inte en Ritchey (förutom order superlogic), så jag ser inte att det skulle vara en kopia.

Att säljer saker dyr händer ofta, t.ex. Sram ståldrev för 300 kr som kostade 13 euro hos tysken.
Marknaden kommer nog att avgöra om säljarens prissättning är rätt.

Blockettråden 2
Marknaden kommer nog att avgöra om säljarens prissättning är rätt.

Om prissättning är rätt berör kanske på om man får spekulanter som inte vet att det är en billig kinasadel. Vet inte om man kallar det för "marknaden".

Apropos marknaden, jag har två (eller tre?) Sram ståldrev liggandes som jag avmonterade från nya vevparier. Kan jag tjäna 600 kr?

Blockettråden 2
Skulle nog inte köpt den direkt från AliExpress heller. Slutar väl med att vårdcentralen får plocka bort en sadelräls från ens bak.
Verkligen inte.
De fungerar hur fint som helst.

Har prövat flertalet. De är robusta och också därför de vägar 100 till 125 gram. Men värda 1200 kr på happyride marknad? Nej

Skönast och bästa sadel? Bontrager XXX som kostade 3800kr, 70 gram och betydligt mer ömtålig.

Blockettråden 2

Samt

Fast nu var det ju Shimano, och en MTB.

Blockettråden 2
Schysst deal

"skavanker". Att reglagen kapats och styret gått i backen nämns inte.
Styret kanske går av direkt för köparen? Eller ramen kanske har dolda sprickor?

Tillbaka
Topp