Ny standard igen !?
Goodbye 700c, hello 750d? Moots and WTB showcase prototype gravel bike with larger-diameter wheel standard
Are we on the brink of yet another wheel-size revolution?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ungefär samma skillnad som det är mellan 650b och 700c. Mullet med 650b och 750d kanske skulle vara något.Lite sent tycker jag. Dessutom är 660 mm diameter för nära 622 mm.
Nä, varför inte återuppliva 630mm?Lite sent tycker jag. Dessutom är 660 mm diameter för nära 622 mm.
Det är väl ungefär samma skillnad som det är mellan 650b och 700c. Mullet med 650b och 750d kanske skulle vara något.
Jag är mer fascinerad av 911an med dragkrok ?
Jag är mer fascinerad av 911an med dragkrok ?
Funkar kanske för den ärthjärnan som vill köra i 200 blås på Autobahn?Jag är mer fascinerad av 911an med dragkrok ?
911 turbo (på bilden).klarar 300+, dock utan cykel.Funkar kanske för den ärthjärnan som vill köra i 200 blås på Autobahn?
Har du provat ??911 turbo (på bilden).klarar 300+, dock utan cykel.
Men vänta nu... ännu större fälgar? Alltså fälgen är större än en 700/29"? HELL YES, kör på i stora fabrikerna, så inväntar vi independentfabrikörernas ca 32x3.0"-däck till 750-fälg.![]()
Merit's Jumbo gravel bike adopts the 750d wheel standard
Around this time last year, the world was ablaze after the unveiling of Moots and WTB's collaboration in creating the 750d wheel size. Onlookers either recoiled in horror at yet another standard hitting the market or were curious about the benefits the wheels brought. Now, 750d has found itself...off.road.cc
Men vänta nu... ännu större fälgar? Alltså fälgen är större än en 700/29"? HELL YES, kör på i stora fabrikerna, så inväntar vi independentfabrikörernas ca 32x3.0"-däck till 750-fälg.
Men skojigt är det ju att gravelbranschen hårdnackat stått fast vid liten 650-fälg och 45-50 mm-däck, men haft otroligt svårt att få till 700-fälg och stora däck. För att nu bestämma att STÖRRE fälg och stora däck, det borde vara bra.
![]()
WTB Develops New 750d Wheel Size - Pinkbike
It's for gravel bikes, but you can still get mad if you want.www.pinkbike.com
Om jag hade haft råd så ja. Min folkets bil har jag varit uppe 200 och vänt, utan cyklar men med ca 40 snowboards i bagaget.Har du provat ??
Varför skulle den ens heta 750d? Det skulle förutsätta att man också hade definierat 750a, 750b och 750c, och 750d skulle då vara den diameter som är avsedd för smalast däck. Varför gräver de inte mer den franska standarden helt och hållet och går över till ISO?
Det är väl ungefär samma skillnad som det är mellan 650b och 700c. Mullet med 650b och 750d kanske skulle vara något.