Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köper ersättningspinnar till pedaler lösvikt och billigt på en järnhandel. De kommer dock utan gänglåsning. Jag noterade att om jag skruvar dem i torra, tappas de ganska snabbt efteråt. De ramlar ut helt enkelt. Nu ser jag till att applicera Loctite före montering.Alla andra platissar vi har (haft) som är inte riktigt billiga har gånglåsning.
Jag köper ersättningspinnar till pedaler lösvikt och billigt på en järnhandel. De kommer dock utan gänglåsning. Jag noterade att om jag skruvar dem i torra, tappas de ganska snabbt efteråt. De ramlar ut helt enkelt. Nu ser jag till att applicera Loctite före montering.
Jo, jag har pedaler som tar två olika men vanliga skruvar:Du använder vanliga (insex?) skruvar då?
Jag tycker att 10 euro är en helt ok pris för 40 skruv (och brickor som vi inte använder). Dessutom får man då pinnor där sista delen är slätt och lite smalare. Just nu verkar leveranstiden vara nästan ett halvår,
40 stycken i reserv kommer säkert att räcka för pedalernas hela livslängd.men jag skulle tänka att nuvarande pinnor borde sitta kvar med gånglåsning.
40 stycken i reserv kommer säkert att räcka för pedalernas hela livslängd.
”alla” är nog att ta i ,,20stycken kanske om räknar med ickecyklande oxå , åskådarna (föräldrarna) som kämpade att hålla värmen.Aha, alla var alltså där? Det kam bara två grabbar till grupp cykling idag. Skogen var helt tomt, vi mötte bara några xc-cyklister på cykelbanan. Halt, men roligt och vackert i skogen. Fuktig också där, inte alls kallt.
Någon hade markerat en huck med två stenar. Grabbarna måste såklart prova direkt:
Visa bilaga 732164
Ja ljuset kändes bra, var lite molnigt ut över havet och solen försökte bryta sig igenom :)Vilken snygg bild/porträtt! Magiskt ljus.
Kul att se att ni hittat dit. Vad tyckte han om stora banan?Sonen behövde vänja sig lite igen på att pumpa men kan nu manuala genom alla dubbla hopp!
Tomt på pumptracken förutom två tjejer på skateboard varav en kan pumpa runt hela banan.
Visa bilaga 737819
Kul att se att ni hittat dit. Vad tyckte han om stora banan?
Det är riktigt bra träning. Men jag föredrar BMX banan, tycker att rullarna kommer för snabbt på pumptracken…. Har ni provat ”gamla” bana i Älvsjö. Den är lite mindre, men med bra möjlighet till hoppa. Är lite mjuk nu, men annars riktigt kul. Men, en cykel med kortare hjulbas är att föredra. Hojta till om du vill låna en 26” Dirt för att prova (eller en 24” Cruiser Race BMX).Han har kört stora banan flera gånger, ikväll två gånger. Kul säger han nu, han hoppade. Kankse roligare när man tävlar. Pumptrack är dock det han verkligen tycker om. Jag överväger om jag själva också behöver en dirt, framförallt för pump. Min stigcykel är lite stor och däck är inte lämplig.
Det är riktigt bra träning. Men jag föredrar BMX banan, tycker att rullarna kommer för snabbt på pumptracken…. Har ni provat ”gamla” bana i Älvsjö. Den är lite mindre, men med bra möjlighet till hoppa. Är lite mjuk nu, men annars riktigt kul. Men, en cykel med kortare hjulbas är att föredra. Hojta till om du vill låna en 26” Dirt för att prova (eller en 24” Cruiser Race BMX).
Bra vid Hagakulen!
OT försökte jag själva försiktigt att hoppa på min nya FS. Är van att hoppa med HT. Kändes bra.
Visa bilaga 758058
Det är också bra att vägombyggnandet vid Hagakullen är avslutat. Nu finns det mindre chanser att träffa en vilse fotgängare traskande på utförsslingan medan man störtar fullfart utför.