Peth
Aktiv medlem
Stål!
Är du över 190 cm lång, så visst.Vad tror ni om den här Bianchin?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är du över 190 cm lång, så visst.Vad tror ni om den här Bianchin?
Som @Peth skiver: Det viktigaste är att den passar digVad tror ni om den här Bianchin?
Nja, en enklare Bianchi ser det ut som, och väldigt stor ram!Vad tror ni om den här Bianchin?
Ok så pass stor svårt att se på mätningenÄr du över 190 cm lång, så visst.
Då kan det vara svårt att köpa begagnat.Sen kan jag inget om komponenter etc så bra att få råd ?
Eftersom mätningen är gjord på något konstigt vis så säger den inte mycket om storleken. Kolla i stället hur mycket avstånd du har mellan överrör och diagonalrör där dessa möter styrröret. På en mindre cykel i strl 52-54 så är detta avstånd kanske runt 5-7 cm. Den här cykeln har mycket mer än så. Detta är inget idiotsäkert sätt att storleksbedöma, men hjälper till att snabbt sålla bort cyklar som är helt fel.Ok så pass stor svårt att se på mätningen
går att få en del tips på forumet :) dekaler på ramen brukar säga om en cykel är finare (sedan får man googla vad de betyder). Jag brukar hålla mig till Columbus sl/slx eller tange no 2/1. Reynolds har en del bra med men de kan jag inte utantill :)Jag menar att jag kan inget om gamla komponenter och ramar. Nyare har jag hyfsad koll på så att köpa en beg cykel från 2016 och framåt vet jag vad jag vill ha där är det bara att hitta en i rätt storlek.
Äldre stål är ju bara sååå mycket snyggare och väcker mer habegär ?

Tanken på att bocka en klassisk Merckx-ram ... tur att den är kromad :)Det här är fan riktigt nära en ”Do it all” för mig. Synd jag inte får in mer än 28-30 mm däck (beroende på fabrikat). Hade varit fint med lite mer utrymme. Men eftersom ramen är kromad vågar jag inte bocka den. Och det finns ju andra cyklar till grus :)
Helt underbartDen här har varit uppe här förut men måste få skryta lite.
För två veckor sedan körde jag Tjeckien runt. 10 mil per dag knappt och nästan lika många öl per dag.
Visa bilaga 718202
Idag körde jag distanspass med lokala klubben.
Det här är fan riktigt nära en ”Do it all” för mig. Synd jag inte får in mer än 28-30 mm däck (beroende på fabrikat). Hade varit fint med lite mer utrymme. Men eftersom ramen är kromad vågar jag inte bocka den. Och det finns ju andra cyklar till grus :)
Visa bilaga 718201
Edit:
Hittade även en bild från när jag tourade en vecka med tält i Tyskland. Visa bilaga 718203
Åh nej, ta min plånbok, göm den väl2025 blir minivelo-sommaren.
Ni vet vart ni hörde det först!
Kyoot, stridsland, cinelli och ett helt gäng till håller på att släpas
Visa bilaga 718506
Kan du leverera den till mig, så kan du få känslan av att köpa den utan att faktiskt behöva betala eller förvara?
Snälla. Kan inte någon bara köpa den innan jag måste?
Amen.Det enda ord som kommer upp i huvudet är "Varför?"
Smidigt att resa med? Och sen ska man inte förringa ”alltid retar det någon”-effekten.Det enda ord som kommer upp i huvudet är "Varför?"
Eller också är det för att sälja fler cyklar. ”Måste ju ha en minicykel också.”Smidigt att resa med? Och sen ska man inte förringa ”alltid retar det någon”-effekten.
Varför inte? Ser väl skoj utDet enda ord som kommer upp i huvudet är "Varför?"
Kommer osökt att tänka på cykeln de hade i filmen ET. Inte helt 100, men ganska lik.
Glöm inte att ringa hem först bara.Kommer osökt att tänka på cykeln de hade i filmen ET. Inte helt 100, men ganska lik.
Visa bilaga 721642
Party in the front ansvarsfull småbarnspappa in the backVerkar som jag får byta bakhjul på min!
Tur i oturen att du märkte det innan du drog ut på en tur...Skulle fixa i cykelrummet och tyckte bakdäcket var farligt nära sadelröret.
Kikar närmare...
Visa bilaga 721698
Visa bilaga 721699
Vem fan snor EN QR skewer och låter fjädrarna vara kvar???? Hittade även "skruvdelen" som sitter på högersifan, skräpandes på golvet.
Känns dom ett typiskt tjackbeteende att springa runt och skruva/dra i saker. Trist då det är fina gamla campa record skewers....
Med det sagt, någon som har en extra campa record skewer bak, måste vara denna modellen
Visa bilaga 721702
Ja om inte bakdäcket hade puttats fram så det slog i sadelröret hade jag nog inte märkt det, hade kunnat sluta illaTur i oturen att du märkte det innan du drog ut på en tur...
Kanske läge att dra fast hjulen med såna utan arm på?Skulle fixa i cykelrummet och tyckte bakdäcket var farligt nära sadelröret.
Kikar närmare...
Visa bilaga 721698
Visa bilaga 721699
Vem fan snor EN QR skewer och låter fjädrarna vara kvar???? Hittade även "skruvdelen" som sitter på högersifan, skräpandes på golvet.
Känns dom ett typiskt tjackbeteende att springa runt och skruva/dra i saker. Trist då det är fina gamla campa record skewers....
Med det sagt, någon som har en extra campa record skewer bak, måste vara denna modellen
Visa bilaga 721702
Kan man vänta sig mer för 100 kr?Projekt verkar vara en bra beskrivning. Jag tycker att bilden passar i "finn fem fel".
Edit. Jag hittar snabbt sex typfel utan att gå in på sliten lack eller färgen.