Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vem kör ens fixie? Köp ny cykel så går det nog bättreJag dog på vägen hem till särbon. Inte cyklat på 6 veckor, skadad tumme, och motvinden, fixie med hög utväxling, var det värsta jag känt på länge. Turen avslutas med 8 % lutning, lång 4% backe innan, och jag var redan slut innan. Usch. Västerbron, liljeholmsbron, backen upp mot "sl lokalerna" stora trafikkorsningen och sen sista backen, plus lite allmänt upp och ner. Förvånansvärt jobbigt trots att det är kort, 10.5 km.
Nej, det är ju meningen, det är bra, men jobbigt när formen är dålig. Jag har 6 andra cyklar, kunde tagit graveln men tänkte att här hoppar inga halta löss.Vem kör ens fixie? Köp ny cykel så går det nog bättre
Haha...jag har slutat kommentera andras beteende...käften skulle glappa rejält om jag satte igång...låter de leva sina liv...blir mest förundrad över alla situationer som uppstår...Onsdag beyder Z(s)enpendling. Körde jeans och t-shirt och tog det kolugnt. Väl värt mödan med tanke på mängden medcyklister. I stora hela var både ut- och hempendling riktigt bra. Observerade såklart en del idiotiska omkörningar på morgonen, särskillt från Alvik till toppen av Tranebergsbron men är man i Zen-mode så låter man sig inte påverkas (så mycket).
Just det, upplyste en ung tjej på damcykel och med mobilen i handen på en villagata om att vi har högertrafik i Sverige när hon prompt la sig nära vänstra trottoarkanten istället för mitt i vägen när jag vänligt plingade.
Jag försöker låta blir men ibland är det svårt. Jag undvek att kommentera mobilen och avsaknaden av hjälm. Men högertrafik kändes ändå som något fundamentalt.Haha...jag har slutat kommentera andras beteende...käften skulle glappa rejält om jag satte igång...låter de leva sina liv...blir mest förundrad över alla situationer som uppstår...
Igår på min löptur sprang jag om en pendlandes medelålders-kvinna. Kudos att hon skippade elen dock.Kom ikapp en långsammare cyklist och la mig bakom. En del strosar verkligen runt och tar det lugnt till jobbet . Det var svårt att inte köra om. Hahaha.
Kudos att hon skippade bilen…Igår på min löptur sprang jag om en pendlandes medelålders-kvinna. Kudos att hon skippade elen dock.
Same same but different avgång :)tog långa vägen hem givetvis med färja. Motvind men myspys.
Ja hur tänkte den cyklisten egentligen! Det verkar som att fotgängare tror att de har företräde på övergångsställen!?Höll på att döda mig själv två gånger under hemfärden igår då framförvarande cyklist bedömde maximal bromskraft utan förvarning lämplig teknik för att släppa fram fotgängare på övergångsställen.
Höll redan lite extra avstånd efter att personen i en dubbel kurva avvek från cykelbanan för att sedan sträcka ut armen 20 meter senare och svänga tillbaka in utan att kolla bak. Såklart när man redan påbörjat omkörning.
Nåväl, inbromsningarna ledde i vilket fall som helst till ett vackert förfarande där jag om vartannat låste framhjul och bakhjul, sladdade lite fram och tillbaka för att avsluta med att åka upp på framhjulet. Höll balansen bägge gånger i alla fall och körde inte in i någon så slutet gott allting gott. Synd bara att man framstod som årets dåre.
Tack! Jag tror det är görbart. Om inte annat så blir det dagens träning. Bra kondition på köpet. Behöver bara skaffa en ny sadel tror jag då min nuvarande gör sig lite besvärlig efter några km...jag hade 20km (ca 50min), det funkade 2-3dagar i veckan för mig, detta var dock innan hämta/lämna var ett faktum.
nu har jag 11km, det går dagligen även om det ibland känns motigt att duscha innan och efter jobb.
går gör det absolut, nackdel kan väl vara att övrig cykling kan bli lidande om man kör 10x 70min cykelpendling/vecka.Tack! Jag tror det är görbart. Om inte annat så blir det dagens träning. Bra kondition på köpet. Behöver bara skaffa en ny sadel tror jag då min nuvarande gör sig lite besvärlig efter några km...
Jag har 60-80 min cykling enkel väg (29,5km). I början max 2 dgr/vecka, numera 4 när kroppen lärt sig att det inte är lönt att klaga för högljutt ;-)Hur långt är för långt för att pendla? Jag funderar på att tacka ja till ett jobb som har 70 min cykel enkel väg. Det vore ju i så fall bra träning. Är inom sjukvården så man lär kunna ha cykelkläder och sen byta om.
Det ska jag göra! Jag älskar att cykla men har varken pendlat eller cykeltränat nu på länge. Kan jag hitta tips om kläder här i tråden tro...? Cykelväska kanske är en fördel att investera i också..går gör det absolut, nackdel kan väl vara att övrig cykling kan bli lidande om man kör 10x 70min cykelpendling/vecka.
om du inte redan har det så investera i bra kläder, handskar, skor+överdrag, och heltäckande skärmar.
Det låter lite lättare då ja haha. Härligt, har du några tips på kläder? Cykelväska? Jag lär kunna duscha på jobbet..Jag har 60-80 min cykling enkel väg (29,5km). I början max 2 dgr/vecka, numera 4 när kroppen lärt sig att det inte är lönt att klaga för högljutt ;-)
Att man inte längre behöver skjutsa runt avkomman underlättar ju också.
Beror väl på hur livssituationen ser ut. Ska du både lämna och hämta på dagis. Then sucks to be you. Om inte så kör på.Hur långt är för långt för att pendla? Jag funderar på att tacka ja till ett jobb som har 70 min cykel enkel väg. Det vore ju i så fall bra träning. Är inom sjukvården så man lär kunna ha cykelkläder och sen byta om.
EditDet låter lite lättare då ja haha. Härligt, har du några tips på kläder? Cykelväska? Jag lär kunna duscha på jobbet..