Vilket elcykel batteri ska man köpa?

Kan man inte alls använda batteriet till min cykel? Funkar det endast med 24v? Varför?

Tack för svar
Enligt Julas spec så är motorn på 36 Volt, och det bör ju batteriet också vara. Bäst är att kontakta Jula. Jula har kanske också batteri att köpa. Men jag tror mer på Batteridoktorn, om de har kompatibelt batteri.

Enligt Julas spec så är motorn på 36 Volt, och det bör ju batteriet också vara. Bäst är att kontakta Jula. Jula har kanske också batteri att köpa. Men jag tror mer på Batteridoktorn, om de har kompatibelt batteri.
Fast det batteri som jag hittade på tradera är även 36 volt, så borde det inte funka?

Fast det batteri som jag hittade på tradera är även 36 volt, så borde det inte funka?
Det kan ju skilja i anslutningar mm, som göra ett det inte är kompatibelt. Du får nog själv försöka gräva vidare i vilka batterier som är kompatibla. Jula kanske vet!? Batteridoktorn säljer kanske kompatibla batterier?

På detta forum finns det troligen få Julaelcykel experter, så jag tror inte du får bättre svar.

PS. Det verkar vara en sjukdom att så fort någon får ett cykel/elcykel problem så reggar man sig på Happy och förväntar sig expertsvar.

Tillbaka
Topp