[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

IMG_2536.jpeg

Har du fler tar jag emot dom med öppen famn! ?
He he.
Jag kanske inte var på humör, eller så är det för att jag har en liten infektion i kroppen.

Min hustru brukar säga "dom äter inte brö" om saker som man kan spara till ett senare tillfälle utan att det blir några problem. De ljusa kvadruplarna äter inte brö i hyllan i källaren.

Hittade en La Trappe kvadrupel med bäst före juli 2023.
Mörkt bärnstensfärgad. Lite söt, lätt humlebeska, vissa inslag av smågodis.
Men hörni vet ni vad. Jag ska nog sluta dricka ljusa kvadruplar. Alkoholen slår igenom på ett obehagligt sätt. Det smakar kemiskt. Till slut är det bara som en pretentiös Arboga. I morgon tar jag trippeln som jämförelse!Visa bilaga 722861
Trippeln.

Väldigt lik kvadrupeln men ljusare och snällare. Att gå ner från 10 % till 8 % gör skillnad. Men jag tror också att det är något med mina smaklökar just nu som spelar mig ett spratt. Jag ska tycka att det här smakar bättre!
20240831_211737.jpg

Jag såg att oktoberfestölen dykt upp på bolaget nu ?
Men vi som är renläriga och inte barbarer häller inte upp dem innan den 21/9 i år.

Ah, är det lokala sortimentet? Såg den iaf inte i den mest välsorterade butiken i Uppsala. Tur då att jag ska till dalhelvetet i helgen…
Ja, osäker om den fanns att beställa, Märtzen och en Dunkel var nya. =)

19 online!

Ja, osäker om den fanns att beställa, Märtzen och en Dunkel var nya. =)

19 online!

De verkar finnas i 5-10 dalabutiker, så får väl försöka få tag på några i helgen.

På sedvanligt Ayinger-vis var den kusligt välbalanserad, ja perfekt nästan på gränsen till tråkig:
Visa bilaga 721693
Instämmer till fullo med din beskrivning av Ayinger-öl! Landar ändå, liksom du antar jag, i att det är en enkom positiv upplevelse. Länsade hyllan på de sista Kirtabieren igår, mums! Snart tar vi fredag :D

//Mange

Tillbaka
Topp