Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köp en snyggare stam då?! Dock är mitt tips att vänta med det till dess du provcyklat cykeln.vore ju förargligt att köp en stam i fel längd.Innan the nitty gritty. Testade stammen jag tänkte använda men det ser hemskt ut.
Visa bilaga 713110
Profilen och vinkeln lirar inte.
Jag gillar i grunden tanwall, men vette tusan om inte helsvart är snyggare här. Svårt att avgöra.Visa bilaga 713125
Såg lite bättre ut. Tanken är att köra Easton vevarna med Garbaruk klingan och Ultegra för växlar/bromsar. Däcken ska bytas ut till ett par GK
Visa bilaga 713132
Lite osäker på färgen. René har rätt fin ton på sina däcksidor som kanske skulle gå fint med ramen. Eller blir det för stökigt ?
Ska försöka mig på att montera däcken imorgon så att man får lite feeling av helheten.Jag gillar i grunden tanwall, men vette tusan om inte helsvart är snyggare här. Svårt att avgöra.
På blixtvisit i Sthlm. Hämtade ut paket och monterade däck.Snacka om skillnad,tack för det Pirelli! Gravel King däcken ska jag smälta och glömma.
Visa bilaga 715643
Nu är det mesta på plats. Behöver ta hjälp att kapa gaffelröret innan jag börjar hänga på grejerna.
Om jag skulle haft den uppåt skulle jag köpt en annan ram :) Tanken är ”allroad” med bygget och med -17 stammen hamnar jag ungefär i samma position som min tidigare lvg. Den var rätt billig så jag tänkte iaf testa och se om idéen lirar.Ska du köra med den stammen?!? Mäktig vinkel, ska den vara uppåt eller nedåt?
Haha, tack för påminnelsen! När jag tejpade styret tänkte jag ”det var ngt som skulle göras”.Tjena!
Jag är ju rätt biased. Men det där är en riktigt snygg hoj. Hoppas bara att du flyttade ner reglagen i rätt läge och har styret i rätt vinkel.![]()
Hade samma på min Swiss Cross för 10 år sedan. Ritchey ersatte gaffeln utan problem:)Drog på mig en skada som gjorde att jag inte kunnat cykla på ett tag, men en kort premiärtur till jobbet har jag tagit dock med lite bekymmer.
På hemvägen märkte jag att det glappade i stammen vid inbromsning så jag valde att promenera hem. Efter en närmare titt upptäckte jag att gaffelröret ser ut att ha en spricka på vardera sida.
Visa bilaga 723280
Lite svårt att få en bra bild. Känner jag med nageln så är det väldigt markant.
Har hört att deras kundservice är bra så jag hoppas att det löser sig snabbt!Hade samma på min Swiss Cross för 10 år sedan. Ritchey ersatte gaffeln utan problem:)
Om det är någonstans jag inte hade varit sugen på att chansa är det ju där...Osäker på om röret är spräckt eller bara slarvigt tillverkat? Rätt ordentliga skåror.
Visa bilaga 723679Visa bilaga 723680Visa bilaga 723681
Ser inte helt förtroende ingivande ut… Väntar svar från Ritchey, hoppas att dom håller med!Tänker på förkortningen av BMC "badly moulded carbon" när jag ser det där.
För visst fan ser det helt galet ut?
Speciellt inte i den här ekonomin!Om det är någonstans jag inte hade varit sugen på att chansa är det ju där...
Speciellt inte om det kändes sviktigt när du cyklade.Ser inte helt förtroende ingivande ut… Väntar svar från Ritchey, hoppas att dom håller med!
Tydligen inga konstigheter med gaffeln enligt Ritchey, skönt! Då måste det vara expandern som inte gör jobbet, enligt spec är 4NM vilket känns lite lågt? Har en expander från Extralite som säger 8NM, lite skillnad.
Expanderns enda syfte är att hålla topplocket som i sin tur står för förspänningen på styrlagren. Från början kom locken för a-head i plast men de gick sönder för att folk spände för hårt.Tydligen inga konstigheter med gaffeln enligt Ritchey, skönt! Då måste det vara expandern som inte gör jobbet, enligt spec är 4NM vilket känns lite lågt? Har en expander från Extralite som säger 8NM, lite skillnad.
Framgaffeln på min gamla Swiss Cross, vilket iof var med cantileverbromsar, svajade rätt bra den med (både innan och efter gaffelbyte). Tror tyvärr detta är en kompromiss som Ritchey gjort, både att dom inte kört på tapered och sen även att det är interna lager..Tydligen inga konstigheter med gaffeln enligt Ritchey, skönt! Då måste det vara expandern som inte gör jobbet, enligt spec är 4NM vilket känns lite lågt? Har en expander från Extralite som säger 8NM, lite skillnad.
Ah jaså? Har inte lyckats ta en titt på det än, somnar varje kväll när jag nattar barnen?Framgaffeln på min gamla Swiss Cross, vilket iof var med cantileverbromsar, svajade rätt bra den med (både innan och efter gaffelbyte). Tror tyvärr detta är en kompromiss som Ritchey gjort, både att dom inte kört på tapered och sen även att det är interna lager..
Receptet var kolfiberpasta och byta topplock.
Visa bilaga 724131
Det var profilen på den här som spökade. Vill dock ha en silvrig men det här får duga så länge.
Visa bilaga 724132
Visa bilaga 724758
Tog en lite hårdare sväng idag. Belönade mina värkande lår med lite godsaker.
Ingen manual vad jag har sett.Jag blir inte riktigt klok på det där vajerstoppet Ritchey har på Swiss Cross och Outback. Den sitter väl något till höger för att vajern skall vara parallell med toppröret för att sedan ta av till höger mot bakväxeln? Men det blir ju en lite skarp sväng när man drar vajern till vänster om gaffeln. Jag har sett folk som drar vajern till höger om gaffeln - och en som struntar helt i att dra den på toppröret och drar den på diagonalröret. Finns det någon manual på hur Tom tänkt sig detta?
Jag blir inte riktigt klok på det där vajerstoppet Ritchey har på Swiss Cross och Outback. Den sitter väl något till höger för att vajern skall vara parallell med toppröret för att sedan ta av till höger mot bakväxeln? Men det blir ju en lite skarp sväng när man drar vajern till vänster om gaffeln. Jag har sett folk som drar vajern till höger om gaffeln - och en som struntar helt i att dra den på toppröret och drar den på diagonalröret. Finns det någon manual på hur Tom tänkt sig detta?
Haha herregud. Ser ut att vara en -17 stam också, har faktist en i lådan så varför inteInget fis-slammande nu. Gör det rejält!
Visa bilaga 734683
Tack!Så snyggt bygge!![]()