Ecoride loader - rådfråga

klund

Medlem
Hej alla cykelfanatiker!

Jag behöver råd av er erfarna lådcykelsägare. Jag överväger att köpa en beg. ecoride loader. Den har förmodligen blivit misshandlad av tidigare ägare. Men min förhoppning är då att jag ska kunna få den för en billig peng. Problemet är att den inte startar i dagsläget. Förstår att detta kan bero på en rad massa orsaker. Men vad kan jag göra för snabba felsökningar för att rama in vart problemen befinner sig? Hur realistiskt är det för en som aldrig tidigare ens ägt en elcykel att lyckas med att byta en befang mid-drive på denna modellen?

En förutsättning för att jag ska vara intresserad är att slutsumman på cykeln inte blir dyrare än 8000 kr i reparationskostnader.

Tacksam för alla råd!

Bilagor

• Screenshot_2024-08-30-06-32-22-66_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-08-30-06-32-22-66_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    59.8 KB · Besök: 66
Hej,
Det finns mycket som kan gå fel. Antingen är det endast ett nytt batteri som krävs som ligger kring 5000kr. Men det kan även vara andra saker. att lämna in på deras verkstad kostar 800kr/h för arbete och sedan materialet.
om det är auktionen du är ute efter så är det billigare att köpa på blocket.
den cykeln har använts av kommunen så laddas varje dag. kommer behöva köpa nytt batteri och om det inte funkar har du även reparationen.

Hej,
Det finns mycket som kan gå fel. Antingen är det endast ett nytt batteri som krävs som ligger kring 5000kr. Men det kan även vara andra saker. att lämna in på deras verkstad kostar 800kr/h för arbete och sedan materialet.
om det är auktionen du är ute efter så är det billigare att köpa på blocket.
den cykeln har använts av kommunen så laddas varje dag. kommer behöva köpa nytt batteri och om det inte funkar har du även reparationen.
Tack för svaret, blev aldrig ngn cykel. Får kolla vidare

Om man får komma med oinbjudna råd så rekommenderar jag dig att försöka testa och jämföra två- och trehjulig cykel. En trehjuling sväljer ju förmodligen mer last, men körkänslan är natt och dag. En tvåhjulig cykel är otroligt mycket mer lättcyklad och rolig.

Tillbaka
Topp