Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför då? Det är väl bra att cyklister uppmärksammas på trafikregler, i många fall har de dålig koll och orsakar massor av incidenter.https://www.svt.se/nyheter/lokalt/h...ioner-i-trafik-dar-flera-cyklister-tanker-fel
Blev förbannad bara av rubriksättningen och stannade där
Cyklisten ska lämna företräde, men bilisten ska ge cyklister på passagen och på väg in på passagen tillfälle att passera, om jag minns rätt. Glasklart? I praktiken stannar jag alltid, oavsett om jag är cyklisten eller bilisten/motorcyklisten.Hur är det för bilar ut ut en rondell vid en cykelpassage? Där har jag fått för mig att cyklisten har företräde.
Jag väntar fortfarande på reportaget "Bilister tänker fel" och "Fotgängare tänker fel".Varför då? Det är väl bra att cyklister uppmärksammas på trafikregler, i många fall har de dålig koll och orsakar massor av incidenter.
Eller:Jag väntar fortfarande på reportaget "Bilister tänker fel" och "Fotgängare tänker fel".
Jag fattar inte hur den tänkte, det är ju tydligt skyltat 110 km/h här.
Älgarna cyklar inte omkring bland andra trafikanter tittandes på sin smartphone. Så, man kan säga att älgar inte underpresterar.Aha, så man ska utgå ifrån att cyklister intellektuellt är att jämställa med en älg?
Det förklarar iofs ett och annat…
Inverterad Hassan. Bra grejer.
Vissa skjuter dock ständigt över målet; stark jobbat av dig att inte trycka på ignoreraknappen.Älgarna cyklar inte omkring bland andra trafikanter tittandes på sin smartphone. Så, man kan säga att älgar inte underpresterar.
Älgjägarna skjuter inte över medvetet över målet. Det måste man ge dem. :)Vissa skjuter dock ständigt över målet; stark jobbat av dig att inte trycka på ignoreraknappen.
Du får nog kalibrera ögonmåttet. Mellanöstern ligger uppenbarligen längre norrut.
Fast jämfört med den som ritade ut "västindien" på en karta så är jag ganska nära? ?Du får nog kalibrera ögonmåttet. Mellanöstern ligger uppenbarligen längre norrut.
Välformulerat.![]()
Fria ord: Du vinner bara några sekunder – men är villig att riskera mitt liv
Jag har varit med om att bilister, i stället för att vänta på en säker omkörning, hellre kör om på ett riskabelt sätt, som om de få sekunderna de sparar är viktigare än mitt liv, skriver Arvid Wartenberg.www.gp.se
Samma med att sitta och pilla på mobilen när man kör bil. Vad är det som är så viktigt på telefonen så man är villig att riskera någon annans hälsa?Välformulerat.
Inte minst detta.
"Så jag ställer frågan: Vad är det du är på väg till som är så viktigt att du är villig att riskera mitt liv för att vinna några sekunder?"
Något vi får upprepat gång på gång i samband med att vi kör blått med våra utryckningsfordon är "det är bättre att ta de där extra sekunderna längs vägen om de behövs för att komma fram säkert; vi skall ta hand om olyckor, inte skapa dem".
Jag tänker att det inte kan finnas särskilt många tillfällen i livet då den typen av inställning till sitt körande inte är applicerbar.
Instagram Reels vad det verkarSamma med att sitta och pilla på mobilen när man kör bil. Vad är det som är så viktigt på telefonen så man är villig att riskera någon annans hälsa?
Det tror jag verkligen inte. Tror mer på nån som skickar ett sms som man bara måste fatta innan man kan stanna bilen.Instagram Reels vad det verkar
Haha, du är så rolig med ditt göteborgshat. Det måste ligga traumatiska händelser bakom detta!En bra sammanfattning av Göteborg(are) generellt ?
Cyklade eller gick personen? Är betalvägg och av det lilla jag kan se framgår det inte.![]()
Galina, 76, krockade med mobilsurfande cyklist – bröt armen
Efter att ha varit med om en cykelolycka där en ung kille med näsan rakt ner i mobilen cyklade på henne kräver nu Linköpingsbon Galina-Tol Fakkar att...corren.se
Tror det mer är ogillande av de som bor i större städer än det egna hemvistet. Åtminstone brukar även Stockholm och stockholmare med jämna mellanrum få en släng av den @ooms:ka sleven.Haha, du är så rolig med ditt göteborgshat. Det måste ligga traumatiska händelser bakom detta!
Då finns det bara tre svenska städer att ogilla för honom. Alltid något (sade han som såg Åmål).Tror det mer är ogillande av de som bor i större städer än det egna hemvistet. Åtminstone brukar även Stockholm och stockholmare med jämna mellanrum få en släng av den @ooms:ka sleven.
Han brukar hata lite på sin egen hemstad, Uppsala, då och då också. Ooms är en av forumets mest konsekventa och rättvisa medlemmar. Har du inte direkt eller indirekt fått en tjottablängare av han har du antagligen gjort något väldigt fel, eller väldigt rätt. Tror det beror på vem du frågarTror det mer är ogillande av de som bor i större städer än det egna hemvistet. Åtminstone brukar även Stockholm och stockholmare med jämna mellanrum få en släng av den @ooms:ka sleven.
”Hata på”? ?Han brukar hata lite på sin egen hemstad, Uppsala, då och då också. Ooms är en av forumets mest konsekventa och rättvisa medlemmar. Har du inte direkt eller indirekt fått en tjottablängare av han har du antagligen gjort något väldigt fel, eller väldigt rätt. Tror det beror på vem du frågar
Fast tekniskt sett sa jag faktiskt inget om hans åsikter kring städer som inte är större än Uppsala. Kan ju vara så att han "hatar" (vissa av) dem också. T.ex. brukar väl Karlstad i alla fall i en tråd få sig en slevsläng då och då.Då finns det bara tre svenska städer att ogilla för honom. Alltid något (sade han som såg Åmål).
"Av han"? ?”Hata på”? ?
Det kanske du inte sade, men du utelämnade den informationen. Då är det lätt att göra den tolkningen. ?Fast tekniskt sett sa jag faktiskt inget om hans åsikter kring städer som inte är större än Uppsala. Kan ju vara så att han "hatar" (vissa av) dem också. T.ex. brukar väl Karlstad i alla fall i en tråd få sig en slevsläng då och då.
Sveriges hockeyhuvudstad, det vet du mkt väl. Kanske är därför du är så avundsjuk, att du inte bor i en huvudstad?Är Karlstad verkligen en stad?
Puckeyhuvudstad, menar du väl?Sveriges hockeyhuvudstad, det vet du mkt väl. Kanske är därför du är så avundsjuk, att du inte bor i en huvudstad?
Fasiken vad länge din covid hänger i!Sveriges hockeyhuvudstad, det vet du mkt väl. Kanske är därför du är så avundsjuk, att du inte bor i en huvudstad?
Han den dära Joakim har säkert inga problem att leda runt sin cykel i hela stanVad händer?
Någon tänker med cyklistperspektiv!
![]()
Staden ratar av princip uppmaning att leda cykel – trots faror: ”Vi är en cykelstad”
Göteborgare behöver aldrig putta bilen och ska därför inte heller behöva leda cykeln. Det hävdar Göteborgs stad som inte vill sätta upp skyltar som uppmanar cyklister att leda cykeln förbi trånga trafikpassager – trots att flera trafikanter upplever platsen som osäker. – Nej, nej, nej, nej, de...www.gp.se
I rest my case!Är Karlstad verkligen en stad?
Tolkning? Är du en sån där musiker? De brukar ju ägna sig åt tolkningar. ?Det kanske du inte sade, men du utelämnade den informationen. Då är det lätt att göra den tolkningen. ?
Tolkning? Är du en sån där musiker? De brukar ju ägna sig åt tolkningar. ?
Sveriges facköversättare och auktoriserade tolkar (SFÖ-SAT)
Sveriges facköversättarförening, SFÖ, är Skandinaviens största branschorganisation för facköversättare.sfoe.se