[Artikel] Clean Grit - nytt svenskt varumärke för cykelvård

Redaktionen

Medlem
Skarmavbild-2024-09-22-kl.-12.39.57-2000x1085.jpg

Leran i i Åre är svårtvättad. En regnig vecka på Skutan kräver ett par timmar på spolplattan och som local i den jämtländska bergsbyn lär man sig att tvätta sin cykel effektivt. Clean Grit startades av Årecyklister som ville ha ett miljövänligt alter

Läs hela artikeln:

Det är väl inte mycket sämre än tex pinkbike när de testar nått....

Man kan ju undra hur de som annonserar/skickar bjudpåse tänker.

720 kr för 5 dl diskmedel.

Och "artikeln" sen, "Leran i Åre är svårtvättad" ... det är så att man börjar skämmas som cyklist.
Nu kostar väl ändå ett 6-pack 720 kr inte en flaska så prismässigt är det väl som annat i cykelbutiker eller jämför du med biltema?
Vill du hälla diskmedel på din cykel så varsågod! en i vårt gäng gör det men har alltid problem med cykeln, om det är ett sammanträffande eller inte låter jag vara osagt!

Man behöver väl inte vara så negativ bara för att man själv inte tänker använda produkten? Med det sagt använder jag faktiskt själv en gnutta diskmedel med massor med vatten och det har funkat bra i många år och jag har inte haft några större missöden med det. Grönsåpa ibland, kanske är ngt mildare/bättre.

Om nu någon istället vill köpa färdigförpackat rengöringsmedel så är det helt ok med mig.

Bästa jag provat och jäkligt drygt. Upplever att resultatet är dubbelt så bra som när jag använde Muc Off. Älskar att degreasern även funkar bra på bromsskivorna. Refillern till bikewash räcker till 5 fulla flaskor vilket förmodligen gör den mest prisvärd på marknaden. Hade kanske önskat att den löddrade lite mer men annars super.

Bästa jag provat och jäkligt drygt. Upplever att resultatet är dubbelt så bra som när jag använde Muc Off. Älskar att degreasern även funkar bra på bromsskivorna. Refillern till bikewash räcker till 5 fulla flaskor vilket förmodligen gör den mest prisvärd på marknaden. Hade kanske önskat att den löddrade lite mer men annars super.
Kul att du var så pass imponerad att du registrerade ett konto bara för att säga det 👍

Själv använder jag bilvårdsprodukter

Själv använder jag en annan svensk produkt för cykeltvätt. Den är dessutom både billig och miljövänlig.
Vatten.

Tillbaka
Topp