cykelköp ångest

Dolarn

Medlem
cykelköp ångest
Hej på er . jag behöver lite hjälp med cykelköp . jag har en trek fuel ex 8 som jag köpte för att hålla igång kroppen. Har artos i knäna och cykling gör gott. Jag fick prova el mtb och herrejä---r vad kul det var så har helt snöat in på detta med elmtb. Jag prova lite snabbt en trek rail 7 och en mondraker crafty r och fastnade för dessa . Jag ska inte kasta mig utför branta självmordsbackar utan mer stigar och flowtrtail. Jag bor på landet och det finns mängder med gamla traktorspår häststigar mm. Jag har bara 1-1,5 mil till "centrum" och byggda cykelleder/banor. Så min fråga är vilken skulle ni rekomendera? hur är det med garantier mm jag är 1,76 mvh

cykelköp ångest
Enligt jämförelsen på den här sidan så är Mondrakern något bättre

Jag har en Crafty R och är nöjd med den, en nackdel är dock att man inte kan ta bort batteriet på den vilket kan vara problem när man ska ladda. Man vill ju gärna förvara batteriet i rumstemperatur också.
Jag tror att båda kommer fungera jättebra. Kostar dom lika mycket och det inbyggda batteriet inte är ett problem så köp Mondraker.

cykelköp ångest
den kommer stå i varmgarage så behöver inte ta bort batteriet . Men om man tittar på ramen så sitter laddutaget under kan det bli några problem om man tex skulle köra ner i en vattenpöl och bli ståendes. Sen ser det ut som bakdäcket är grymt nära ramen men det kanse bara är jag som nojar

cykelköp ångest
Ladduttaget på de nyare årsmodellerna sitter högt upp så det bör inte vara några problem. Jag har dock köpt ett annat skydd för kontakten då det som kommer med cykeln inte är så förtroendeingivande:

Bakdäcket är inte nära ramen, om du tittar på bilder lite snett från sidan så ser du att rören i ramen går på sidan om däcket och en plåt sitter mellan dom, den plåten har några cm till godo och hjulet sitter där det ska med hjulaxel.

cykelköp ångest
Ladduttaget på de nyare årsmodellerna sitter högt upp så det bör inte vara några problem. Jag har dock köpt ett annat skydd för kontakten då det som kommer med cykeln inte är så förtroendeingivande:

Bakdäcket är inte nära ramen, om du tittar på bilder lite snett från sidan så ser du att rören i ramen går på sidan om däcket och en plåt sitter mellan dom, den plåten har några cm till godo och hjulet sitter där det ska med hjulaxel.
såg det efter jag skickat hehe . nä får nog bli en mondraker. får tacka för hjälpen

cykelköp ångest
Har kört båda ovanstående cyklar o dom är väl helt ok. Kan dock varmt rekommendera Orbea Wild H10 o uppåt samt Strive:On, där den senare just nu är väldigt prisvärd (Underdog). Gillar även Merida eONE-SIXTY (den nya) men den kostar lite mer.

cykelköp ångest
Har kört båda ovanstående cyklar o dom är väl helt ok. Kan dock varmt rekommendera Orbea Wild H10 o uppåt samt Strive:On, där den senare just nu är väldigt prisvärd (Underdog). Gillar även Merida eONE-SIXTY (den nya) men den kostar lite
a får åka o testa men hur är dom i size jag är ju som sagt 1,76 är det m överlag har hört att mondrake är stora i stl

cykelköp ångest
Ta en titt på Radon Deft. Säljs av Bike-Discount men byggs i Cube fabrik (störst i EU). Vi är ett gäng som kör dem och vi är hur nöjda som helst, både med cykeln och Bike-Discount. Just nu har de ganska oslagbara priser till vad du får. Själv kör jag Deft 8.0 och är helnöjd och de lite enklare komponenterna funkar tillräckligt bra. Är 177cm lång och Medium i storleken är spot on.

Här är en test på 10.0 där den vad bästa köp och mer eller mindre bara slagen av den nästan dubbelt så dyra Orbea Wild's toppmodell.

cykelköp ångest
Ta en titt på Radon Deft. Säljs av Bike-Discount men byggs i Cube fabrik (störst i EU). Vi är ett gäng som kör dem och vi är hur nöjda som helst, både med cykeln och Bike-Discount. Just nu har de ganska oslagbara priser till vad du får. Själv kör jag Deft 8.0 och är helnöjd och de lite enklare komponenterna funkar tillräckligt bra. Är 177cm lång och Medium i storleken är spot on.

Här är en test på 10.0 där den vad bästa köp och mer eller mindre bara slagen av den nästan dubbelt så dyra Orbea Wild's toppmodell.
Ser jäkla nice ut

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp