Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alla dessa är ju guld. Kan slänga in Blue Lights med, i kategorin Rough Britania (som jag nyss hittade på).Några tips på bra miniserier? Tänker något likt:
//j
Alla dessa är ju guld. Kan slänga in Blue Lights med, i kategorin Rough Britania (som jag nyss hittade på).
Och Slow Horses även om den ibland har en något lättsam ton och inte är så mini.
Tack för tips, ska kollas inThe Outsider - Max (HBO)
Presumed Innocent - Apple TV+
Sugar - Apple TV+
...
Tror inte det, hört gott om den, var visas den?Har någon tipsat om Scavengers Reign?
Jag tror det var Max som producerade, men jag läste någonstans att Netflix tog över? Så oklart.Tror inte det, hört gott om den, var visas den?
För mig är det en sån "jag borde egentligen läsa böckerna först..", och så gör man aldrig det.. men ok, detta kan ju innebär att jag faktiskt ser den.Har My Brilliant Friend (Max) tipsats om i tråden? Vi har börjat se sista säsongen och det är tamejfanken i en klass för sig. Till och med bättre än böckerna säger sambon som läst dem.
Om man har Teliabox så är Showtime gratis tills sista September.
Finns ju några serier där.
Försöker ta mig igenom Veronika, men den är väl sådär...
Vilka är de bästa serierna på Showtime?
Black Lagoon om någon undrar. Tyckte de 2 säsonger jag såg när det begav sig var rätt braDet blev en gamla Anime
Visa bilaga 729467
Tre säsonger så bryter lite mot miniserie-regeln men har legat på att-se-listan sedan 2006 eller nått så det var väl dax nu.
//j
Såg första avsnittet igår och kommer ge den några till innan jag bestämmer mig för om jag gillar den eller inte.Har My Brilliant Friend (Max) tipsats om i tråden? Vi har börjat se sista säsongen och det är tamejfanken i en klass för sig. Till och med bättre än böckerna säger sambon som läst dem.
Vet inte om det gör det bättre eller sämre ur den synvinkeln men det pratas mest Neapolitanska i serien, i alla fall i de tidiga säsongerna.En fördel är att den är på Italienska eftersom jag sedan ett par år kämpar med att försöka lära mig språket, något som förmodligen varit lättare om jag börjat innan jag blev gammal och trög.
Och den nya Shōgun, fick många priser häromsistens.Shōgun, med Toshiro Mifune och Richard Chamberlain, efter James Clavells roman.
Riktigt bra! Politiskt maktspel i det feodala Japan under tidigt 1600-tal. Välgjorda skildringar av kulturkrockar.
Började kolla igår, lovar väl.Och den nya Shōgun, fick många priser häromsistens.
Jag tyckte den var ojämn. Hade väldigt svårt för brittens karaktär, sättet han pratade och betedde sig som att han var lite efter. Men också många andra väldigt bra insatser och roller. Så sevärd men inte så jag helt förstår prisregnet heller.Började kolla igår, lovar väl.
Jag gillade Constellation på Apple TV, lutar dock mer åt strängteori/kvantfysik/filosofi-hållet än pangpang med laservapen.Någon som har tips på ny sci-fi?
Är så många streaming tjänster nu så kan vara jag missat något apple exklusivt eller något.
scavengers reign är på listan men verkar inte gå att se i Sverige på laglig väg.
Tack för tipset. Sett trailern men kändes mera som skräck eller psykologisk thriller.Jag gillade Constellation på Apple TV, lutar dock mer åt strängteori/kvantfysik/filosofi-hållet än pangpang med laservapen.
Lexx är en burlesk science fantasy TV-serie i fyra säsonger, som följer en grupp udda individers äventyr ombord på Lexx, "det mäktigaste massförstörelsevapnet i de två universa". Lexx är ett organiskt levande rymdskepp, som liknar en vinglös trollslända och givit serien sitt namn.
Det är för lite tysk-kanadensiska produktioner nu för tiden.Lexx (1996-2002). Rekommenderar gärna första tre säsonger, särskilt första och tredje säsonger.
Underbar serie =)Lexx (1996-2002). Rekommenderar gärna första tre säsonger, särskilt första och tredje säsonger.
Vad har du sett hittills? Enklare med tips då.Någon som har tips på ny sci-fi?
Är så många streaming tjänster nu så kan vara jag missat något apple exklusivt eller något.
scavengers reign är på listan men verkar inte gå att se i Sverige på laglig väg.
Är det den med bla. Rutger Hauer?Lexx (1996-2002). Rekommenderar gärna första tre säsonger, särskilt första och tredje säsonger.
Visa bilaga 731692
Är det den med bla. Rutger Hauer?
Underbart skruvad om det är den som jag minns.
Vad jag vet “allt” inom sci-fi som kommit senaste 20åren. Men då det är så mycket streaming tjänster och även usa specifika tjänster så kan något kommit ut som gått mig förbi. Exempelvis Scavangers reign hade jag missat men den är inte ännu tillgänglig här. Sett alla Stargate, Star Trek, expanse, dark matter, firefly osv.Vad har du sett hittills? Enklare med tips då.
Den är bra. Lite ostrukturerad och smått tappar tråden innan de kommer tillbaka till huvud storyn. Finns ett par filmer också!Farscape
Legend of the galactic heroes. Orginalserien är typ 110 avsnitt men går nog inte att få tag på lagligt.Vad jag vet “allt” inom sci-fi som kommit senaste 20åren. Men då det är så mycket streaming tjänster och även usa specifika tjänster så kan något kommit ut som gått mig förbi. Exempelvis Scavangers reign hade jag missat men den är inte ännu tillgänglig här. Sett alla Stargate, Star Trek, expanse, dark matter, firefly osv.
Men det finns äldre serier som typ bara försvunnit. Eureka var rolig feel-good serie som inte går att de lagligt. Babylon 5 samma historia.
Severance kan jag rekommendera =)Legend of the galactic heroes. Orginalserien är typ 110 avsnitt men går nog inte att få tag på lagligt.
Folk säger att Severance och Silo på AppleTV är bra annars
Legend of the galactic heroes och serverande har jag inte sett. Silo är riktigt bra. Hoppas de forsätter serien. Season 1 går typ bara halvägs igenom första boken.Legend of the galactic heroes. Orginalserien är typ 110 avsnitt men går nog inte att få tag på lagligt.
Folk säger att Severance och Silo på AppleTV är bra annars
Personlig favorit! Synd att den inte går att de lagligt här hemma. Håller hoppet uppe att de ska göra någon season till. Finns ett avsnitt som Jesus i senaste eller näst senaste season som nog är bland de bästa de gjort.Om ni ändå är inne på gamla grejor. Red dwarf
Om du dammar av en DVD-spelare...Lexx är väl inte att tänka på att den finns "lagligt" längre, eller?
Skulle vilja se den igen!
UNDERBART! Jag har kvar min DVD-spelare, använder den rätt ofta fortfarande.
Ett konstverks öde får inte bestämmas av dess »ägare«. Konsten tillhör världen. Till och med själva författaren (≠ ägaren) får inte bestämma hur vi ska uppleva och interpretera dess verk.Lexx är väl inte att tänka på att den finns "lagligt" längre, eller?
Oavsett så blir det galet när det inte finns en enda laglig väg att se något. Exempelvis Babylon 5 kan man varken se på streaming eller köpa digitalt. Tycker man inte kan gnälla på att folk är pirater när produkten inte ens är tillgänglig.Ett konstverks öde får inte bestämmas av dess »ägare«. Konsten tillhör världen. Till och med själva författaren (≠ ägaren) får inte bestämma hur vi ska uppleva och interpretera dess verk.
Visst kan ägaren kräva viss kompensation för bekväm tillgång till konst under dess äganderätt, men den får inte bara sitta på den och neka tillgång.
Kevin Smith Says He’s Finally Freed Dogma from Harvey Weinstein’s Claws
Smith finally secured the rights after a quarter-century dispute, and he’s celebrating with a multi-pronged re-release