[OT] Rekommendera en TV-serie...

Om man har Teliabox så är Showtime gratis tills sista September.
Finns ju några serier där.
Försöker ta mig igenom Veronika, men den är väl sådär...
Vilka är de bästa serierna på Showtime?

Senast ändrad:
R.I.P. Dame Maggie Smith

1727444988236.jpeg

Har My Brilliant Friend (Max) tipsats om i tråden? Vi har börjat se sista säsongen och det är tamejfanken i en klass för sig. Till och med bättre än böckerna säger sambon som läst dem.

Har My Brilliant Friend (Max) tipsats om i tråden? Vi har börjat se sista säsongen och det är tamejfanken i en klass för sig. Till och med bättre än böckerna säger sambon som läst dem.
För mig är det en sån "jag borde egentligen läsa böckerna först..", och så gör man aldrig det.. men ok, detta kan ju innebär att jag faktiskt ser den.

Såg första avsnittet igår och kommer ge den några till innan jag bestämmer mig för om jag gillar den eller inte.
En fördel är att den är på Italienska eftersom jag sedan ett par år kämpar med att försöka lära mig språket, något som förmodligen varit lättare om jag börjat innan jag blev gammal och trög.

En fördel är att den är på Italienska eftersom jag sedan ett par år kämpar med att försöka lära mig språket, något som förmodligen varit lättare om jag börjat innan jag blev gammal och trög.
Vet inte om det gör det bättre eller sämre ur den synvinkeln men det pratas mest Neapolitanska i serien, i alla fall i de tidiga säsongerna.

PS: Kan varna för rätt billiga kulisser i första säsongen om man är känslig för det. De får bättre budget sen.

Någon som har tips på ny sci-fi?

Är så många streaming tjänster nu så kan vara jag missat något apple exklusivt eller något.

scavengers reign är på listan men verkar inte gå att se i Sverige på laglig väg.

Någon som har tips på ny sci-fi?

Är så många streaming tjänster nu så kan vara jag missat något apple exklusivt eller något.

scavengers reign är på listan men verkar inte gå att se i Sverige på laglig väg.
Jag gillade Constellation på Apple TV, lutar dock mer åt strängteori/kvantfysik/filosofi-hållet än pangpang med laservapen.

Jag gillade Constellation på Apple TV, lutar dock mer åt strängteori/kvantfysik/filosofi-hållet än pangpang med laservapen.
Tack för tipset. Sett trailern men kändes mera som skräck eller psykologisk thriller.

Gillar man sci-fi så vill man ju ha liite pew-pew :). När The Expanse fortfarande gick så var man riktigt bortskämd :p.

Lexx (1996-2002). Rekommenderar gärna första tre säsonger, särskilt första och tredje säsonger.

Lexx är en burlesk science fantasy TV-serie i fyra säsonger, som följer en grupp udda individers äventyr ombord på Lexx, "det mäktigaste massförstörelsevapnet i de två universa". Lexx är ett organiskt levande rymdskepp, som liknar en vinglös trollslända och givit serien sitt namn.

1728624758848.png

Är det den med bla. Rutger Hauer?
Underbart skruvad om det är den som jag minns.

Rutger Hauer was a Dutch actor who portrayed the role Bog in episode Eating Pattern.

Vad har du sett hittills? Enklare med tips då.
Vad jag vet “allt” inom sci-fi som kommit senaste 20åren. Men då det är så mycket streaming tjänster och även usa specifika tjänster så kan något kommit ut som gått mig förbi. Exempelvis Scavangers reign hade jag missat men den är inte ännu tillgänglig här. Sett alla Stargate, Star Trek, expanse, dark matter, firefly osv.

Men det finns äldre serier som typ bara försvunnit. Eureka var rolig feel-good serie som inte går att de lagligt. Babylon 5 samma historia.

Vad jag vet “allt” inom sci-fi som kommit senaste 20åren. Men då det är så mycket streaming tjänster och även usa specifika tjänster så kan något kommit ut som gått mig förbi. Exempelvis Scavangers reign hade jag missat men den är inte ännu tillgänglig här. Sett alla Stargate, Star Trek, expanse, dark matter, firefly osv.

Men det finns äldre serier som typ bara försvunnit. Eureka var rolig feel-good serie som inte går att de lagligt. Babylon 5 samma historia.
Legend of the galactic heroes. Orginalserien är typ 110 avsnitt men går nog inte att få tag på lagligt.

Folk säger att Severance och Silo på AppleTV är bra annars

Legend of the galactic heroes. Orginalserien är typ 110 avsnitt men går nog inte att få tag på lagligt.

Folk säger att Severance och Silo på AppleTV är bra annars
Legend of the galactic heroes och serverande har jag inte sett. Silo är riktigt bra. Hoppas de forsätter serien. Season 1 går typ bara halvägs igenom första boken.

Lexx är väl inte att tänka på att den finns "lagligt" längre, eller?
Ett konstverks öde får inte bestämmas av dess »ägare«. Konsten tillhör världen. Till och med själva författaren (≠ ägaren) får inte bestämma hur vi ska uppleva och interpretera dess verk.

Visst kan ägaren kräva viss kompensation för bekväm tillgång till konst under dess äganderätt, men den får inte bara sitta på den och neka tillgång.

Ett konstverks öde får inte bestämmas av dess »ägare«. Konsten tillhör världen. Till och med själva författaren (≠ ägaren) får inte bestämma hur vi ska uppleva och interpretera dess verk.

Visst kan ägaren kräva viss kompensation för bekväm tillgång till konst under dess äganderätt, men den får inte bara sitta på den och neka tillgång.
Oavsett så blir det galet när det inte finns en enda laglig väg att se något. Exempelvis Babylon 5 kan man varken se på streaming eller köpa digitalt. Tycker man inte kan gnälla på att folk är pirater när produkten inte ens är tillgänglig.

Tillbaka
Topp