[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Ja jäklar vad AIK går nu, BP låg ju före ett tag men nu 15 poäng efter och Mellberg blir föga överraskande utvisad i frustration. 😅

Fyra Stockholmsslag tio i topp är ju skapligt också (vi kan kalla det för "godkänt" och en enorm konstrast mot hockeyn där Värmlandslagen dominerar).
Visa bilaga 729080
Synd att det inte är några fler omgångar i Allsvenskan, då hade vi nog tagit Guldet av bara farten. :giggle:

[ot] Fjollboll...
Ett lag har bytts ut sen er match i våras och publiken ökar.
Det finns två alternativ, antingen har ni medgångssupportrar eller bajen berör.
You do the math. :love:
Nja, nu är det ju faktiskt som så att vi har haft stor publik hela säsongen! Även när det gick som trögast i våras.
Alla tiders publikrekord i Allsvenskan kan troligen noteras för ett visst lag från Solna denna säsong. :giggle:

[ot] Fjollboll...
Jag har fått uppfattningen att Guidetti bara får några minuter per match, varför? Har han blivit så dålig.

Ja, det hela är intressant, Guidetti påminner något lite om Bojan Djordic på det sättet att han fostrades i BP, kom fram som ung dundertalang, gick bra för dem i respektive ungdomsakademi men hade sedan en högst svajiga fortsatta utlandskarriärer (åtminstine de sista åren) för att till slut ansluta till AIK. Bojan gjorde dock succé i AIK och var utan tvekan en av huvudorsakerna till att de tog guld 2009 (cupguld också för den delen). För Guidetti har det varit nästan totalt nattsvart i jämförelse.

[ot] Fjollboll...
Bojan var riktigt bra den säsongen! Då visade han istället för att snacka så jäkla mycket som han är rätt duktig på annars.

[ot] Fjollboll...
Ja, det hela är intressant, Guidetti påminner något lite om Bojan Djordic på det sättet att han fostrades i BP, kom fram som ung dundertalang, gick bra för dem i respektive ungdomsakademi men hade sedan en högst svajiga fortsatta utlandskarriärer (åtminstine de sista åren) för att till slut ansluta till AIK. Bojan gjorde dock succé i AIK och var utan tvekan en av huvudorsakerna till att de tog guld 2009 (cupguld också för den delen). För Guidetti har det varit nästan totalt nattsvart i jämförelse.
Ja precis han hade några fina år i Holland där han spruta in mål. Men sen ärligt talat gick det väl bara utför. Spontant känns han lite tung och seg och klippet har inte funnits där senaste 5-7 åren.

[ot] Fjollboll...
Nja, nu är det ju faktiskt som så att vi har haft stor publik hela säsongen! Även när det gick som trögast i våras.
Alla tiders publikrekord i Allsvenskan kan troligen noteras för ett visst lag från Solna denna säsong. :giggle:
Det var det jag menade:
Har ni inte medgångssupportrar så är skillnaden att jugårn bytts ut mot bajen.

[ot] Fjollboll...
Så enkelt....Kan vi inte få lite motstånd? Det blir ju nästan inget kul annars... 😁
Och förlåt John! Jag kallade dig slut, men idag levererade du på finast tänkbara vis!!

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Får vi se tre bortasegrar i Damallsvenskan idag, så är Rosengård svenska mästare även i teorin. I praktiken har de ju varit det länge. Sedan är enda spänningen vilka som Alingsås och Malmö FF skall ersätta i högsta serien.

[ot] Fjollboll...
Jag tycker att han var befriande uppriktig. Inte så medietränad.

PS. Jag tycker inte om vare sig bangers eller töntiga bengaler. DS.
Är ju en sak att vara uppriktig. Kopplingen till respekt för andra människor verkar dock svag.

[ot] Fjollboll...
Är ju en sak att vara uppriktig. Kopplingen till respekt för andra människor verkar dock svag.
Lätt att sitta i efterhand och tycka, men visst. Jag menar att det är lite märkligt att fråga en spelare om detta, det enda reportern vill är att spelaren ska svara som man "ska". Befriande uppriktigt som sagt, om än fel.

Vill än en gång påpeka att jag tycker illa om att utsätta andra människor för fara med exempelvis bangers.

Senast redigerad av en moderator:
[ot] Fjollboll...

På frågan om det är befriande att tala innan man tänker (de flesta tänker ju lite före, av uppenbara skäl) så... Tja, intelligensbefriat är ju också befriat. Det ser man ju på ordet.
Som sagt, lätt att sitta i efterhand och kritisera. Jag tolkar det som att han tyckte det var häftigt med stämningen inne på arenan, vilket han också säger i intervjun.

Möjligt att Danielsson faktiskt tyckte att det var kul, och nu har han fått göra offentlig avbön. Läpparnas bekännelse är också en bekännelse. Som när japanska chefer måste sitta och låtsasgråta framför tv-kamerorna.

[ot] Fjollboll...
Som sagt, lätt att sitta i efterhand och kritisera. Jag tolkar det som att han tyckte det var häftigt med stämningen inne på arenan, vilket han också säger i intervjun.

Möjligt att Danielsson faktiskt tyckte att det var kul, och nu har han fått göra offentlig avbön. Läpparnas bekännelse är också en bekännelse. Som när japanska chefer måste sitta och låtsasgråta framför tv-kamerorna.
Japan är, hittills, det enda land jag omedelbart velat återvända till när jag kommit hem till Sverige igen efter en resa. Att få röra sig i ett samhälle som i mångt och mycket förefaller genomsyras av välvilja och ödmjukhet var fantastiskt (för mig som svensk). Lite pådyvlad gråt i direktsändning är måhända inte helt fel. 👌

Tillbaka
Topp