Slutet på cykelboomen (¡Ragnarok ha llegado!)

Men ändå funkar hyresreglering på bostadshus. Det handlar om vinstmaximering. I Hässleholm så håller den största fastighetsägaren på att döda centrum. Bla så lägger lbs ner. Och tomma lokaler är också en kostnad. För att företag ska sköta sig så måste dom se blänket i eggen på bilan. När det gäller fastighetsbolag så är det extra viktigt. Många gnäller på politiker när det kommer till trista städer, men svårt att göra nåt om fastighetsägarna är hopplösa.
Och kan man inte betala svenska löner, då ska man beläggas med näringsförbud.
Om jag skulle starta ett företag, skulle jag börja med att köpa en fastighet att ha det i. Så att nyckfulla girig hyresvärdar inte längre är en faktor. Har sett folk försöka driva kafe. Årliga hyreshöjningar med argumentet "Jag ser hur många gäster ni har". Dom gav upp. Borde gett upp vid första hyreshöjningen.
Det råder delade meningar om din första mening, och en hel del annat av det du torgför. Men allt det här är politik så det är bara att lägga ner ev diskussion.

Tack för förklaringen. Det måste ju urholka marknaden hos övriga återförsäljare, även om jag vet att endel av cyklarna säljs lätt begaganad som FD personalcyklar. Vet flera stycken som har åkt dit och handlat :)

Tjena!

Det är inte direkt populärt att dom dumpar priserna på en helt ny modell.

Ännu en butik som försvinner!

Bilagor

• sportson kungsbacka.jpg
    sportson kungsbacka.jpg
    115.9 KB · Besök: 400
tråkig utveckling, men den butiken hade verkligen ingenting som lockade en cyklist. tror den snarare var tänkt för folk som ville bli cyklister.

vackert så, men alltså beroende av ständigt ny kundbas.

den som hugger den fina lokalen i det arkitektoniskt läckra huset är att gratulera. kan ju vara att hyran blivit tilltagen...?

branschen för cykelreparationer borde åtminstone fortfarande vara god, tycker det är exceptionellt svårt att hitta vettigt ställe i Stockholm för drop-in, det är jäkligt svårt att få hjälp samma dag vilket är störande

om någon har bra tips för ställe på Södermalm som brukar kunna ta drop-in så vänligen lämna tips

tråkig utveckling, men den butiken hade verkligen ingenting som lockade en cyklist. tror den snarare var tänkt för folk som ville bli cyklister.

vackert så, men alltså beroende av ständigt ny kundbas.

den som hugger den fina lokalen i det arkitektoniskt läckra huset är att gratulera. kan ju vara att hyran blivit tilltagen...?
100% möbelbutik senaste 10åren, fast till och med dom har ju problem numera

Kollade precis deltagarantal i Endurot i Falun.

24st anmälda i "motion lång" nu till helgen.
Sist jag var med, 2022, var det 56 startande.
Vädret ska ju bli torrt och erbjuda bra grepp, så det kan inte vara vädret.

Jag vet inte hur det ser ut i grupperna med tävlingseliten.

Men det verkar ju som intresset sjunkit bland oss motionärer.

Senaste toppen var väl under pandemin? och nu när det mesta verkar gå tillbaka till sin vanliga lunk, så tycker gemene man inte det är intressant längre...

Grånande gubbar sitter på sina unpluggade Levos nu och kör i hemmaskogarna.

OBS: Grov generalisering.

Senaste toppen var väl under pandemin? och nu när det mesta verkar gå tillbaka till sin vanliga lunk, så tycker gemene man inte det är intressant längre...
Jag är o-gemen, jag anmälde mig.😁

Någon mer ?
Hör gärna av er i så fall. Jag letar efter cykelkompis att övningsköra banorna tillsammans med nu på lördag.

Åtmindstånde i fjol ramlade det in rätt många deltagare i slutet på anmälningstiden (typ sista två dagarna), och de behöver vara typ 300 för att gå runt har jag hört. Inte långt från det nu med 265 anmälda.

Sedan kanske motionsåkarna söderifrån skippar den här helgen och åker till isaberg nästa helg istället, om man vill spekulera i att folk inte kör två helger i rad.

branschen för cykelreparationer borde åtminstone fortfarande vara god, tycker det är exceptionellt svårt att hitta vettigt ställe i Stockholm för drop-in, det är jäkligt svårt att få hjälp samma dag vilket är störande

om någon har bra tips för ställe på Södermalm som brukar kunna ta drop-in så vänligen lämna tips
Håller med. Man åker till en butik i hopp om snabb service. Jag hade t.e.x en dämpare som inte fungerade som den skulle. Dom hade inte tid på min verkstad förens om 2 veckor. Hade gått snabbare och även varit billigare att skicka iväg den. Så hade jag inte lagat det själv i sista minuten hade jag hellre bara skickat iväg den.

Högtryck på reparationer även i Jönköping. Finns bara tre riktiga verkstäder kvar… och så Biltema…
Sportson I jkpg var justa nog att sälja mig dämpar olja trots att dom inte hade det över disk. Men ja det är sjukt svårt att få tid där. Cykelkraft i jkpg har jag inte mycket för. Aldrig något hemma och inte direkt kunnig personal. Vilken verkstad finns det mer?

Någon som har någon spaning? Kollar runt lite på ramar som jag brukar göra på hösten och det var bikester och framförallt wiggle.se som brukade dumpa ordentligt. Vem minns inte big al för 1600 sek?

Bikester.se pratar vi inte om och bikester.de och wiggle.se/evans har inte så mycket att komma med. Bortsett från att de inte levererar hit.

Hela cyklar reas som fan på bike24 och 9800 för en mb31 deore med rev/sid och dropper är ju oroväckande bra. Ramarna verkar de hålla i... ok, yeti arc har man kunnat köpa till bra pris.
26bikes.com som jag annars gillar försöker lura på folk gamla primal (jämför sadelrör gusset)

Sportson öppnade nyligen på Bernstorp på tveksamt läge. Dock öppnar snart biltema ...
Själv hade jag kanske lagt till på svågertorp....bredvid Ikea.

Giganten på jägersro har halverat utrymmet nyligen.
Det har gått från att hela sportia, halva gigant+halva sportia, hela gigant och nu halva gigant. Om jag nu fattade det rätt...

Costco ska också öppna butik där och dessutom Sveriges största bensinstation med 24 pumpar. Där kommer bli mycket trafik framöver som spiller över på dom andra butikerna.
Vi som tankar på costco orkar inte gå runt hörnet från parkeringen till sportson. 🙂
Som man känner sig själv känner man andra osv.

Vi får se. Någon har stora planer för Bernstorp det är helt klart.

Det finns heller ingen påfart på motorvägen men samma någon tänker kanske lösa det. 24 pumpar å ingen påfart...bara avfart

Finns väl fortfarande några få korn kvar i sanden …
M/L silver metallic carbon finns för rimlig peng…
IMG_1050.jpeg

Senast ändrad:
Finns väl fortfarande några få korn kvar i sanden …
M/L silver metallic carbon finns för rimlig peng…
Ja, Zero 29 29″ MK1.1 Hardtail Frameset NOW £275!
Är nog ett klipp liksom zero am för 4000 nåt

Det hade helt klart varit ett alternativ.
Yeti är inte riktigt i budget tyvärr

Just idag var det mer big al för 1600 typ av rea jag trållade efter. Det lär vi aldrig se igen tyvärr men hela cyklar har jag sett för fantastiska priser. Även på trek i Sverige.
Fantastiskt eller snart kk

Är Sportson på väg att lägga ned totalt, eller krymper dom bara kostymen? Sportson Enebyängen är sista vettiga LBS om man behöver komplettera på väg hem från jobbet.
:oops:

Jag tror inte det. Sportson är ju lite klurigt att hålla koll på då de flesta(alla?) butikerna drivs av franchisetagare. I fallen med de tre butikerna i Stockholm/Västerås som försvinner är det (om jag har förstått det rätt) franchisetagare som i alla tre fallen driver två butiker var och då har man valt att fokusera på sin butik som går bäst. Det är inga konkurser. Sportson söker samtidigt nya franchisetagare till Stockholm.

Jag tror inte det. Sportson är ju lite klurigt att hålla koll på då de flesta(alla?) butikerna drivs av franchisetagare. I fallen med de tre butikerna i Stockholm/Västerås som försvinner är det (om jag har förstått det rätt) franchisetagare som i alla tre fallen driver två butiker var och då har man valt att fokusera på sin butik som går bäst. Det är inga konkurser. Sportson söker samtidigt nya franchisetagare till Stockholm.
Vilken/vilka butiker i Västerås är det som ska försvinna? Jag känner bara till två, Erikslund och Hälla.

1728911237425.png

På jägersro halverar de ytan om jag förstår det rätt. Från början var hela team sportia sen halva cykel och sen hela cykel - möjligen är det inte enbart ett problem för cykelindustrin. Team sportia uppfattar jag som lite bortspelade av stadium, intersport och XXL

Cykelgiganten, en skånsk cykelkedja med 6-7 butiker.. Den i min hemstad har de senaste åren varit överlägset bäst servicemässigt.. Hässleholmsbutiken går nu i konkurs..

Riktigt trist..

En stor spelare, Pierer Mobility, är på väg in i svårigheter (Husqvarna, Raymond, Gasgas o säkert ngt mer elcykelmärke ingår i Pierer).

Som elmtb-hatare har jag svårt att inte skadeglädjas åt detta. Husquarna emtbs var ju bland de fulaste på marknaden dessutom.

Senast ändrad:
.

Tar vi även med soffrodel, (tävlings)ätande och elsparkcykelåkande i sportkorgen så tror jag att Sverige och många länder med oss har en lysande framtid i sportens värld. Snacka om folkrörelse.
I motionsklassen har vi "Inte cykla Vättern" som jag förutspår kommer att öka lavinartat. Blir nog den enskilt största tråden om ngt år.

Tillbaka
Topp