Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Segt med brillorna! Får hoppas någon lagt upp dom på ett elskåp eller dylikt.Pendlade till kontoret i S-tälje igår via Ekerö så fick nästan 55km enkel. Däremot så tappade jag min glasögon längs med vägen vilket var lite surt annars långbent dit kortbent hem. Fin tur men inte så pigga ben hemåt.
Kan ju vara så att han ville pusha lite xtra i just den backen i träningssyfte. Jag brukar ibland bestämma mig för vissa backar, kör hårt och dör naturligtvis efter.Fin morgondimmependling idag. Oj vad man njuter. Glasögonen åkte in och ut från under jackan rätt många gånger (har insett att det är ett bra trick för att få de dimmfria). Fredag. Godisdagen på kontoret. Även bulledagen idag. Så blir godis och bulle. Även AW på kontoret idag. Så blir godis, bulle och öl. Även pizzakväll hos kompisen ikväll. Så blir godis, bulle, öl och pizza idag. Barnfritt!
Btw, jag brukar ju roa mig åt vissa cyklister som ligger på hjul, för att sedan dra nån megaspurt i en backe, bara för att krokna totalt lite senare. Nåja, detta hände igen för någon dag sedan. Och lucky me, allt finns på strava:
Visa bilaga 730455
Pil nr 1, jag kommer förbi efter ett rödljus. Killen lägger sig på mitt hjul medan jag trycker på rätt så bra i motvinden. Pil nr 2, när jag saktar in vid en korsning pga trafik framför, tar killen en genväg och gör nåt typ av ryck uppför nästa backe (ni ser hur pulsen stiger). Killen får en lucka som varierar mellan 10-30m. Pil nr 3, 1.5km senare kommer jag förbi i följande backe. Någon såg rätt så trött ut. Sen såg jag honom inte mera, även om vi fortsatte på samma rutt i 3-4km.
Tack men bor i Kallhäll så blir nog smidigaste vägen iallafall för mig. Tog 2:25 dörr till dörr med färjan och skönt att slippa krångla in mot stan.Segt med brillorna! Får hoppas någon lagt upp dom på ett elskåp eller dylikt.
Ett tips om du inte bor på någon av öarna väster om Nockebybron är att cykla via Stora Essingen, Gröndal och genom Hägersten istället. Jag sparar ca 15-20 min på detta jmf med Slagsta färjan. Samt att jag slipper stelna till och börja frysa på/efter färjan. Dock lite lägre snittfart och mindre vacker färdväg.
Visa bilaga 730453
Jag ska inte tjata mer på dig nu men jag kör från Spånga (stationen~ish) till Tumba. ;)Tack men bor i Kallhäll så blir nog smidigaste vägen iallafall för mig. Tog 2:25 dörr till dörr med färjan och skönt att slippa krångla in mot stan.
Haha nä ingen fara. Kanske provar någon dag iallafall.Jag ska inte tjata mer på dig nu men jag kör från Spånga (stationen~ish) till Tumba. ;)
Fin morgondimmependling idag. Oj vad man njuter. Glasögonen åkte in och ut från under jackan rätt många gånger (har insett att det är ett bra trick för att få de dimmfria). Fredag. Godisdagen på kontoret. Även bulledagen idag. Så blir godis och bulle. Även AW på kontoret idag. Så blir godis, bulle och öl. Även pizzakväll hos kompisen ikväll. Så blir godis, bulle, öl och pizza idag. Barnfritt!
Btw, jag brukar ju roa mig åt vissa cyklister som ligger på hjul, för att sedan dra nån megaspurt i en backe, bara för att krokna totalt lite senare. Nåja, detta hände igen för någon dag sedan. Och lucky me, allt finns på strava:
Visa bilaga 730455
Pil nr 1, jag kommer förbi efter ett rödljus. Killen lägger sig på mitt hjul medan jag trycker på rätt så bra i motvinden. Pil nr 2, när jag saktar in vid en korsning pga trafik framför, tar killen en genväg och gör nåt typ av ryck uppför nästa backe (ni ser hur pulsen stiger). Killen får en lucka som varierar mellan 10-30m. Pil nr 3, 1.5km senare kommer jag förbi i följande backe. Någon såg rätt så trött ut. Sen såg jag honom inte mera, även om vi fortsatte på samma rutt i 3-4km.
Kortbyxor så klart?Medvind å sol hemåt precis som det ska vara och imorgon fredag
![]()
Ser ut som conditioning för HWR!Det är kanske ingen höjdare att jobba varannan helg, men det är ändå något visst med att trampa iväg tidig lördag morgon när världen sover.... Visa bilaga 730774
Och på hemvägen fick jag syn på den här.... Trevlig (h)älg!Visa bilaga 730775
Är det Shimano-skor?
Oj, vilken fin bild. Ser nästan AI-genererad ut!
Jag har börjat köra med lampor oavsett om det 'behövs' eller inte. Detta efter att jag såg att någon länkat nån studie på att man syns bättre, "även i dagsljust" eller vad formuleringen nu var. :)Intressant att se hur många som har lampor nu den här veckan. I Stockholm innan 7 är det väl lagkrav? Men det är ju inte supertydligt, stor bara att cyklister ska ha lampor i mörker. Vad innebär det egentligen? Det är ju inte mörkt i gryningen. HIttade en artikel på Happyride där det står att lampor gäller i skymning och gryning också, så jag kör på det även om det inte känns helt nödvändigt. Däremot är det bra att få in vanan innan det blir mörkt på riktigt med laddning, se att de fungerar, komma ihåg att fästa och ta av. Det var iaf 50/50 med lysena på de jag mötte. Kändes rätt när jag kom in i dimman också med att synas lite bättre.
Grymt slitstarka sulor iallafall, står emot slitningen från pedalerna riktigt bra jämfört med alla andra dojor (cykelskor) jag haftÄr det Shimano-skor?
Jag tror jag har exakt lika. Otroligt sköna och bra !
På lvg bör man nog alltid ha en baklampa tänd ovsett klockslag, för att synas bättre.
Nyligen. Men ibland glömmer man. I Cph är det så mycket cb även ute på landevejen så då kan man få glömma...När började du med det?
Jag har börjat köra med lampor oavsett om det 'behövs' eller inte. Detta efter att jag såg att någon länkat nån studie på att man syns bättre, "även i dagsljust" eller vad formuleringen nu var. :)
Min egen empiriska forskning är att jag tycker bilisterna ser en bättre och det är färre som kör upp och ställer sig på cykelvägen för att invänta möjlighet att köra ut i körbanan..
Det är inga acancerande lampor jag kör med utan random 200kronors lampa från XXL på lägsta ljusstyrkan fram. Bak kör jag nåt ännu billigare från Biltema.
När jag kör bil upplever jag nog också att man urskiljer en cyklist snabbare vid utfarter etc där framlampan hos cyklisten är tänd. Ni vet de där genomtänkta utfarterna där man mer eller mindre måste ställa sig på cykelbanan för att se om det kommer någon.