[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Kan två lag gå upp om det försvinner lag från SHL av andra anledningar än att de "trillar ur"? Föreningen konkar, blir utslängda eller ngt liknande.
🤔 Du tänker dig att Brynäs konkar samt att både Löven och Djurgården går upp? 💡

Jag tror vi har en deal här (även om chansen att just Djurgården går upp är relativt liten sedan Wikegård försöker bygga en ny grund på hockeypensionärer).

Du tänker dig om Brynäs konkar och både Löven och Djurgården går upp?

Jag tror vi har en deal här (även om chansen att just Djurgården går upp är relativt liten sedan Wikegård försöker bygga en ny grund på hockeypensionärer).
Säger inget om vilka lag som ska försvinna från SHL, men spontant tycker jag det rimliga vore att man flyttade upp fler lag snarare än att spela nästa säsong med en decimerad högstaliga.

Kan två lag gå upp om det försvinner lag från SHL av andra anledningar än att de "trillar ur"?
Teoretiskt borde det gå. Om ett lag går i konkurs eller inte klarar kraven för elitlicens och inte får nån form av ok ändå och skickas nedåt. Det har ju inte hänt någon gång i högsta liga i hockey i Sverige vad jag vet, men teoretiskt kanske det kan ske. Och det låter ju de facto ungefär lika sannolikt som att FBK inte darrar i slutspelet 2025.

Teoretiskt borde det gå. Om ett lag går i konkurs eller inte klarar kraven för elitlicens och inte får nån form av ok ändå och skickas nedåt. Det har ju inte hänt någon gång i högsta liga i hockey i Sverige vad jag vet, men teoretiskt kanske det kan ske. Och det låter ju de facto ungefär lika sannolikt som att FBK inte darrar i slutspelet 2025.
Rödhökarna klarade sig väl en säsong tack vare dispens när de inte klarade elitlicensen enligt reglerna som då gällde. Minns inte vilken säsong.

Nu börjar det ju bli som i fotbollen...Vi vinner ALLTID mot Djurgårn....nästan iaf...
Och jag älskar det! :love:
Hetaste matcherna, roligast att både möta och vinna över.

Senast ändrad:
Så funkar det i HA iaf (bla Västervik har klarat sig 1 gång på det sätter) och jag ser inte varför det inte skulle vara likadant i shl. Sen så som du säger så är sannolikheten att någon förening missköter din ekonomi så grovt ganska liten i shl. Med tanke på Cmore miljonerna och klubbarna vägrar att dela med sig mer än smulor till resten av hockeysverige

Yes, seger i mästarmötet!
Fan vad starka vi är 💪💪💪
4460EA17-A366-49BC-B98E-2E7270CF1DAE.jpeg

Jaha, som man befarade då efter den sedvanliga vinsten i derbyt...
Totalt utspelade av Boforskanonerna... :cry:

Starkare än hos dig i alla fall. Sov du på geografin i skolan? Jag trodde alla visste att Gästrikland hör till Norrland.

Den som drog den gränsdragningen måste ha varit från Gävle och dessut9m sjukt onykter
. Dessutom ligger inte Gävleborg och särskilt Gävle särskilt långt norrut för att klassas som norrland , finns byar i Dalarna som ligger mera norrut än er.

Nä för mig är ni fortfarande en förort till stockholm

Den som drog den gränsdragningen måste ha varit från Gävle och dessut9m sjukt onykter
. Dessutom ligger inte Gävleborg och särskilt Gävle särskilt långt norrut för att klassas som norrland , finns byar i Dalarna som ligger mera norrut än er.

Nä för mig är ni fortfarande en förort till stockholm

Tjena!

Det är väl en gammal grej att Dalälven var "gränsen" till Norrland men Dalarna ville inte tillhöra Norrland och gaddade ihop sig med Svearna.

Jag funderar på ett nytt upplägg: En 2 lags serie med AIK å Djurgårn i säg 50 omgångar. Vinnaren, dvs AIK, går upp i SHL. 😁

Senast ändrad:
Jösses, Brynäs imponerar men traumatiskt för Luleå, de måste tvätta bort Brynäs spöket från förr. Vissa kanske fortfarande minns föräldrarnas ångestfyllda skrik och gråt från 1993 (eller njae, de var kanske inte födda då men har fått det hela återberättat som skräcksaga).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp