Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

För er som anmält er till att inte cykla vätternrundan men ångrat er, så har det har skapats en sida för avanmälan här:

Så så, lugna er nu.
De bredaste sofforna anmälar sig först den 21 oktober, fåtöljsektionen den 23. så det finns tid att inte ångra sig!

Är de breda sofforna klara?
"Vid midnatt stänger den förberedande anmälan till den 60:e Inte-cykla-Vätternrundan"

Brorsan börjar visst bli redo för årets ickevätternrunda. Har tydligen filat på aeropostionen i fåtöljen sedan i julas.

IMG_1048 (kopia 3).webp

Halvudda tråd kan jag tycka just på ett cykelforum där väl cykling borde uppmuntras. 🙂

Man kan snarare tycka att det borde finnas en stor välbesökt tråd här med diskussioner samt tips som heter "Vi som cyklar Vätternrundan" eller liknande.

Men visst, jag vet att Vättern är ett evenemang som splittrar cyklister, åsikterna går kraftigt isär om detta motionsevent, tex ur ett säkerhetsperspektiv...

Även bilister har en hel del åsikter om grupper som tränar inför Vättern... 😅

Halvudda tråd kan jag tycka just på ett cykelforum där väl cykling borde uppmuntras. 🙂

Man kan snarare tycka att det borde finnas en stor välbesökt tråd här med diskussioner samt tips som heter "Vi som cyklar Vätternrundan" eller liknande.

Men visst, jag vet att Vättern är ett evenemang som splittrar cyklister, åsikterna går kraftigt isär om detta motionsevent, tex ur ett säkerhetsperspektiv...

Även bilister har en hel del åsikter om grupper som tränar inför Vättern... 😅
Tror man ska ta tråden som huvudsakligen skämtsam med en gnutta "sanning".

Jag tror att för många svenskar är VR närmast det enda som existerar vad gäller cykling i Sverige, transportcykling undantaget. Då det finns gott om annan trevlig(are) cykling blir det lätt att "häckla" VR lite.

Den bästa är uppenbarligen tingad (inlägg #1224)
Fast är du seriös med att inte köra vätternrundan så vill du nog ha en bekvämare sits än en bruno-mattson fåtölj. Inget fel på dem men i alla fall min kropp skulle nog inte klara av 24+ timmar inte köra vättern i en sån stol.

Tänk mardrömmen, du sätter dig ner, fredag kväll, heltaggad inför din ickevättern. Sen efter bara några timmar så skriker kroppen av smärta. Du klarar inte av det och tvingas köra vättern ändå.

De finns ju de som påstår att ickevättern inte är en materialsport men ingen av dem är seriösa ickecyklister som aldrig fått njuta av ickecykling i tex en riktigt skön (och dyr!) soffa

Fast är du seriös med att inte köra vätternrundan så vill du nog ha en bekvämare sits än en bruno-mattson fåtölj. Inget fel på dem men i alla fall min kropp skulle nog inte klara av 24+ timmar inte köra vättern i en sån stol.

Tänk mardrömmen, du sätter dig ner, fredag kväll, heltaggad inför din ickevättern. Sen efter bara några timmar så skriker kroppen av smärta. Du klarar inte av det och tvingas köra vättern ändå.

De finns ju de som påstår att ickevättern inte är en materialsport men ingen av dem är seriösa ickecyklister som aldrig fått njuta av ickecykling i tex en riktigt skön (och dyr!) soffa
24+? Jag siktar på sub 9... 24+ timmar kul är det inte!

Fast Mattson är ju dyrt så riktigt märkespremium😜

En etikettfråga kopplat till bilden och detta eminenta evenemang. Är det ok att äta med bestick under en inte cykla vättern?

Fattar ej, både jag och @Stumpy innehar 2 poster i inlägg #1. Och då har jag ändå genom åren kört bortåt 10 VR, (om man också räknar med mtb-vättern-rundorna)!?

En etikettfråga kopplat till bilden och detta eminenta evenemang. Är det ok att äta med bestick under en inte cykla vättern?
Det är bestick som gäller, powerbars äts helst med kniv och gaffel. Det är inte bara en markering utan också en självklarhet att inte bli kladdig om fingrarna när man inte cyklar VR.

Jag fattar. Så sportdrycken intas med sked ur djup tallrik om man vill hålla en viss stil. Inte ur en sunkig plastflaska.

Om man vill inte köra klassikern, anmäler man detta i förväg eller skickar man in intyg efter man inte genomfört alla moment? Jag lyckades i sista stund att inte köra Vasan i vintras så jag har chansen i år!

Grattis! Träning ger ofärdighet.

Funderar dock lite på om att inte göra en klassiker verkligen kräver att man inte genomför något endaste av de fyra momenten. Borde det inte räcka med att man inte genomför minst ett moment?

Senast ändrad:
Grattis! Träning ger ofärdighet.

Funderar dock lite på om att inte göra en klassiker verkligen kräver att man inte genomför något endaste av de fyra momenten. Borde det inte räcka med att man inte genomför minst ett moment?
Vilken är minst jobbigast att inte göra?

Det är väl Vansbrosimningen. Borde bara tar kring en timme (förberedningen inte medräknat), lite beroende på hur bra man är på att inte göra.
Är väl snarare den som är jobbigast att inte klara av då tiden som finns tillgänglig för att inte simma är så lång. Säg att det tar 1:15 att inte simma en gång, så måste du upprepa det drygt 7000 gånger under året för att inte ”trilla dit” och råka simma.

Samma siffra för Vätternrundan är bara knappt 1000 gånger givet att en gång tar ca 9 timmar att inte cykla.

Vansbrosimmet är alltså 7 gånger jobbigare!!

Tillbaka
Topp