Alltså, skulle du komma och ickecykla på nåt m o t o r i s e r a t i min soffa, då skulle du få se på en riktig avhysning. Och inte skulle du få vara med på efterintecyklingsBBQn heller. Sådetså.
Nja...nu är du ute och cyklar(!?).
Vi kan inte exkludera motoriserade ickecyklare,dels finns det ingen lag mot det,sen skulle det bli social kollaps!
Vart drar vi gränsen för vad som är motoriserad ickecykling?
Om jag sitter i din soffa,tyst som en mus och helt stilla....inget slitage på soffan kommer det bli....men jag TÄNKER på en elmtb,klassas jag då som motoriserad,och var är lagtexten som hindrar mej från att lura omgivningen att jag inte ickecyklar analogt?
Ska alla som ickecyklar tvingas redovisa om man tänker att "en motor är en motor",och därmed avhysas utan att få grilla?
Sen Farfar Allan....han måste ju åka färdtjänst till dej för att sitta i din soffa....räknas han som motoriserad och vägras att bli insläppt bara för han åkt bil dit?
Ska han tvingas bli utstött ur gemenskapen och inte få grillmat han också?
Eller om han tar sin elmtb och parkerar den i cykelstället,är han fortfarande motoriserad när han sättet sej i soffan?
Han kan ju knappt gå den gamle uven,ännu mindre tänka klart!
Att hans sonson ska avhysas är helt ok,han ickecyklar fortare än oss rutinerade ickecyklare,och äter upp alla chips,så han ska ut!!
Nä,vi måste hänga med i utvecklingen,att ickecykla på elmtb,segway eller åkgräsklippare MÅSTE bli accepterat,och framförallt är det inte olagligt!!
Sen gillar jag f*n inte ditt vidbrända grillkött....sådetså!! ?