Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Jag misslyckades. Trots en sen tung förkylning i veckan kom jag inte till start i inte cykla Vättern

Va fasiken. Märkligt situation här där till och med vi få som åker skriver i tråden om inte cykla istället för en tråd om VR :unsure:.

Senast ändrad:
Såg honom också ?
Körde om honom med ett gäng men gänget han låg i körde inte långsamt. Skramlade en hel del om cykeln också. Hörde honom innan såg honom
Kan berätta att min vän på en minicykel från 70-80 tal med en 5 kg boombox på pakethållaren och i hawaiiskjorta körde in på 9h32m!!

Kan berätta att min vän på en minicykel från 70-80 tal med en 5 kg boombox på pakethållaren och i hawaiiskjorta körde in på 9h32m!!
Skulle vara kul att se nån som cyklar så fort på en minicykel i klunga, vet du om det finns någon som har filmat några sekvenser som går att hitta på nätet.

Skulle vara kul att se nån som cyklar så fort på en minicykel i klunga, vet du om det finns någon som har filmat några sekvenser som går att hitta på nätet.
Fast den saknar boombox och Hawaiiskjorta.

Ja det där är min bror i pelikantröja, han köpte minicykeln nån vecka innan.

Här är rundan för mannen i hawaiskjortan, inkl film som jag antar är på väg till starten, för er som är intresserade av att se hur ekipaget med boombox såg ut. Härligt att släpa runt en sån på en cykel som redan väger 15kg eller nåt?. https://www.strava.com/activities/9286313805

Vill bara förtydliga att vi hade 3 stycken i vår grupp på minicyklar.
Pontus lämnade vår grupp efter 5-7 km och hakade på en snabbare grupp och körde in på 09.32
Nicklas cyklade med vår klunga till Askersund där han tog lite extra paus. Han körde in på 11.12 (gruppen körde in på 11.08).
Pär hade otur då kedjan hoppade av och fastnade i kedjeskyddet efter ca 15-20 km och fick vänta 20 min innan en cyklist med tång stannade och hjälpte till. Han fick tyvärr cykla mycket solo men körde ändå in på 11.54.
De är galet starka alla tre.

Inte rätt tråd kanske men jag känner ett starkt behov av att informera er om att jag inte skall köra cykelvasan i år

Behövs en debatt i ämnet ? lite långtråkigt när massan tycker lika, och snart är det fredag och så. Jag kommer nog anmäla mig till 2024.

Nu har jag sålt av allt utom ramen och vevpartiet. Så den är jävligt svårcyklad just nu.
Allt tyder på att jag inte kommer att anmäla mig till VR24.
Gör plats i soffan för chipskungen!

Fick mail för ett tag sedan om det var dags att anmäla sej till VR.
Deletade mailet omgående,så då bör min anmälan att inte cykla VR vara legitim och juridiskt bindande?

Men sug på denna karamellen.....iom jag inte cyklar,kommer jag inte cykla på en elmtb!!
Då jag inte kommer deltaga,kan jag fritt välja fordon jag inte ska cykla på,finns inga lagar som säger att jag inte kan ickecykla på en elmtb.
Är det inte en lag som NVV skrivit specifikt om Allemansrätten och ickecykling,så ickecyklar jag på vad f*n jag vill,och var jag vill!!

Fick mail för ett tag sedan om det var dags att anmäla sej till VR.
Deletade mailet omgående,så då bör min anmälan att inte cykla VR vara legitim och juridiskt bindande?

Men sug på denna karamellen.....iom jag inte cyklar,kommer jag inte cykla på en elmtb!!
Då jag inte kommer deltaga,kan jag fritt välja fordon jag inte ska cykla på,finns inga lagar som säger att jag inte kan ickecykla på en elmtb.
Är det inte en lag som NVV skrivit specifikt om Allemansrätten och ickecykling,så ickecyklar jag på vad f*n jag vill,och var jag vill!!
Om du inte cyklar på emtb i egen soffa och har inhämtat tillstånd eventuella andra ägare måste det vara OK?

Om du inte cyklar på emtb i egen soffa och har inhämtat tillstånd eventuella andra ägare måste det vara OK?
Nu äger jag ju min soffa,och sliter inte mer på den än min hustru som också sitter still...så att jag ickecyklar på en ej existerande,(troligtvis ostrypt) elmtb gör ingen skillnad i mina ögon.

Men vad gäller egentligen om jag skulle ickecykla på en ej existerande elmtb i någon annans soffa??

Finns det någon kunnig amatörjurist som kan påvisa vilken lagtext som beivrar ickecyklande i främmande soffägares soffa?

Eller har soffägaren rätt att fysiskt och handgripligen avhysa mej ut ur fastigheten,dvs kasta ut mej?
Jag sliter ju inte mer på hans soffa än min egen,så ser inte problematiken här!
Kan jag polisanmäla soffägaren om jag blir avhyst,då ingen lag finns om ickecyklande i annans soffa,eller får jag nöja mej med ett kok stryk och avhysning?

Hoppas det inte är ok att jag tänker ställa upp med en Cake, för det tänker jag inte göra.
Gränsfall att det inte är ok.
Jag skulle ta och ickecykla på en Wolf elcross,limma fast pedaler och hävda det är en MTB som du tagit ur batteriet på.
Det är definitivt inte ok,så då är du säker på att ickecykla helt regelvidrigt.?

Nu äger jag ju min soffa,och sliter inte mer på den än min hustru som också sitter still...så att jag ickecyklar på en ej existerande,(troligtvis ostrypt) elmtb gör ingen skillnad i mina ögon.

Men vad gäller egentligen om jag skulle ickecykla på en ej existerande elmtb i någon annans soffa??

Finns det någon kunnig amatörjurist som kan påvisa vilken lagtext som beivrar ickecyklande i främmande soffägares soffa?

Eller har soffägaren rätt att fysiskt och handgripligen avhysa mej ut ur fastigheten,dvs kasta ut mej?
Jag sliter ju inte mer på hans soffa än min egen,så ser inte problematiken här!
Kan jag polisanmäla soffägaren om jag blir avhyst,då ingen lag finns om ickecyklande i annans soffa,eller får jag nöja mej med ett kok stryk och avhysning?
Alltså, skulle du komma och ickecykla på nåt m o t o r i s e r a t i min soffa, då skulle du få se på en riktig avhysning. Och inte skulle du få vara med på efterintecyklingsBBQn heller. Sådetså.

Alltså, skulle du komma och ickecykla på nåt m o t o r i s e r a t i min soffa, då skulle du få se på en riktig avhysning. Och inte skulle du få vara med på efterintecyklingsBBQn heller. Sådetså.
Nja...nu är du ute och cyklar(!?).
Vi kan inte exkludera motoriserade ickecyklare,dels finns det ingen lag mot det,sen skulle det bli social kollaps!

Vart drar vi gränsen för vad som är motoriserad ickecykling?
Om jag sitter i din soffa,tyst som en mus och helt stilla....inget slitage på soffan kommer det bli....men jag TÄNKER på en elmtb,klassas jag då som motoriserad,och var är lagtexten som hindrar mej från att lura omgivningen att jag inte ickecyklar analogt?

Ska alla som ickecyklar tvingas redovisa om man tänker att "en motor är en motor",och därmed avhysas utan att få grilla?

Sen Farfar Allan....han måste ju åka färdtjänst till dej för att sitta i din soffa....räknas han som motoriserad och vägras att bli insläppt bara för han åkt bil dit?
Ska han tvingas bli utstött ur gemenskapen och inte få grillmat han också?
Eller om han tar sin elmtb och parkerar den i cykelstället,är han fortfarande motoriserad när han sättet sej i soffan?
Han kan ju knappt gå den gamle uven,ännu mindre tänka klart!

Att hans sonson ska avhysas är helt ok,han ickecyklar fortare än oss rutinerade ickecyklare,och äter upp alla chips,så han ska ut!!

Nä,vi måste hänga med i utvecklingen,att ickecykla på elmtb,segway eller åkgräsklippare MÅSTE bli accepterat,och framförallt är det inte olagligt!!

Sen gillar jag f*n inte ditt vidbrända grillkött....sådetså!! ?

Jag kommer nog anmäla mej om jag bara kan komma på mitt användarnamn, mitt lösenord och vilken emailadress jag uppgett för att hitta in till ”mina sidor”.
Så fort jag tagit tag i detta kanske jag anmäler mej.

Tillbaka
Topp