Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte spendera några dagar under novemberlovet på att utforska Mälarregionen (bortanför Stockholm). Vilka områden är värda ett stop och några timmars MTB-cykling?
Inspirera mig!

Du spekulerar fel. Jag ska nöjescykla.Nu skall alla smultronställen bli outade. Igen...![]()
Görveln längs me Mälaren e fint ;)Nu skall alla smultronställen bli outade. Igen...![]()
Finns lite stigar i området ”Tingstuhöjden” norr om banan med. Har även kört lite stig på Tosterön i Strängnäs, men tror att de är borta pga nya bostadsområden.Strängnäs CK bana (7k) är kanske inte vackrast i världen, men ett rejält bra tekniskt pass. Finns ett par extrastigar man kan snurra på i området, men den länkade slingan är det givna huvudnumret.
Stigarna på Tosterön är kvarFinns lite stigar i området ”Tingstuhöjden” norr om banan med. Har även kört lite stig på Tosterön i Strängnäs, men tror att de är borta pga nya bostadsområden.
Schhh...Görveln längs me Mälaren e fint ;)
Fasen det här stället har ju jag missat helt. Bor i Sthlm men var i Örebro i helgen så detta hade ju varit klockrent som en liten avstickare när man ändå var i krokarna.Jag var till Kottaberget, Gyttorp idag, riktig kul om man gillar flow och hoppleder utan lift.
Bättre än Gränna, längre åk, större hopp.. Bergs Gård är inte i närheten av samma liga... Svårighetsgrad från Grävet till Freeride och några hopp i Twist Twist/största Barbro hoppet-storlek. Allt är platåhopp! Min 15-åring som helst kör Twist och Lite för Liten hade gillat allt, utom det faktum att det saknas lift... Men har du en tonåring som accepterar att trampa så rekommenderar jag ett besök! (Finns en bild på ena hopplinjen i 'Dagens bild-tråden')Fasen det här stället har ju jag missat helt. Bor i Sthlm men var i Örebro i helgen så detta hade ju varit klockrent som en liten avstickare när man ändå var i krokarna.
Kan du berätta mer om det här stället? Vad skulle du jämföra det med? Mycket utförsorienterat typ Gränna eller mer xc som Bergs Gård Trosa? Svårighetsgrad? (Som Idre/trysil eller Järvsö/Flottsbro?) Hur stora/svåra hopp/drop? Nån idé att dra med 17-åriga sonen som helst kör Twist twist i Järvsö eller Freeriden i Flottsbro?
Haha. Jag leder en grupp med ungdomar i åldern 13-18 år och innan dom fyllt 15-16 är det inte många som gillar att trampa... Dom kan köra kanonen i Flottsbro och Lite för liten i Järvsö men så fort det kommer en uppförsbacke börjar dom knorra direkt! Runt 15-16 händer däremot något magiskt och samma ungdomar har plötsligt inga problem alls med vare sig uppförsbackar eller det som är lite jobbigt...Men har du en tonåring som accepterar att trampa...