[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Det festligaste vore ju, med tanke på högljutt snack om ”bäst när det gäller”, om de vinner grundserien och sedan åker ut i raka matcher direkt i slutspelet.
Nu behöver vi lugna ner oss. Brynäs börjar förhoppningsvis förlora snart. Låt nu @ooms få njuta en liten tid, det är han väl värd efter all misär.

Det festligaste vore ju, med tanke på högljutt snack om ”bäst när det gäller”, om de vinner grundserien och sedan åker ut i raka matcher direkt i slutspelet.
Men även om så sker har det i så fall ändå varit en succé-säsong, att som nykomling komma till slutspel. Till skillnad mot om den rikaste klubben i landet skulle göra samma sak.

Sen kan man nog säga att sannolikheten att de vinner serien är väl inte så hög, lite bättre motstånd måste icke-nykomlingarna kunna visa upp. Nu är det som att vi är kvar i hockeyallsvenskan och vinner varenda match.

En ganska viktig komponent i scenariot är delen med supportar som högljutt trumpetar ut ”bäst när det gäller” och där tror jag BIFs supporterskara är mer framstående än FBKs.
Håller med, det enda dom är bra på i min mening.
Kanske halvbra på nostalgiska resultat åsså förresten....

Hehe, mycket imponerande, jag erkänner det (vi FBKare är kända för vår sportsliga attityd). Undrar om detta kan bli någon typ av rekord för ett lag som varit nere i gärsgårdsserien och vänt? :unsure:
Oklart men Solna AIK var ju nere i superettan i fot*oll o var säsongen efter nära att vinna allsvenskan. Om Brynäs IF slår detta är lite tidigt att säga även om de flesta naturligtvis håller det för mycket sannolikt...

Oklart men Solna AIK var ju nere i superettan i fot*oll o var säsongen efter nära att vinna allsvenskan. Om Brynäs IF slår detta är lite tidigt att säga även om de flesta naturligtvis håller det för mycket sannolikt...
Jag tror på 13-års intervallen! Det är dags för guldet att komma hem igen 👍

Men även om så sker har det i så fall ändå varit en succé-säsong, att som nykomling komma till slutspel. Till skillnad mot om den rikaste klubben i landet skulle göra samma sak.

Sen kan man nog säga att sannolikheten att de vinner serien är väl inte så hög, lite bättre motstånd måste icke-nykomlingarna kunna visa upp. Nu är det som att vi är kvar i hockeyallsvenskan och vinner varenda match.
Brynäs bör dock rimligen ligga väldigt högt i löneligan, konstigt vore det annars. Var går det att se hur mycket klubbarna betalar ut i löner?

Brynäs bör dock rimligen ligga väldigt högt i löneligan, konstigt vore det annars. Var går det att se hur mycket klubbarna betalar ut i löner?
Varför skulle de göra det? De NHL-spelare som kommit hem är ju fostrade i klubben, de kommer hem för att de vill spela i klubben i deras hjärta, inte för pengar. Jag förstår att det är svårt att förstå för nån som håller på ett köpelag som Färjestad, men det är så det är 🤷‍♂️

Det tror jag inte. Inte efter ett år i Allsvenskan.
Däremot så har ju hemvändarna haft mer generösa bud från andra klubbar, men ändå valt Brynäs.
Å nästa år kommer Bäckstöm också.(rumint)

Däremot så har ju hemvändarna haft mer generösa bud från andra klubbar, men ändå valt Brynäs.
Precis så är det, och de nya värvningar kommer ju från finska ligan, allsvenskan, AHL, collagehockey o gud vet allt! Inga etablerade toppspelare Mao.
O Bäckström! Han bara längtar till Brynäs! Trodde det skulle lösa sig redan i år men tänk nästa år!? Woooaaow!

Vi får väl se, någonstans kanske man kan hitta aktuell lönestatistik men det är inte lika öppet med detta som i tex NHL, lite halvluddigt.

Varför skulle de göra det? De NHL-spelare som kommit hem är ju fostrade i klubben, de kommer hem för att de vill spela i klubben i deras hjärta, inte för pengar. Jag förstår att det är svårt att förstå för nån som håller på ett köpelag som Färjestad, men det är så det är 🤷‍♂️
Har du rätt så är det beundransvärt. Men jag tror väl att tex Johan Larsson är en av de mer välbetalda i SHL. Men det är ju fullt möjligt att tex Silfverberg tar ut 25 lapp i månaden, jag har ingen aning (även om jag tycker det är osannolikt).
1730116395640.png

Senast ändrad:
Visa bilaga 735250
Var helt säker på att klistermärket på gaffeln skulle funka som nån stöldskyddsmärkning eller avskräckande exempel men det blev tyvärr helt tvärtom.
Mötte en kille från samhällets bottenskikt som sa: ”Snygg hoj. Den ska jag hålla span efter.” 😑
Hur djupt grävde du ner tomten?
Lätt din snyggaste cykel😍
Man är vuxen när man köper fbk-dekaler för veckopengen🥳

Jag hörde att Gnagis tänkte dra på sig grillorna och köra ett par varv på Ture Vargs Disco!

Jag hörde att Gnagis tänkte dra på sig grillorna och köra ett par varv på Ture Vargs Disco!

Det vore bara trevligt🥳🥳🥳

Är du säker på att du verkligen håller på Brynäs? Jag misstänker att du i själva verket innerst inne håller på Leksand f.n.

Tillbaka
Topp