unsuspected
Aktiv medlem
Biltemas produkter
Någon som har prövat det cykellyset? Bra eller anus?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilket?Någon som har prövat det cykellyset? Bra eller anus?
Framlampan är kass, den hade behövt en ”keps” för att inte blända användaren på cykeln.
Går den inte att sätta uppochned på styret för att slippa bländandet?Framlampan är kass, den hade behövt en ”keps” för att inte blända användaren på cykeln.
Du har rätt. Men för mig är den kass för om den sitter uppochner så är styrväskan i vägen.Går den inte att sätta uppochned på styret för att slippa bländandet?
Jag har clas ohlson/Asaklitts motsvarighet. Den går bara upp till 850 lm men har lite mer brinntid än biltemas du hänvisar till när man jämför nivåerna. Jag tycker den funkar ok som billigt pendlarlyse och mitt syfte är primärt att bli sedd. Jag har ca 10km x 2 pendling per dag. Drar jag på max när det börjar bli kallt behöver jag ladda varje dag och en laddning tar 10h vilket suger. Så jag har en väldigt låg lm nivå iom att jag har fullgod gatubelysning nästan hela vägen så det brukar räcka typ 7h. Men klickar upp några nivåer ibland vid kortare behov. Den gör jobbet men man får vad man betalar för helt klart.Menade detta lyse:
![]()
Cykellyse 2000 lm
Kraftfullt cykellyse på hela 2000 lumen med laddbart batteri på 6000 mAh. Laddas via USB. Lamphus av aluminium. Kan monteras på styre/ram och på hjälm med hj...www.biltema.se
Borde hjälpa med lite svart märkpenna på överdelen så bländar den mindre/inte alls.Framlampan är kass, den hade behövt en ”keps” för att inte blända användaren på cykeln.
Lyser igenom, eller så var min penna kass. En bit eltejp gjorde susen.Borde hjälpa med lite svart märkpenna på överdelen så bländar den mindre/inte alls.
+1Ett systemfel är att det är (eller iaf var, sist mitt behov infann sig) billigare att köpa en ny uppsättning lampor med batterier än att köpa lösa batterier.
Knappboj från IKEA brukar jag köpa. Dock är billiga batterier ofta sämre än dyrare. Märks mest på känslig elektronik dock så till köksvågen och liknande kör jag billiga.+1
Men det finns de som säljer CR2032 billigare än Biltema
Hos tex Jysk får man 8st för 27,50 SEK
Ljuskällor & batterier till dina lampor | JYSK
Glödlampor och batterier finns hos JYSK. Köp dina tillbehör online eller hämta dem i butik ✓ | Enkla returer ✓jysk.se
Är ni säkra på att biltemalampan inte bländar mötande cyklister...?Framlampan är kass, den hade behövt en ”keps” för att inte blända användaren på cykeln.
Jag är säker på att den bländar alla. Men den är som sagt min nödlampa som alltid sitter på styret, det var nog några år sedan den kom till användning.Är ni säkra på att biltemalampan inte bländar mötande cyklister...?
Bra, hoppas alla ser den som nödlampa ;-)Jag är säker på att den bländar alla. Men den är som sagt min nödlampa som alltid sitter på styret, det var nog några år sedan den kom till användning.
Det blir lätt fel om man generaliserar utifrån n=1Köpte även en säkerhetstimer för vägguttag som inte gick att få liv i och ett grenurtag/överspänningsskydd med bedrövligt tröga kontakter. En kontakt var oanvändbart trög. Blir retur på båda. Man ska nog köpa elprylar på andra ställen än biltema.
Jämfört med det 15 år gamla Cotech grenuttag/överspänningsskydd som jag hade tidigare så ser biltmas stickskydd i hålen ut att vara betydligt sämre. Sämre plast och nästan ingen lutning på stickskyddet, så om hankontaktens stift inte är perfekt runda och är som nya så blir det tvärstopp när jag sätter i kontakten. Även klenare jordstift på biltemas.Det blir lätt fel om man generaliserar utifrån n=1
Jag har alltså köpt många grenuttag + andra likn elprylar på Biltema och andra lågprishandlare utan att någon gång ha råkat ut för liknande problem som du
Biltema har ju ingen egen tillverkning och det kan förstås vara så att dina krånglande prylar är annorlunda och sämre tillverkade än de jag har köpt.
Lite sugen på detta. 499:- för 2000lm är ju prisvärt. Räcker den 1-1,5h på full rulle är det ju helt ok…Menade detta lyse:
![]()
Cykellyse 2000 lm
Kraftfullt cykellyse på hela 2000 lumen med laddbart batteri på 6000 mAh. Laddas via USB. Lamphus av aluminium. Kan monteras på styre/ram och på hjälm med hj...www.biltema.se
De CR2032 de sålde tidigare kallade de väl Plattboj?Knappboj från IKEA brukar jag köpa.
Jag köpte en från Pedros nyligen som ser likadan ut. Den funkar bra men jag kan inte säga att det är speciellt mycket bättre än en vanlig avbitare av hög kvalité. För vajrar tycker jag nästan att den vanliga avbitaren är bättre.Är Biltemas vajerklippare något att ha för broms/växelvajrar SAMT höljen?
![]()
Vajerklippare
Vajerklippare med låsbart grepp, retufjäder och plastöverdragna skänklar. Kapar vajrar utan att fransa upp ändarna.www.biltema.se
Den har nämnds hundratals gånger innan här, och sägs vara bra.Jag köpte en från Pedros nyligen som ser likadan ut. Den funkar bra men jag kan inte säga att det är speciellt mycket bättre än en vanlig avbitare av hög kvalité. För vajrar tycker jag nästan att den vanliga avbitaren är bättre.
Jag tror att den har nämnts innan så om du söker hittar du kanske något.
Köpte du och blev du nöjd?Biltema Garminfäste?
Nån som vet om detta fäste är kompatibelt med Garmins produkter?
EDIT. Står klart o tydligt i texten efter påpekande av weldion.
Lesson: Browsa mindre på telefon o mer med glasögon och större skärm..
Att Biltema har verktyg under eget namn med 10 års garanti vet tom jagBåde Biltema och Clas har egna verktyg med annat utförande/färg och en etikett som säger 10 års garanti.
Cocraft är Clas Ohlsons egna varumärke. C och O står för initialerna och Craft för en enastående kraftfullhet i verktygen.Att Biltema har verktyg under eget namn med 10 års garanti vet tom jag
Men inte att sådana även säljs hos Clas Ohlson, jag visste inte ens att Clas Ohlson sålde verktyg under eget namn och jag hittar inga när jag söker
Därför undrar jag om du skulle kunna länka till några Clas Ohlson verktyg under eget namn och med 10 års garanti?
Cotech/Cocraft är väl Clas Ohlsons eget märke.Att Biltema har verktyg under eget namn med 10 års garanti vet tom jag
Men inte att sådana även säljs hos Clas Ohlson, jag visste inte ens att Clas Ohlson sålde verktyg under eget namn och jag hittar inga när jag söker
Därför undrar jag om du skulle kunna länka till några Clas Ohlson verktyg under eget namn och med 10 års garanti?
Men Cocraft ÄR ju deras egna märke med 10 års garanti på många verktyg. Duger inte det? Och cuboid skriver ju att det finns både med och utan 10 års garanti.<REDIGERAT>
Nu lyckades jag hitta verktyg under varunamnet Clas Ohlson
Men jag hittar fortf inget om 10 års garanti, bara denna generella![]()
CLAS OHLSON | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
![]()
Köpvillkor | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Nä, 3D-printade ett fäste som fungerar på det sätt jag ville ha. Nu verkar dessutom den varianten utgått ur Biltemas sortiment.Köpte du och blev du nöjd?
OK men lampan lyser bra?Nä, 3D-printade ett fäste som fungerar på det sätt jag ville ha. Nu verkar dessutom den varianten utgått ur Biltemas sortiment.
Att Biltema har verktyg under eget namn med 10 års garanti vet tom jag
<REDIGERAT>
Nu lyckades jag hitta verktyg under varunamnet Clas Ohlson
Men jag hittar fortf inget om 10 års garanti, bara denna generella![]()
CLAS OHLSON | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
![]()
Köpvillkor | Clas Ohlson
www.clasohlson.com