Biltemas produkter

Biltemas produkter
Någon som har prövat det cykellyset? Bra eller anus?
Vilket?
Detta?
1730236171050.jpeg

Biltemas produkter
Går den inte att sätta uppochned på styret för att slippa bländandet?
Du har rätt. Men för mig är den kass för om den sitter uppochner så är styrväskan i vägen.
Jag använder den lampan som reserv ifall jag har klantat mig och får batteritorsk på riktiga lampan. Ur det perspektivet funkar den helt ok.

Biltemas produkter
Menade detta lyse:
Jag har clas ohlson/Asaklitts motsvarighet. Den går bara upp till 850 lm men har lite mer brinntid än biltemas du hänvisar till när man jämför nivåerna. Jag tycker den funkar ok som billigt pendlarlyse och mitt syfte är primärt att bli sedd. Jag har ca 10km x 2 pendling per dag. Drar jag på max när det börjar bli kallt behöver jag ladda varje dag och en laddning tar 10h vilket suger. Så jag har en väldigt låg lm nivå iom att jag har fullgod gatubelysning nästan hela vägen så det brukar räcka typ 7h. Men klickar upp några nivåer ibland vid kortare behov. Den gör jobbet men man får vad man betalar för helt klart.

Biltemas produkter
Ett systemfel är att det är (eller iaf var, sist mitt behov infann sig) billigare att köpa en ny uppsättning lampor med batterier än att köpa lösa batterier.
+1
Men det finns de som säljer CR2032 billigare än Biltema
Hos tex Jysk får man 8st för 27,50 SEK

Biltemas produkter
+1
Men det finns de som säljer CR2032 billigare än Biltema
Hos tex Jysk får man 8st för 27,50 SEK
Knappboj från IKEA brukar jag köpa. Dock är billiga batterier ofta sämre än dyrare. Märks mest på känslig elektronik dock så till köksvågen och liknande kör jag billiga.
Angående lampa så verkar dom ha slutat med den fina stvzo-lampan dom hade för ett par år sedan. För priset är den riktigt bra. Använder den fortfarande och kan låta den sitta på då den var så billig :)

Biltemas produkter
Det finns IPA (Isopropanol) på biltema nu för en hundring litern. Fast jag trodde först någon spätt ut med vatten. Tveksamt om den är 99,5 % som det står på flaskan, dunstar väldigt långsamt. Korken läcker lite dessutom.

Köpte även en säkerhetstimer för vägguttag som inte gick att få liv i och ett grenurtag/överspänningsskydd med bedrövligt tröga kontakter. En kontakt var oanvändbart trög. Blir retur på båda. Man ska nog köpa elprylar på andra ställen än biltema.

Biltemas produkter
Köpte även en säkerhetstimer för vägguttag som inte gick att få liv i och ett grenurtag/överspänningsskydd med bedrövligt tröga kontakter. En kontakt var oanvändbart trög. Blir retur på båda. Man ska nog köpa elprylar på andra ställen än biltema.
Det blir lätt fel om man generaliserar utifrån n=1
Jag har alltså köpt många grenuttag + andra likn elprylar på Biltema och andra lågprishandlare utan att någon gång ha råkat ut för liknande problem som du
Biltema har ju ingen egen tillverkning och det kan förstås vara så att dina krånglande prylar är annorlunda och sämre tillverkade än de jag har köpt.

Biltemas produkter
Det blir lätt fel om man generaliserar utifrån n=1
Jag har alltså köpt många grenuttag + andra likn elprylar på Biltema och andra lågprishandlare utan att någon gång ha råkat ut för liknande problem som du
Biltema har ju ingen egen tillverkning och det kan förstås vara så att dina krånglande prylar är annorlunda och sämre tillverkade än de jag har köpt.
Jämfört med det 15 år gamla Cotech grenuttag/överspänningsskydd som jag hade tidigare så ser biltmas stickskydd i hålen ut att vara betydligt sämre. Sämre plast och nästan ingen lutning på stickskyddet, så om hankontaktens stift inte är perfekt runda och är som nya så blir det tvärstopp när jag sätter i kontakten. Även klenare jordstift på biltemas.

Timern kan ju vara otur med kvalitetskontrollen, men skjutbrytaren som väljer mellan timer eller fast ser ut att ramla bort om man använder den ofta. Det finns inte en rad eller bild som förklarar hur den är tänkt att fungera.

Du gör som du vill, men jag handlar i alla fall inte elprylar på biltema igen.

Biltemas produkter
Menade detta lyse:
Lite sugen på detta. 499:- för 2000lm är ju prisvärt. Räcker den 1-1,5h på full rulle är det ju helt ok…

Nån som testat?

Tänkt att ha som komplement till mina andra lampor sen saknar jag en extra skruv till min actionkamera och det verkar ju också följa med 👍

Biltemas produkter
Är Biltemas vajerklippare något att ha för broms/växelvajrar SAMT höljen?

Biltemas produkter
Är Biltemas vajerklippare något att ha för broms/växelvajrar SAMT höljen?
Jag köpte en från Pedros nyligen som ser likadan ut. Den funkar bra men jag kan inte säga att det är speciellt mycket bättre än en vanlig avbitare av hög kvalité. För vajrar tycker jag nästan att den vanliga avbitaren är bättre.

Jag tror att den har nämnts innan så om du söker hittar du kanske något.

Biltemas produkter
Jag köpte en från Pedros nyligen som ser likadan ut. Den funkar bra men jag kan inte säga att det är speciellt mycket bättre än en vanlig avbitare av hög kvalité. För vajrar tycker jag nästan att den vanliga avbitaren är bättre.

Jag tror att den har nämnts innan så om du söker hittar du kanske något.
Den har nämnds hundratals gånger innan här, och sägs vara bra.
Jag har Knipex. Den är bra.

Biltemas produkter
Både Biltema och Clas har egna verktyg med annat utförande/färg och en etikett som säger 10 års garanti.
Att Biltema har verktyg under eget namn med 10 års garanti vet tom jag
Men inte att sådana även säljs hos Clas Ohlson, jag visste inte ens att Clas Ohlson sålde verktyg under eget namn och jag hittar inga när jag söker
Därför undrar jag om du skulle kunna länka till några Clas Ohlson verktyg under eget namn och med 10 års garanti?

<REDIGERAT>
Nu lyckades jag hitta verktyg under varunamnet Clas Ohlson
Men jag hittar fortf inget om 10 års garanti, bara denna generella

Senast ändrad:
Biltemas produkter
Men inte att sådana även säljs hos Clas Ohlson, jag visste inte ens att Clas Ohlson sålde verktyg under eget namn och jag hittar inga när jag söker
Därför undrar jag om du skulle kunna länka till några Clas Ohlson verktyg under eget namn och med 10 års garanti?
Cocraft är Clas Ohlsons egna varumärke. C och O står för initialerna och Craft för en enastående kraftfullhet i verktygen. :giggle:

Exempel på en tång med 10 års garanti:

Biltemas produkter
Cotech/Cocraft är väl Clas Ohlsons eget märke.
De har verktyg med 10 års garanti iaf.

Senast ändrad:
Biltemas produkter
<REDIGERAT>
Men Cocraft ÄR ju deras egna märke med 10 års garanti på många verktyg. Duger inte det? Och cuboid skriver ju att det finns både med och utan 10 års garanti.

Och Clas Ohlson är ju varumärket på diverse krimskrams och billigare varor, medan Cocraft i första hand är verktyg, borr och maskiner/elverktyg och liknande.

Senast redigerad av en moderator:
Biltemas produkter

<REDIGERAT>

nvm såg att det redan var hittat tidigare i tråden

Biltemas produkter
Den kanske redan varit uppe, men denna väska är definitivt värd ditt blygsamma pris. Har den som grab&go redo med slang, Co2 och avkrängare.

Tillbaka
Topp