Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
izar sa:Cyklade förra året, kör mellan varianten då de sista 7-8 milen ändå är rätt så tråkiga.
I övrigt fint lopp med många höjdmeter och riktigt bra depåer, är det något specifikt ni undrar över?
Ok, var det så kallt alltså....? Jag hade nog förträngt det, men visst, minen på undertecknad på första bilden utstrålar kanske inte fulländad njutning....izar sa:Tror att jag hade 5 grader på min Garmin när det var som kallast. Så länge det gick uppåt så var det väl ok. Har för mig att det var riktigt illa ner mot Sóller, hade det jag fått erbjudande om att bryta där och då så hade jag tagit det. Men efter det så ordnade vädret upp sig, sedan var det glam och glamour igen!
Vad använder du för cykelväska? Hade först tänkt köpa en B&W II men läste att den spricker lätt, främst i hörnen. Annars är den relativt billig.Jag har rest med egen cykel i många år och aldrig varit med om vare sig förseningar eller skador. Andra må ha andra erfaringar men ofta lär det inte hända.
Då har man den cykeln man är van vid och - förhoppningsvis - anpassat till de egna önskemålen, väl på plats. Det är värdefullt IMHO.
En mjuk med ställ. Scicons budgetbygge för salig Wiggle.Vad använder du för cykelväska? Hade först tänkt köpa en B&W II men läste att den spricker lätt, främst i hörnen. Annars är den relativt billig.
Ok. Tänker mig nog en hardcase, tex från Scicon. Tack för svar.En mjuk med ställ. Scicons budgetbygge för salig Wiggle.
Samt rörskålar.
Grattis! (om det nu blir av)Försökte anmäla mig i år - platsern tog slut på några minuter. Sen poppade det upp en ruta om reservplatser som släpptes ocj lyckades på något sätt traggla mig igenom anmälan som var på spanska.....
Någon som varit på reservlistan / har ett hum om hur sannolikt det är att man får plats respektive när man kan tänkas få besked?
Funderar också lite kring transport till starten - har boende i Palma som i så fall är aktuellt. Sen är frågan om man hyr hoj eller tar med egen men startplats är första bekymret.
Jag har varit och cyklat på Mallis ungefär femton ggr med kompisar och den samlade bilden av hyrcyklar vs att ta med egna är att vi aldrig haft så mycket cykelstrul som när någon eller några av oss hyrt cykel. I princip varje gång någon hyrt cykel har vi varit tvungna att lämna in den igen och få något fixat under veckan. Dessutom känns det ju lite säkrare att kasta sig utför backarna i 60 km/h med vetskapen att man själv satt ihop cykeln. Det finns dock även problem med att ta med sin egen cykel. Till exempel tar SAS bara med ett visst antal förbokade cyklar varje flight, så det gäller att boka cykelväska långt innan man åker. Hyrbilsföretagen låtsas ofta att de har en bil som flera cykelväskor går in i, typ en Berlingo, men när du väl kommer dit visar det sig att det inte finns någon sån bil kvar och de försöker sälja på dig en annan bil på plats med vetskapen att det under veckan när 312'an körs inte finns en enda rymlig bil kvar på hela ön. För de som har gammal eller ovanlig teknik på cykeln, som till exempel tiodelat kan det vara svårt att hitta reservdelar om något pajar. När det händer är det dessutom svårt att hyra en bra cykel eftersom allt redan är uthyrt. Du kan då bli tvungen att cykla 312'an på en riktig skitkorv till hyrcykel. Men fördelarna med egen cykel uppväger helt klart nackdelarna, tycker jag iaf.Hyra kontra ta med är lite av en evig fråga vid resande tycker jag.
Risker med att ta med är att cykeln inte kommer fram, kommer fram för sent eller inte kommer fram i helt skick.
Risker med att hyra är att cykeln inte blir "perfekt" och att uthyraren klantar sig så att det inte finns någon cykel när man kommer dit. Det senare har jag dock aldrig varit med om. På Mallis är utbudet så pass stort att det bör gå att få något som hyggligt matchar ens "ambitionsnivå". Risken är väl snarast om man kommer ner nära inpå loppet och upptäcker något problem med cykeln.
Om det är ankomst nära inpå loppet och valet är att hyra hade jag tagit med egna pedaler och egen sadel. Har i alla fall en gång behövt åka förbi uthyraren för att få en pedal utbytt efter första cykeldagen.
Den är dessutom relativt lätt så att man får med lite grejer för att vara hardshell.Vad använder du för cykelväska? Hade först tänkt köpa en B&W II men läste att den spricker lätt, främst i hörnen. Annars är den relativt billig.