Blockettråden 2

Blockettråden 2
Dock så mycket trevligare de där Tuborgtrollen! Sen är väl Halland lite av en dansk avkomma det med, även om ni tränat bort era tungrots-r för att blidka svensken ;)
Nej då, vi här i norra delarna har behållit det ursprungliga, nordiska tungspets-r:et. Både Öst- och Västdanmark är tyvärr en annan historia. Nu minskar dock användningen av tungrots-r i Skåne, så det verkar finnas ett slags motståndsrörelse!

Blockettråden 2
Optimistisk prissättning. Hjulen är 2008-års modell, och inte kompatibla med 11 delade kassetter.

Eller är det så att de är så gamla att vintage-värdet är på väg upp? Pricken över i, när man hittat en Six13 eller Soloist med DA7800. Tillåt mig ändå tvivla...

zipp.jpg

Blockettråden 2
Nej då, vi här i norra delarna har behållit det ursprungliga, nordiska tungspets-r:et. Både Öst- och Västdanmark är tyvärr en annan historia. Nu minskar dock användningen av tungrots-r i Skåne, så det verkar finnas ett slags motståndsrörelse!
Ja den vackra skånska andan verkar faktiskt ha börjat devalvera, jag tror det var efter att Peps gick bort. Sicket elände :(

Blockettråden 2
Exemplarisk annons. Bra beskrivning, bra bilder. Men säljaren verkar gilla att inleda sina annonser med ordet "Fynd", och sedan sätta ett pris som jag själv anser vara "Dyrt". Fyndpris på den cykeln anser jag är 1000 kr. Skäligt pris högre, 2000-3000 kr. Bromsarna och hjulen har ett visst värde.

1730359747128.png

Blockettråden 2
Exemplarisk annons. Bra beskrivning, bra bilder. Men säljaren verkar gilla att inleda sina annonser med ordet "Fynd", och sedan sätta ett pris som jag själv anser vara "Dyrt". Fyndpris på den cykeln anser jag är 1000 kr. Skäligt pris högre, 2000-3000 kr. Bromsarna och hjulen har ett visst värde.

Visa bilaga 735821
Notera att det inte står fyndpris. Jag tycker dock inte det är så fasligt dyrt. Hur mycket annat skoj får man för 4000kr? Ett par löparskor och en sadelstolpe?

Blockettråden 2
Jag har inget att säga om priset (skänkes). Dock är lite väl mycket katthår för min smak. Men å andra sidan så är väl en kvarts hårplockande så jobbigt om man har ansträngd ekonomi och lite tid över.
1730376607351.png

Blockettråden 2
Notera att det inte står fyndpris. Jag tycker dock inte det är så fasligt dyrt. Hur mycket annat skoj får man för 4000kr? Ett par löparskor och en sadelstolpe?
Jodå :) Se bilden nedan.

4000 är kanske inte så mycket pengar, men sett till vad andra retrocyklar kostar så tycker jag att denna ligger något högt, och definitivt inte berättigar fyndpris.
1730377341044.png

Blockettråden 2
Fyndpris är alltid relativt. Detta bör man hålla innanför pannbenet! Man vet aldrig vad man får för pengarna...
Tips till alla. Lägg en handpenning och be om att få testa, om nu detta inte är görligt på plats.
1000ggr, bättre med 1 nöjd säljare + 1 nöjd köpare, än en konflikt, med babbel om pengar och 1 massa tid, som bara går till spillo!
Vem håller inte med?

Blockettråden 2
Är det andra eller tredje gången denna startas om? Eller mina jag helt fel?

Bilagor

• Screenshot_20241102-125029.png
    Screenshot_20241102-125029.png
    632.9 KB · Besök: 182
Blockettråden 2
Övriga Sverige tänker på Malmö. Där verkar den vackra skånska andan vara borta sedan länge :)
Skam-staden.
Konstigt, jag tycker att Malmö är jättetrevligt. Trivs som fisken varje gång jag är där. Nordöstra Skåne däremot, det är fanimig inte särskilt trevligt i jämförelse. Japp, jag har historier att berätta.. 🤢

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Dom verkar hållt värdet väldigt bra men jag lägger nog hellre mina pengar på börsen...

Och

Blockettråden 2
Vill ändå tipsa om att tradera har samlat en massa annonser under kampanjen "cykelwebben" på sidan och om man använder cwp100 så får man 100 spänn rabatt på sitt första köp.
Tex kan ju någon köpa min void armour där reservationspriset saknar en nolla 😁

Finns några fynd där men som vanligt gäller det att hålla koll...

Blockettråden 2

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp