Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur låg? Plockar du ut lönen? Lånar till lägenheten av kompisar?
Hade din relation med din bank förändrats om du hade haft högt förtroende för den? Det låter som du fortfarande har kvar samma bank, trots dessa incidenter?Kanske inte så låg
Hade din relation med din bank förändrats om du hade haft högt förtroende för den? Det låter som du fortfarande har kvar samma bank, trots dessa incidenter?
Berätta gärna var problemet med Bank-id ligger och vad du tycker är ett bättre alternativ?Vad har nu frågan om BankID att göra med Ryssland. Det finns "Hackers" över hela jordklotet. Ibland med statlig legitimering. förvånar detta någon?
Till alla BankID fans. Är ni lika stoiskt troende om 5 år?
Men snälla sluta mata trollet.Berätta gärna var problemet med Bank-id ligger och vad du tycker är ett bättre alternativ?
På vilket sätt påverkar svenska kronans depreciering förtroendet för och säkerheten i BankID?En stor eloge till "perzzon", som öppet kan ge uttryck för sin expertis i ämnet BankID!
Tyvärr delar jag inte hans förhoppningar om framtiden för den Svenska valutan "Kronan".
I en allt mer globaliserad värld är jag övertygad om att både den Danska och Svenska valutan, kommer att tvingas uppgå i europeiska ECB!
Fn rasar SEK, emot både Dollarn och Euron. Kan inte skriva varför, för då blir detta inlägg omedelbart borttaget ifrån "Happy", för här råder ordning och reda. Fick ett inlägg raderat, så sent som igår!
Hoppas någon hinner läsa detta...
Jag är kränkt!I den här tråden? Inte då! Det mesta rinner av mig som vatten på en gås men när man blandar ihop äpplen med päron och små undulater och inte vill fatta så blir jag rätt matt och förstår varför det finns skor med kardborre i vuxenstorlek.
Citerar ABBAS schlager: "Money, Money, Money"!
Ställ dig själv frågan: Vad kan du själv göra om du tvingas lämna ifrån dig ditt BankID?
Lovar att hela din värld då kommer störta sammanQ!
Liknelsen "Pompej", kommer i ditt liv inte ligga långt borta!
Haha, inte alls, jag har Freja som backup.Citerar ABBAS schlager: "Money, Money, Money"!
Ställ dig själv frågan: Vad kan du själv göra om du tvingas lämna ifrån dig ditt BankID?
Lovar att hela din värld då kommer störta sammanQ!
Liknelsen "Pompej", kommer i ditt liv inte ligga långt borta!
Jag instämmer. Om inte moderator gör utbrytning så ska jag försöka komma ihåg att raderar jag mitt blajande ikväll.Är det inte läge att flytta diskussionen om huruvida utedass på vintern är kalla, BankID är guds gåva eller satans påfund, ABBA är bra, historien om Pompeji och så vidare till en annan tråd så att denna kan få handla om just det den gjorde för någon vecka sedan?
I första hand det jag nämnde i det tidigare inlägget.Vari består principen?
Nja, e-legitimation, godkänns av https://www.digg.se/Att en e-legitimation ligger hos bankerna och privata aktörer är lite märkligt kan tyckas då en "fysisk" legitimation ligger hos polis och myndigheter. Men förr utfärdade ju också bank och post fysiska ID-kort så vitt jag minns, det gör de inte längre. Jag skulle nog kunna propsa på att bank-id och freja-id helt borde ligga i statens händer (polismyndighet eller skattemyndighet) och inte hos privata aktörer.
Men säkerheten i bank-id som sådan är hög, den största risken ligger i vad bank-id ger tillgång till, dvs att man kommer åt det mesta idag. Att däremot ta över någon annans bank-id är nog nästan helt beroende av någon typ av "social" hacking/bedrägeri eller fysiskt (våld, hot om våld). Att tekniskt hacka någons bankid är rätt långsökt
Nej instämmer till 100%. Men hela grejen består ju i att dessa tinar till vårkanten!Jag kände inte alls till vågen av bedrägerier på frusna utedass. Man lär onekligen så länge man lever![]()
@Koltrasten Om du vill fortsätta diskutera BankID och dylikt finns nu en separat tråd för det här:Jodå. Svaret på frågan är du "själv"! Om du utsätts för brott, där du tvingas utlämna ditt BankID. Handlar det inte längre om kontokorten i din plånbok, utan om allting...
Nej instämmer till 100%. Men hela grejen består ju i att dessa tinar till vårkanten!
Det hade varit klädsamt om du åtminstone låtsades läsa vad andra skriver.Ja, utgrundliga äro Herrens Vägnar!
Även om det alltid är 1 Son. 1 Fader. 1 Herre. Eller ibland 1 Helig "Ande". Aldrig att en kvinna nämns i sammanhanget, om det inte handlar om "Jungfrufödsel". Dvs befruktning utan mannens deltagande!
Vad har då detta med dagens BankID att göra? Jo precis exakt samma sak som under 1930 talets Börskrascher.
När förtroendet för bankerna krackelerar, kommer tilltron i komb, med bankernas likviditet att rasa.
Det räcker att gå tillbaka till 1990 talet i Sverige, då regeringen tvingades att gå in och rädda bankerna. Med bla uttagsgarantier. Har alla glömt detta? Jag vill absolut inte sprida några konspirationsteorier.
Små valutor som den Danska och den Svenska, kommer dock alltid att vara sårbara. Detta vare sig man vill eller inte!
Min personliga åsikt är att vi bör ingå i ECB, samarbetet. Ta del av en gemensam valuta. Där vi har EU bakom oss som garant. Detta för att stärka vår framtida ekonomiska trygghet.
Frågan återstår då återigen om vi "TROR" på det Svenska banksystemets förmåga att hantera kommande ekonomiska kriser. Visst stod många i kö och "TRODDE" på bankerna. Men när det sen "Sket" sig, plockades snabbt miljardbelopp ut ifrån Svenska konton. Har för mig att uttagsgarantin var 100.000SEK. Men kan ha fel.
Hsh kostade bankernas utlåningskarusell, skattebelarna 100talsMiljarder. Vad skulle då 1 "BankID sys varit värt!
Förmodligen nada. Men det går fort att glömma. Nu verkar förtroendet för bankerna vara återupprättat.
Men märk väl att det bara är dom som "TROR".
Det är precis i detta ögonblick jag tar fram min rutiga termos, slår upp en kopp ljummet kaffe och utbrister: Tänkte inte på det!Jodå. Svaret på frågan är du "själv"! Om du utsätts för brott, där du tvingas utlämna ditt BankID. Handlar det inte längre om kontokorten i din plånbok, utan om allting...
Nej instämmer till 100%. Men hela grejen består ju i att dessa tinar till vårkanten!
Jag trodde koderna var knäckta i EU men 24h eftertanke kan rädda upp det mesta.
Nu har väl det aldrig hänt vad jag vet.
Välkommen till forumet!
För mig som inte förstår mig på slang; vill du upplysa mig?Välkommen till forumet!
Stark introduktion.
Gissar att @Stumpy syftar på att detta var första inlägget från @Andres Rubiano och att det var ett inlägg med ett enda, troligen felstavat, ord vars syftning är lite vag.För mig som inte förstår mig på slang; vill du upplysa mig?
Lurade han någon? Hade ju annonser här jättelänge som han förnyade, eller tjejen då.Och det där är ju en affär på Blocket som inte har med Happyride att göra.
Simon är bannad härifrån och kommer förhoppningsvis aldrig in här igen. Senaste gången han var här anade jag oråd och konstaterade att hans flickvän? fick agera kurir på köp & sälj.