Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Värt att notera att signalfärgen bara funkar i dagsljus eftersom effekten kommer av att färgen omvandlar uv-ljus till synligt ljus och det får kläderna verkar lite självlysande. I mörker blir västen rätt grå och bilarnas lampor gör ingen skillnad. Jag tror det är en bra idé att ha två västar och köra hel reflexväst i mörker, det syns rejält. Här är en annan superprodukt för inga pengar om man vill synas https://www.engelsons.se/artikel/bendamask-ljusdal-reflexJag kör med varselväst. Det inbillar jag mig att det gör bilisterna bättre förvarnade och vänligt inställda.
Hojar man bakom någon och man vill förbi men tycker att hen framför inte flyttar på sig kan man ju alltid använda ringklockan för att påkalla uppmärksamhet.I går var det lite gubbdrama (vi är båda gubbar menar jag), en farbror som blev jättesur på mig efter rödljuset i Alvik i riktning mot Bromma ungefär vid macken Alvik, han öste om mig i samband med grönt ljus och tyckte inte jag haft koll bakåt, han skrek åtminstone på mig att jag måste ha koll bakåt, jäkligt sur typ. Vem som hade rätt eller fel vet i f-n.Men det är ju inte så kul att bli skriken på så jag sa något surt tillbaka ändå.
Cyklade om honom en bit senare vilket väl han upplevde som demonstrativt och började skälla på mig igen, jag var vid detta lag rätt irriterad själv "Gubbe lilla, jag brukar cykla om de flesta
" varav han vek av och började cykla som en galning mot Stora mossens backe. Jaja LoL Varför kan vi inte bara vara vänner i trafiken?
![]()
Om nu herr @MrSthlm blev utskälld pga att han inte kollade bakom när han påbörjade en omkörning, ja då var väl surgubbens beteende befogat. I (nästan) alla andra situationer håller jag med dig!Hojar man bakom någon och man vill förbi men tycker att hen framför inte flyttar på sig kan man ju alltid använda ringklockan för att påkalla uppmärksamhet.
Jorå så att. Det är kanonbra enligt entreprenören. https://cykelmagasinet.se/det-ar-di...AX0dPj2uLoHU7JzBcI_aem_AdBuDorY-erHiQn6kUjGgQIdag blev det både Traneberg- och Västerbron pga kurs. Ska aldrig mer klaga på kvalitén på underlaget på min vanliga sträcka mellan Västerort och Norrtull. Alltså Västerbron…
Helt sjukt ju. Tänk om en väg för BILAR hade byggts på det där sättet. Jävlar vad det hade bullrat både i och utanför bilen. Hade aldrig godkänts då det hade "upplevts" helkasst av alla inblandade. Tur att vi cyklister kan cykla på ett smalt jämt stråk bredvid eller ljudlöst cykla över grusskravlet.Jorå så att. Det är kanonbra enligt entreprenören. https://cykelmagasinet.se/det-ar-di...AX0dPj2uLoHU7JzBcI_aem_AdBuDorY-erHiQn6kUjGgQ
Fantastiskt.Jorå så att. Det är kanonbra enligt entreprenören. https://cykelmagasinet.se/det-ar-di...AX0dPj2uLoHU7JzBcI_aem_AdBuDorY-erHiQn6kUjGgQ
Det var frost vid 05.30 men ingen halka på asfalten….kalla vägbanor i tokholm banar för kondens och halka, frost där löv blivit liggande....
Han körde om mig men tyckte inte jag hade tillräcklig koll bakåt (han svor och skrek något sådant åtminstone), antar att han tyckte att jag drog mig åt vänster (i så fall omedvetet från min sida men möjligt han hade rätt i det). Jag tycker det inte var en hel glasklar "bedömning" av läget. Är han så jäkla känslig kan han sannerligen inte ha det lätt i rusningstrafiken i Stockholm under cykelpendling, jag tror han måste få ett utbrott per pendlingstur i snitt. Dessutom när man börjar härja om folk just efter grönt ljus och det uppstått kö i filen får man för i h-vete ha lite koll själv också, cykla om folk med marginal.Om nu herr @MrSthlm blev utskälld pga att han inte kollade bakom när han påbörjade en omkörning, ja då var väl surgubbens beteende befogat. I (nästan) alla andra situationer håller jag med dig!
Jag kunde enkelt lägga 100 spänn på att du är mera, om inte helt, oskyldig. Vissa människor är helt enkelt svåra.Han körde om mig men tyckte inte jag hade tillräcklig koll bakåt (han svor och skrek något sådant åtminstone), antar att han tyckte att jag drog mig åt vänster (i så fall omedvetet från min sida men möjligt han hade rätt i det). Jag tycker det inte var en hel glasklar "bedömning" av läget. Är han så jäkla känslig kan han sannerligen inte ha det lätt i rusningstrafiken i Stockholm under cykelpendling, jag tror han måste få ett utbrott per pendlingstur i snitt. Dessutom när man börjar härja om folk just efter grönt ljus och det uppstått kö i filen får man för i h-vete ha lite koll själv också, cykla om folk med marginal.
Sedan handlar det väl lite om hur man bemöter folk kan jag tycka, oavsett vem som nu har mest rätt så riskerar man trigga folk beroende på hur man uttrycker sig. Svär man och lever, kallar andra för idioter så kan det ju inte vara helt överraskande om man får en svordom tillbaka oavsett om man haft rätt eller fel från början? Det tror jag nog de allra flesta är överens om.
Jag tyckte han uppträdde som en rabiat Brynäsare.
Brommarumpor kan inte cykla. Kanske?Detta har ju dryftats tidigare i tråden med spretande syn på fenomenet. Jag personligen gillar inte hjulsugare då det ofta rör sig om folk som är kanske inte vansinnigt vassa på cykelkontroll. Senast för två veckor sedan fick jag ett släp om 3 herrar i 50 års ålder efter mig på Brommarakan. Vid ett tillfälle slängde jag en ogillande blick bakåt då tittar även herre nr 2 bakåt. Fäller både sig själv och herre nr 3. Jag har också gått i backen några gånger tack vare efterföljare som har dålig koll eller suboptimal bromsteknik. Brukar försöka markera att jag är inte ok med att någon okänd som flåsar ut lungorna och tittar på min rumpa ligger på hjulet.
Vart i landet var detta?Säsongens första vurpa pga av is i helgen på pendlaren som inte fått dubb ännu, blött och plusgrader så kändes safe men i en kurva så var det blankt och gick i backen, inga skador dirket förutom stoltheten.
kör försiktigt och var beredd.
Gävle så norra mellan, klarat oss rätt bra undan is innan men nu börjar det bli gränsfall.Vart i landet var detta?
Black hole sun?Beskriver pendligen med bilder idag.Visa bilaga 737671Visa bilaga 737672
Sun? Where....???Black hole sun?
Om bilden ger en rättvisande bild av ljus inställningen så menar jag att med en avbländad framlampa så kan man ställa den betydligt högre och få en betydligt längre upplyst sektor framför sig, som på bilden skulle det kännas otäckt i 10 km/t!Dristade mig till att ta landsvägen efter mörkrets inbrott.... trots dubbla lampor både fram och bak kände jag mig både osynlig och blind... Glad att jag kom hem med livet i behåll. I övrigt härlig pendling fortfarandeVisa bilaga 737021