Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hikaru?Jag har en Nakamura. Är det Nakaharas sämre kusin?
Cykla inte omkring på den med en vinkelslip bara. Folk kan fatta misstankar för mindre!Jo, jag vet att tråden är mer än 15 år gammal, men jag fick faktiskt den här skapelsen gratis idag.
Hur dåliga är dom? Den här var dessutom i tämligen risigt skick…
Jag har smort alla muttrar och bultar två gånger med WD-40, så jag har i och med det redan kostat på den mer än vad den är värd bara i smörjmedel, men är det någon idé att lägga ner tid och några hundralappar på att få den att rulla igen?
Nej, men det beror väl på. Har du bara ett par 100 att lägga och behöver en cykel så har du väl inget val, tyvärr.Jo, jag vet att tråden är mer än 15 år gammal, men jag fick faktiskt den här skapelsen gratis idag.
Jag har smort alla muttrar och bultar två gånger med WD-40, så jag har i och med det redan kostat på den mer än vad den är värd bara i smörjmedel, men är det någon idé att lägga ner tid och några hundralappar på att få den att rulla igen?
Jo, jag vet att tråden är mer än 15 år gammal, men jag fick faktiskt den här skapelsen gratis idag.
Det är väl egentligen lika bra att byta ramen också. Ja, och övriga delar.Om du har behov av en cykel du kan ta till utestället eller tågstationen och inte oroa dig om den blir kvar där ett par dygn så kör på! Annars nä…
Vad jag ser behöver bytas:
- Sadel
- Handtag
- Stora framklingan, troligtvis hela vevpartiet
- Frikrans/kassett (vad nu denna cykel har)
- Kedja
- Framgaffel (1” antar jag, synd att den inte hade stel framgaffel)
- Vajrar och höljen
Vad eventuellt behöver bytas:
- Hjul om fälgsidorna är nedbromsade (nav brukar gå att få att få hjälpligt om man tar isär)
- Bromsbelägg
- Däck och slang
Vad jag gärna skulle byta:
- Växelreglage (till t.ex. SRAM X3/X4, och därmed också bakväxel till SRAM X4)
- V-bromsar (det finns riktigt bra V-bromsar som Avid FR5 reglage och Shimano XT touring V-bromsar, men den här cykeln har säkerligen något skräp med hur mycket flex i reglage och V-bromsar som helst så känslan kommer vara kass)
Även om man byter minimalt med prylar för att få den att rulla och magiskt fixar framgaffeln så hamnar man nog närmare 1000:- än 100:-
Kan ju vara ett roligt projekt ändå om man har mycket tid och vill lära sig skruva.