Hur får jag bort vevarmarna på en Specialized Turbo Levo?

N.Blomqvist

Aktiv medlem
Jag måste ha bort vänster vevarmarm på min Turbo Levo.
Trots en ganska omfattande verktygssamling verkar jag sakna verktyget som krävs för att få bort vevarmarna.
Eller har jag missat något?
Hur gör jag och vad behöver jag?

Hej NB
Jag såg bilden på ditt bygge och reagerade på avstanden mellan pakethållaren och sadel (se pilarna på bilden) som du kanske ska ha lite koll innan du börjar cykla över rötter och stenar. Har du provsuttit och kollat hänget när du ha all bråte på hojen?
1000024652.jpg

Hej NB
Jag såg bilden på ditt bygge och reagerade på avstanden mellan pakethållaren och sadel (se pilarna på bilden) som du kanske ska ha lite koll innan du börjar cykla över rötter och stenar. Har du provsuttit och kollat hänget när du ha all bråte på hojen?
Visa bilaga 739320
Hej!
Tack. 😊
Jag har inte hunnit justera in höjden på sadeln ännu.
Den ska upp en bit.
Jag får ta och läsa på lite om hur saker och ting rör sig, och mäta och se.
Men jag hoppas och tror att det kommer att gå bra.

Meningen med dessa sadelstolpar är att man sätter den så högt som cyklisten kan ha den för att kunna trampa normalt när teleskopet är helt ute (det finns massa info om sadelhöjd på YT t.ex), sen trycker man ned droppern när man vill få undan sadel vid skogs- och bergsröjning. Men du behöver kanske göra någon kompromiss för användandet av droppern pga. dina logistiklösningar. Men grundinställningen kan du göra som sig bör om du vill, men då får du komma ihåg att du har inte hela slaglängden å spela med när du bombar på riktigt.

Meningen med dessa sadelstolpar är att man sätter den så högt som cyklisten kan ha den för att kunna trampa normalt när teleskopet är helt ute (det finns massa info om sadelhöjd på YT t.ex), sen trycker man ned droppern när man vill få undan sadel vid skogs- och bergsröjning. Men du behöver kanske göra någon kompromiss för användandet av droppern pga. dina logistiklösningar. Men grundinställningen kan du göra som sig bör om du vill, men då får du komma ihåg att du har inte hela slaglängden å spela med när du bombar på riktigt.
Nu har jag tömt bakdämparen på luft, och ingenting tar i förutom toppen på sadelväskan på pakethållaren.
Imorgon blir det provcykling. Var till människobyn idag och hittade ett universalfäste till en GoPro (tror jag) som jag byggde om tills det rätta Lupine-fästet dyker upp. 😊

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Besök: 46
Tillbaka
Topp