Visa din vintercykel

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Visa din vintercykel
Kör denna Topstone som är inne på sin 3e Sthlms vinter.

371E0C0D-0B99-45BA-8E87-72EC93A70BB9.jpeg

Visa din vintercykel
byggd på scott aspect 925 ram från 2014. 1x10 shimano zee och 36t hope klinga på vevparti från amazon 😁 sram level bromsar

Salsa firestarter gaffel och zefal skärmar. Inga dubbdäck på bilden ännu men den brukar gå med schwalbe maraton Winter i 29x2.0

Å självklart bar mitts man vill ju inte frysa om händerna
IMG_4808.jpeg

Visa din vintercykel
Har sett många inlägg som anser att en HT är bästa vintercykeln. Testade för något år sen både min HT och FS efter en rejäl snöstorm och tyckte FS hanterade snön och det ojämna underlaget mycket bättre. Jag gungade fram genom snön :) . Dock blir det ju mer slitage att tänka på med en FS med dämpare bak och länkage etc. Så det kanske är därför folk tycker HT är bästa vintercykeln.

Visa din vintercykel
Har sett många inlägg som anser att en HT är bästa vintercykeln. Testade för något år sen både min HT och FS efter en rejäl snöstorm och tyckte FS hanterade snön och det ojämna underlaget mycket bättre. Jag gungade fram genom snön :) . Dock blir det ju mer slitage att tänka på med en FS med dämpare bak och länkage etc. Så det kanske är därför folk tycker HT är bästa vintercykeln.
Jag uppskattar egenskaper som lättskruvad, driftsäker och stryktålig när det kommer till vinterhoj. Om den tarvar något mer teknisk cykling från min sida är det helt ok.

Bästa är ju subjektivt, och FS på vintern är många gånger väldigt kul. 😊

Visa din vintercykel
Fasiken vad härligt, det där en en riktig kämpe! Superkul att den hänger i, bra jobbat (av både Focusen och

Visa bilaga 737208
Men i jämförelse med din gamla Focus Cross disc (nu version 4.0) är det ingenting! Fortfarande oomsvetsad! Du skulle aldrig sålt den!
Fast nu kommer jag ju ihåg att den där rackaren har ett brustet styrrör på sitt samvete. Det gjorde ont! Felet var dock icke Focusens, utan en styrstam med en vass kant som ledde till utmattningsbrott. Skönt att se att den "nya" gaffeln håller ut.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp