Hör upp, cykel i media-tråden

Är det inte ätstörningar så är det hjärt-/kärlproblem för var o varannan tävlingscyklist. Svettocykling på hög nivå verkar inte vara speciellt hälsosamt. Tur att man ogillar att svettas...
Gäller nog de flesta konditionsidrotter. Konkurrensen på toppen är ju stenhård och det är nog en knivsegg att balansera mellan att vara konkurrenskraftig och trilla över kanten. En del är ju sjukligt smala / magra och det är ofta dessa som trillar över kanten, har ju setts några exempel inom längdskidåkningen de senaste åren.

Har varit snack om att däcka över eller flytta E20 genom Alingsås i decennier men det verkar aldrig ske. Den går rätt genom stan, i flera fall utan planskilda korsningar https://www.alingsas.se/trafik-och-gator/infrastruktur-e20-och-vastra-stambanan/

Detta är en i normala fall ljusreglerad korsning, men i detta fall verkar trafikljusen varit ur funktion.
Hastighetsbegränsad till 60km/t (tror jag, annars 70). Men här går det oftast fortare än så vid grönt ljus.
Ingen rolig väg att ta sej över om trafikljusen inte fungerar.

Är det inte ätstörningar så är det hjärt-/kärlproblem för var o varannan tävlingscyklist. Svettocykling på hög nivå verkar inte vara speciellt hälsosamt. Tur att man ogillar att svettas...
Rent allmänt så är ju elitidrot sällan hälsosamt eller bra för kroppen. Det gäller att ha det i bakhuvudet när man kolla/jämför sig med elitidrottare

Rent allmänt så är ju elitidrot sällan hälsosamt eller bra för kroppen. Det gäller att ha det i bakhuvudet när man kolla/jämför sig med elitidrottare
Nä, det stämmer. Det som kanske är mer skrämmande är hur många motionärer som faktiskt oxå lider av hjärtproblem p g a överträning. Vet inte hur många jag har hört talas om som har t ex hjärtarytmi eller andra åkommor.

inte cykel i media, men hänvisas till att det är så bra med helfjädrat på mtb, så nu måste vi ha fjädring även på skidor...😵‍💫
.

IMG_1387.jpeg

Någon här är ruggigt sugen på en cykelbro över älven i Gbg... :ROFLMAO:
Har själv ingen stark åsikt specifikt i den frågan men tycker det är viktigt att följa diskussionen om cykelinfrastruktur. Man behöver ju inte åka längre än till Danmark och Holland för att se att man kan jobba på en helt annan nivå än vad vi gör i Sverige.

det är inte helt lätt att få folk i gemen att cykla i en så backig stad som sundsvall. ser att man tänker sig elcyklar 'som skall placeras ut'. batterierna då, skall de också vara utplacerade?

under vintern är det dessutom sällsynt nedsaltat och smutsigt.

Mtb i Moab
MTB i British Columbia, Kanada. Jag slog på teven på måfå i kväll och hann bara se sista 5 minuterna av programmet, men såg att det fanns tillgängligt online. Inspirerande program om cykling i fin natur. Hittar dock inte programmet från Moab.

MTB i British Columbia, Kanada. Jag slog på teven på måfå i kväll och hann bara se sista 5 minuterna av programmet, men såg att det fanns tillgängligt online. Inspirerande program om cykling i fin natur. Hittar dock inte programmet från Moab.
Här kan iaf jag kika på programmet från Moab:

Här kan iaf jag kika på programmet från Moab:
Kanske du kan länka till det då, inte samma program som jag länkade till. Jag kan iaf inte hitta avsnittet från Moab (som ligger i Utah, USA, vilket inte är samma sak som British Columbia, Kanada).

Kanske du kan länka till det då, inte samma program som jag länkade till. Jag kan iaf inte hitta avsnittet från Moab (som ligger i Utah, USA, vilket inte är samma sak som British Columbia, Kanada).
Det gick lite fort och blev fel länk.
Hittar dock inte programmet från Moab.
Som "plåster på såren" bjuder jag på den här filmen:

Undrar om Bert generellt propagerar mot broar, även de för biltrafik. Skulle kunna ge ett uppsving för färjenäringen i området om man rev alla broar i Göteborg med omnejd.

För den som orkar följa turerna om cykelbron i Göteborg:

Tillbaka
Topp