Makten
Aktiv medlem
Cykelolyckor vintertid
Jag skulle säga att en minoritet av fotgängare där jag rör mig anpassar sig till trafiken. Cyklister är lite mindre usla och sist kommer bilister (som också är usla eftersom människor tydligen är usla).Du menar att detta inte sker? Jag ser det hela tiden, att fotgängare och cyklister anpassar sig efter bilisters framfart.
Skulle bilister bete sig som fotgängare så skulle vi ha hundratals döda i trafiken varenda dag.
Vad du tycker att man "bör" är om möjligt intressant, men jag håller inte med för fem öre. Vuxna människor har lika stort ansvar i trafiken oavsett om de går, cyklar eller kör bil, anser jag. Varför ska man betraktas som förståndshandikappad bara för att man går istället för kör? Varför detta daltande med idioter? Det vore väl extremt mycket bättre om alla gjorde sitt bästa istället för att hävda att man har rätt att vara värdelös?Vidare, om man inte ser skillnaden i ansvarsnivå på att framföra ett licenspliktigt och potentiellt dödligt fordon och att promenera då bör man nog lämna tillbaka sitt körkort.