TrainingPeaks Virtual

Manurhin2

Aktiv medlem
TrainingPeaks Virtual
Någon som har koll på ambitionen, hur det funkar idag, om det kommer att finnas löpning osv?
Att det blir integrerat med TP är ju självklart så att man kan bygga pass där precis som förut att ha utomhus men någon som vet på riktigt?

Riktigt lovande iaf för oss som redan har premium och oftast kör byggda intervaller.....

TrainingPeaks Virtual
Thank you for joining TrainingPeaks Virtual. Above all else, TrainingPeaks Virtual is a community of people who share a vision of what online cycling and esports could be, and it is fantastic to have you be part of that.

Although we are still in beta trials, and therefore some things are not yet fully polished, please do feel free to stream, share images and openly discuss with others your thoughts and views on TrainingPeaks Virtual, and of course invite more people to come and try it out too.

The entire purpose of TrainingPeaks Virtual is create the technology needed to lift online cycling up from where it is now, to where we all want it to be. By definition, we will be experimenting with new things, pushing at the edges of what is possible, and your ideas and feedback are a critical part of that. Every bug you find, comment you have or feature you would love to see, will enable TrainingPeaks Virtual to keep improving and help define the future of virtual sport.

Thank you again, and I look forward to hearing how you get on.

George Gilbert

TrainingPeaks Virtual
Fått igång ski..n och importerat pass osv, imorgon får vi se🥳
Verkar lovande vid provcykling i tofflor💪

20241111_173430.jpg

TrainingPeaks Virtual
Funkade klart som förväntat, körde importerat forcerat tröskelpass. 2 x (6 x 3/1) men safe eftersom jag inte hittat likande bias i zwift.
Finns mkt att utforska med inställningar osv skulle jag tro men hittills fullgod ersättare till uppsagda Zwift.

Bilagor

• 20241112_165859.jpg
    20241112_165859.jpg
    734.1 KB · Besök: 80
TrainingPeaks Virtual
Jag har kört några kortare pass och tycker att det fungerar bra. Då jag redan betalar för TrainingPeaks så är TrainingPeaks Virtual ett rätt givet val för mig, jag har fimpat zwift.
TrainingPeaks Virtual är däremot gratis till mars om jag har förstått det rätt.

Grejer jag tycker är intressanta:
Vind, ja det blåser. Man ser vindstyrka och vindriktning, vilket bör ge fler dimensioner till tävlingar. Speciellt platta race som tv-spelare gillar, hehe.

Draft - man är inte av/på som man är i zwift (väl?) Där är en liten ruta som visar hur bra man ligger i suget, den verkar även hantera kantvind.

Smoothing - Jag ser två olika wattsiffror när jag har kopplat in min wattmätare. En från vevarna och en från trainern, jag tror man kan koppla in så att man använder sig av båda. Men jag är inte säker.

Data - man kan välja vilka data man kan se på skärmen, som på cykeldatorn.

Jag är däremot inte alls förtjust i alla botar, utan det är bättre med en tom värld.

Sen behövs det lite mer kompabilitet, det finns mig veterligen ingen app för Apple TV och inte heller någon "fjärrkontrollsapp" till mobilen som Zwift Companion.

TrainingPeaks Virtual
Jag har kört några kortare pass och tycker att det fungerar bra. Då jag redan betalar för TrainingPeaks så är TrainingPeaks Virtual ett rätt givet val för mig, jag har fimpat zwift.
TrainingPeaks Virtual är däremot gratis till mars om jag har förstått det rätt.

Grejer jag tycker är intressanta:
Vind, ja det blåser. Man ser vindstyrka och vindriktning, vilket bör ge fler dimensioner till tävlingar. Speciellt platta race som tv-spelare gillar, hehe.

Draft - man är inte av/på som man är i zwift (väl?) Där är en liten ruta som visar hur bra man ligger i suget, den verkar även hantera kantvind.

Smoothing - Jag ser två olika wattsiffror när jag har kopplat in min wattmätare. En från vevarna och en från trainern, jag tror man kan koppla in så att man använder sig av båda. Men jag är inte säker.

Data - man kan välja vilka data man kan se på skärmen, som på cykeldatorn.

Jag är däremot inte alls förtjust i alla botar, utan det är bättre med en tom värld.

Sen behövs det lite mer kompabilitet, det finns mig veterligen ingen app för Apple TV och inte heller någon "fjärrkontrollsapp" till mobilen som Zwift Companion.
Det ska finnas en Apple TV app i beta för de som gick med i founders club.
Kanske kommer till våren?

Ovan låter fint.

TrainingPeaks Virtual
Det ska finnas en Apple TV app i beta för de som gick med i founders club.
Kanske kommer till våren?

Ovan låter fint.

Den har lanserats allmänheten nu. Jag laddade ner appen till min Apple TV imorse och tyvärr laggar det som fan. Tillsammans med Apple tv's ruttna fjärrkontroll och laggeriet tog det väl cirka en kvart att komma in.
Man ser ju frame rate per second (FPS) i nedre högerkant och den varierar mellan 5-10. På min laptop ligger den över 60.

Någon annan som hunnit testa Apple-TV appen?

TrainingPeaks Virtual
Den har lanserats allmänheten nu. Jag laddade ner appen till min Apple TV imorse och tyvärr laggar det som fan. Tillsammans med Apple tv's ruttna fjärrkontroll och laggeriet tog det väl cirka en kvart att komma in.
Man ser ju frame rate per second (FPS) i nedre högerkant och den varierar mellan 5-10. På min laptop ligger den över 60.

Någon annan som hunnit testa Apple-TV appen?
Ojdå, det är ju konstigt när den funnits i beta ett tag.

Kanske kräver 4k? Minns inte om jag har det eller inte

TrainingPeaks Virtual
Finns ju "bias" bla i en meny om man tar muspekaren i nederkant skärm då det dyker upp ett 10-tal symboler att hantera.
Någon som hittat ngt annat sätt att justera motståndet?
Provade att aktivera plattan nu( likt zwift) men det funkar inte.

TrainingPeaks Virtual
Jag skulle testa TP-Virtual på Apple-TVn i början av veckan men det blev inget. Jag lyckades endast koppla min garmin HRM och core-sensor men min TacX Neo gick aldrig att koppla. Fick inte något tydligt svar genom eftersökning på andra forum så det blev inget. Jag kör Neon utan sladd då den försvann för ett bra tag sen men det har funkat felfritt med Zwift men med TP-Virtual gick det verkligen inte. Utöver det så har de inte riktigt lyckats med UI-meny det är riktigt clunky att navigera och de har ett antal steg innan man kan komma ut o köra som känns väldigt onödiga. Hoppas de kan få det fixat snart. Vad jag har hört så är de iallafall ett antal gånger bättre på att faktiskt verkställa förändringar till skillnad från Zwift...

Och ja, detta är med 4k-Appletv-modellen.

TrainingPeaks Virtual
Jag har tankat ned TP Virtual, tänkte provköra i helgen.
Fick skapliga drygt 30 fipsar på min laptop med integrerad grafik. Så, iaf så man inte kräks.

TrainingPeaks Virtual
Provkörde idag, fungerade förvånansvärt bra. Ingen koppling till Strava är nog närmast en dealbreaker dock.

Däremot var mellanslag = pause workout, vilket innebar att de sista 4 minutrarna fick jag göra två gånger!
Mycket snabbt och smidigt interface för att ansluta till enheter.

TrainingPeaks Virtual
TrainingPeaks Virtual
Fan vad jobbiga ni är med all aktivitet här i tråden - nu blir jag liksom tvungen att testa ännu en app, och jag som hade tänkt skippa TP när årets abbo går ut då jag tycker mobilappen är så stenålders😂

Att gå från Trainerroad-staplar till att faktiskt uppskatta Zwifts Climb portals var liksom ett stort steg för mig.

Kunde ni inte bara sagt att det var skräp så hade man sluppit fundera vilken app det bli framöver....snart sitter man där med MyWoosh igen också o sen köper Garmin upp....runt runt runt😂

TrainingPeaks Virtual
Ska bli intressant att se hur Virtual styr 40/20-passet på tisdag, upplever hittills att det funkar bättre än Zwift.
Är jä....t speciellt i Zwift om man slappnar av lite tidigt med "spiral of death" osv, finns funktion i Virtual för att slippa det så hoppas på kanonbra styr 🥳

Screenshot_20241215_191629_TrainingPeaks.jpg

TrainingPeaks Virtual
Jag har kört Zwift några år, mest för träning, och delvis i kombination med att hämta in pass från TP. Tycker att det ganska ofta strular att man inte hittar passen i Zwift fastän det ksa synka bra.

Har nu testat att köra TP Virtual ett par månader, och synkningen (som ju knappt är någon synkning längre) fungerar klockrent. Grafik, funktioner på skärmen, valfrihet är minst lika bra som Zwift. Så för träning, TP alla dagar i veckan om man också använder TP för träningsupplägg/uppföljning. Dessutom ka nman spara en slant på att slopa Zwift (och lägga pengarna på andra cykelprylar istället givetvis :cool:)

TrainingPeaks Virtual
Samma för mig som ovan. Jag tävlar nästan inte alls i Zwift utan kör i stort sett endast strukturerade pass i TP Virtual. Det funkar tom bättre än Zwift.

Så, om ngn testar tävling i TP Virtual så vore det intressant med en recension. (har inte ens kollat om det finns tävlingar där)

TrainingPeaks Virtual
Samma för mig som ovan. Jag tävlar nästan inte alls i Zwift utan kör i stort sett endast strukturerade pass i TP Virtual. Det funkar tom bättre än Zwift.

Så, om ngn testar tävling i TP Virtual så vore det intressant med en recension. (har inte ens kollat om det finns tävlingar där)
Jag har tävlat en del på IndieVelo och sen på TP. Nu kör jag mest på Zwift av några skäl:
-De race med hyfsat deltagande går rätt sent ca 19-20 och är ganska få (på Zwift kan man ju tävla mot ”lagom” motstånd nästan när som helst).
- styrningen är dålig, går knappt att styra alls, bara byta position lite långsamt.

Men ”känslan” i pedalerna är bättre, kul att det också finns vindriktningar.
Skönt också att slippa taktiserande med cykelval och töntiga powerups som i Zwift.

TrainingPeaks Virtual
Jag har tävlat en del på IndieVelo och sen på TP. Nu kör jag mest på Zwift av några skäl:
-De race med hyfsat deltagande går rätt sent ca 19-20 och är ganska få (på Zwift kan man ju tävla mot ”lagom” motstånd nästan när som helst).
- styrningen är dålig, går knappt att styra alls, bara byta position lite långsamt.

Men ”känslan” i pedalerna är bättre, kul att det också finns vindriktningar.
Skönt också att slippa taktiserande med cykelval och töntiga powerups som i Zwift.
Styrning?

TrainingPeaks Virtual
Hmmmm
40/20 idag och känslan är nog att Virtual håller måleffekten bättre men annars är det liknande styr, bara annorlunda.
Ska prova samma pass på torsdag och bocka ur dödsrutan ....

TrainingPeaks Virtual
Knapparna på Kickrbiken som förflyttar dataspelsgubben som du låtsas vara i sidled. Alla har väl en kickrbike? För de stackars satar som inte har det så antar jag att man istället petar på en pil tangentbordet?
”Tangentbordet”?

Mobilen menar du? ;)

Senast redigerad av en moderator:
TrainingPeaks Virtual
Min gamla MacBook Air klarar precis av 25 fps med hyfsad grafik. Tycker det känns sämre optimerat än vad det gjorde i Zwift. Behöver säkerligen en bättre dator 😬
Automatisk synkning till Strava gick ställa in från början. Däremot måste jag importera fit-filen manuellt i Connect (vilket genererar dubbletter i Strava och TP).
Trots detta hänger jag kvar eftersom jag bara kör strukturerat och inte orkar med Zwifts gamification (och är lite snål).

TrainingPeaks Virtual
Tillbaka
Topp