raphafestive500

raphafestive500
Jag har aldrig varit så sugen som nu med alla snöiga vägar. Snön gör tyvärr att 50 mil tar för mycket tid dessa dagar.

Lika roligt att springa som cykla i det vita !

IMG_0555.jpeg

raphafestive500
Just denna vinter är det Nike på fötterna men jag funderade lite löst på vad motsvarande distans skulle vara för löpning. Om man antar att 20 h är vad som krävs för cykling så kanske 20 mil löpning är rimligt? Åas lär ingen gå sönder av att cykla 50 mil på 8 dagar medan den som inte sprungit särskilt långt förut knappast klarar 25 km dagligen.

raphafestive500
Just denna vinter är det Nike på fötterna men jag funderade lite löst på vad motsvarande distans skulle vara för löpning. Om man antar att 20 h är vad som krävs för cykling så kanske 20 mil löpning är rimligt? Åas lär ingen gå sönder av att cykla 50 mil på 8 dagar medan den som inte sprungit särskilt långt förut knappast klarar 25 km dagligen.
Funderade i samma banor och kom fram till att samma antal timmar var rent för mycket för egen del. Hade eventuellt klarat månadsmålet mil (cykel) till km (löpning), dvs 50 km. Men vädret är för sunkigt här så jag kör bara några kortare rundor i stället och hoppas på att våren kommer tidigt ?

raphafestive500
Jag springer aldrig men tänker att skulle jag bo nära naturen med fina stigar skulle det nog vara en del av min upplevelse- och motionskompott. Att springa på snö låter som en inte så dum kompromiss.

raphafestive500
Lite dåligt drag i tråden, inte för arr jag kan bidra själv med mer än lite hejarop men visst är det väl några som cyklar (ute) och kan posta bilder?

raphafestive500
Har kört 20 mil i Göteborgstrakten och där jag har rullat har det varit svartis i stort sett överallt. Har varit rätt orolig att köra omkull, men har klarat mig än så länge. Idag är det varmare, ska bara försöka tajma in ett uppehåll i regnandet. Känner mig inte jättesugen på att ge mig ut och cykla.
IMG_5803.jpeg

raphafestive500
Bortsett från regnet har det varit mer lättcyklat två senaste dagarna (men fortfarande med dubbdäck för jag har inte med mig något annat). Körde större delen av rundan i dagsljus som omväxling idag och det var riktigt trevligt, men redig motvind sista 5 milen och iskallt spöregn sista halvtimmen. Rätt rökta ben nu.

Har fått ihop 445 km nu. Får se om jag kör sista rundan imorgon i det utlovade regnet eller om jag bara struntar i det.
IMG_5822.jpeg

IMG_5823.jpeg

raphafestive500
IMG_2796.jpeg
IMG_2798.jpeg
Jag hade inte tänkt köra i år. Men blev övertalad av en polare (som sen bangade)

Kylan har varit hanterbar. Men vägarna i Sthlm har varit i bedrövligt skick (snorhalt) så det har inte gått fort. Har kört med skevt framhjul hela veckan. Försökte rikta i fält. Blev värre. Löste det genom att ignorera problemet. Hjulet höll. Inga krascher. Flertalet tuber randogröt. Skön känsla nu.

Ses i tråden 2024. Eller inte:-)

raphafestive500
Tänkte först skippa det i år, då vädret här i Lomma har inte varit det bästa för min vanliga träningsplan. Så jag hoppade på sent: tisdag 119 km, onsdag 81 km, torsdag 70 km, fredag 74 km, lördag (idag) 160 km.
Runt 26 km/h i rullsnitt, men har varit enormt blåsigt här vid kusten.

Bilagor

• 500.png
    500.png
    2.8 KB · Besök: 82
  • 5001.png
    5001.png
    594.5 KB · Besök: 94
  • 5002.png
    5002.png
    640.2 KB · Besök: 87
raphafestive500
Älskar den här tråden när den dyker upp i mellandagarna, och tänker att det där är lagom tokigt för att jag ska vilja göra ett försök. Nästa år då, för nu är det för sent.

Sen, nästa år, blir jag glad när tråden dyker upp i mellandagarna och tänker ”nästa år”.

Bra kört allihopa!

raphafestive500
Vilka kör i år? Jag har börjat fnulla på det :)

Blev lite sugen på att köra för att motverka ett tråkigt trendbrott. Min cykling har alltid ökat för varje år, tyvärr säger prognoserna att 2024 inte kommer överträffa 2023's timmar. Hade varit kul att hämta hem det tappet och tror det hade räckt bra med en ~20t i slutet av december...

1733930595506.png

raphafestive500
Jag kommer som vanligt att tveka in i det sista. Räknar med någon typ av förkylning i anslutning till start, brukar alltid bli så. Vädret kommer väl att bli hemskt, antingen snöstorm eller några plusgrader och regn. Om jag tar mig igenom det (jag brukar ändå göra det) så kommer jag att längta in till trainern inomhus i värmen.

raphafestive500
Jag planerar att göra det men historiskt missar jag varannat år. Första gången gick GPS:en sönder på julafton. Om det blir tufft väder planerar jag rundor i södra Stockholm på ca 30 km + värmestopp.

raphafestive500
Jag har varit sugen några år, men alltid jobbat och så.
I år är jag ledig alla mellandagar, så om solen skiner och det är medvind... Eller så ser jag till att få många timmar på trainern. Det vore skönt med en stark avslutning på året. Men mest troligt är jag klen...

raphafestive500
Tuff start idag. Utgår från Djura i Dalarna. Rejäl vinter igår. Nu plusgrader och halt som fan. Har bara med mig min odubbade 26”a från Sthlm. Hade planerat en långpanna idag. Men is, is och mera is resulterade i bara 28k. Blir det lika illa imorgon så kommer jag inte få ihop det i år.

28/500
IMG_3498.jpeg

raphafestive500
Tuff start idag. Utgår från Djura i Dalarna. Rejäl vinter igår. Nu plusgrader och halt som fan. Har bara med mig min odubbade 26”a från Sthlm. Hade planerat en långpanna idag. Men is, is och mera is resulterade i bara 28k. Blir det lika illa imorgon så kommer jag inte få ihop det i år.

28/500
Visa bilaga 744285

Ja, det där är inte direkt före för odubbat!

raphafestive500

28/500
Visa bilaga 744285
Kudosregn! Jag fick ihop knappa 10 mil idag i Stockholm. En del dagar under tidigare festiver har det typ varit jobbigare att cykla ihop några enstaka kilometer än vad det var att cykla ihop 10 mil idag.
Bra kämpat!

raphafestive500
Kändes som en förkylning var på gång så skippade cykling på julafton. Kändes aningen bättre idag så gav mig ut. Kompakt dimma i Göteborgstrakten så blev blöt över hela kroppen. Fick ihop 140 km. Har varit bristfällig träning senaste månaderna så lårmusklerna blev tokslut, lite orolig för hur det kommer att kännas imorgon.
IMG_7665.jpeg

Tillbaka
Topp