Sunlake
Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Självklart inte, men alla gör väl misstag ibland.Bättre att slå av dem i startgrinden och sen är allt slut……
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Självklart inte, men alla gör väl misstag ibland.Bättre att slå av dem i startgrinden och sen är allt slut……
Det är väl det klassiska problemet: ska du med 100 % ta en liten nackdel eller acceptera en ganska låg sannolikhet för en mycket stor nackdel?Bättre att slå av dem i startgrinden och sen är allt slut……
Ja. På ett längre lopp. På sprint håller jag inte med. Allt handlar om hur många stavtag du behöver ta.Det är väl det klassiska problemet: ska du med 100 % ta en liten nackdel eller acceptera en ganska låg sannolikhet för en mycket stor nackdel?
Rent teoretiskt kokar det nog ner till hur stora de praktiska konsekvenserna är av den lilla nackdelen. Säg att det är så på gränsen att du går vidare att den lilla fördelen av att välja de hållbarare stavar påtagligt minskar dina chanser att gå vidare, ja, då är det rent rationellt att chansa med de lättare stavarna. Sen tillkommer psykologin av att veta att man har lättast tänkbara utrustning.
Vad i det jag skriver menar du är felaktigt?Ja. På ett längre lopp. På sprint håller jag inte med. Allt handlar om hur många stavtag du behöver ta.
Nåväl. Det om detta. Man får tycka olika i soffan![]()
Jag tänker att alla inblandade redan har funderat på detta och kommit fram till vad som är optimalt.Ja. På ett längre lopp. På sprint håller jag inte med. Allt handlar om hur många stavtag du behöver ta.
Du glömde lika vikt och längd på åkarna.Fast de åker ju för att det ska bli rolig TV.
Jag kanske skulle titta om alla åkte på samma hållbara stavar, samma valla, osv..
Följt den här tråden nu i några dagar för TDS men längdskidor låter ju verkligen inte kul som tittarport längre.
Är väl egentligen ingen större skillnad mot cykling. Båda är sporter där materialet (och val därav) har stor betydelse. Båda sporterna involverar ju numer även servicemän (mekar vs vallare), även om jag kan tycka att skötsel och val av materiel är en del av sporten som utövaren själv borde ansvara för.Fast de åker ju för att det ska bli rolig TV.
Jag kanske skulle titta om alla åkte på samma hållbara stavar, samma valla, osv..
Följt den här tråden nu i några dagar för TDS men längdskidor låter ju verkligen inte kul som tittarport längre.
Gustav BerglundHar dålig koll på svenskarna, vem har #33 och låg längst fram och tog vinden hela transportsträckan?
Gustav Berglund, troligen för att dra fram Edvin Anger till bra placering i sprintcupen.Har dålig koll på svenskarna, vem har #33 och låg längst fram och tog vinden hela transportsträckan?
Gustav Berglund, troligen för att dra fram Edvin Anger till bra placering i sprintcupen.
Ja, absolut. Endast två norrmän i topp 16 är det nya normala.Bara två norrmän topp 16! Är det början på slutet på den norska dominansen vi just bevittnat?
nä
www.langd.se
Man kan ju hoppas att de får mer problem och behöver sälja dem..Skit, hade ju hoppats att deras dåliga ekonomi skulle göra att de släpper en hel del rättigheter…