[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

1736621089116.png

Känner att jag mognat som människa och är tillbaka. (y) Ur ett FBK vs Brynäs perspektiv (denna holmgång) ser nästa omgång rätt intressant ut, två kluriga bortamatcher. Luleå är ett bra lag och HV71 rimligen desperata. Även omgången på lördag ser rätt tuff ut för båda lagen. Skellefteå måste skärpa sig (ladda batterierna) och Frölunda är väl FBKs "spöket Laban" nr ett sett till senaste säsongerna, oftast jämna/tuffa matcher, Rönnberg brukar vara i extas medan Mitell inte rör en min som vanligt (på sin höjd en gäspning). Björn Borg eller Kimi Räikkönen har inte en suck i jämförelse, Mitell är den riktiga ismannen.

Ryktet säger att @Manurhin2 är så nervös att han flytt landet så jag behöver vara här.

1736782353423.png

1736782538008.png

1736782411504.png

Senast ändrad:
Lite härliga minnen, som inspiration inför vårsäsongen:

Nästa steg är att de får skänka bort det. Brynäs kanske bör vara lite oroliga för framtiden med deras storsponsor. :unsure: (i och för sig finns det väl några andra företag i Gävle och sedan finns ju alltid kommunkassan)

1736803656101.png

Senast ändrad:
Lite härliga minnen, som inspiration inför vårsäsongen:
Visste inte att du följer den värmländska lokalpressen så slaviskt.

Tjena!

Fan vet vem som gjorde bort sig mest idag, Nybros spelare eller supportern som på middagen innan säger ganska högt "vi får hoppas på att domarna inte gillar bofors jävla grishockey så vi får många powerplay". Hans kompis som står mitt emot ser "något" besvärad ut. Dennis Hall som står bakom är röd i ansiktet..
#iblandmåstejagläramigatthållakäften

Senast ändrad:
Pust å stön...derby...det blir nog förlust, lika bra att rikta in sig på det, så blir man bara glatt överaskad om det inte skulle bli så! 😁

Tjena!

Riktar också in mig på förlust varenda match. Att slå Bofors fanns ju inte på kartan. Men jag fick iallafall deras tränare att känna sig (o)välkommen. 🤣

AIK tryckte dit Djurgården? LoL

Något överraskande men å andra sidan är även AIK ett formstarkt lag.

Värmlandslag i topp både i SHL och Allsvenskan.

Bra att Skansengänget fick på tafsen igår så de kom ner på jorden. De hör hemma i 08-serien där de har sina jämlikar och derbyn.

Som jag brukar säga, jag har inte så många favoritlag, enbart AIK + alla som Färjestads BollKlubb möter. :cool:

Och nu TOKHYLLAR dom den där BollKlubben från Karlstad på radiosporten också...
Man mår ju nästan lite illa.. :unsure: :giggle:

Tillbaka
Topp