Ramnummer en gåta???

Go

Medlem
Ramnummer en gåta???
Hej,
Har köpte en äldre racer, men på den finns ingen märke eller nåt annat. Det enda jag hittar är ramnummer som är WBK766148H. Sitter SHIMANO Exage växlar på, vet ej om det är original. Jag är väldigt nyfiken på vad detta är för cykel och skulle vara JÄTTE tacksam om någon kan berätta var jag kan söka för att ta reda på mer om den eller om någon kan söka åt mig. Skulle vilja veta om den är värd att bevara/restaurera. Tänker inte sälja den utan vill använda den. Som sagt skulle vara jätte tacksam för all information. Jag har sökt på Google och chatt gpt och dessutom kontaktat Bianchi då jag fick tips på nätet att WBK kunde vara från de, men de svarade att de inte har någon info om detta ramnummer.
Ha det gott!
Vänligen Goran

Bilagor

• IMG_7584.jpeg
    IMG_7584.jpeg
    1.3 MB · Besök: 164
Senast ändrad:
Ramnummer en gåta???
Ramnummer (som jag skrev innan) hittade jag på vevpartiet.

En fråga till: är det någon som vet vad en sådan cykel kan vara värd. Vill veta mest för att veta hur mycket jag ska spendera på den. Några 100 kr eller kanske 1000 kr?

Ramnummer en gåta???
Du skulle ju inte sälja utan ha den själv, då spelar det väl ingen roll vad den är värd för någon annan?
Tack för ditt inlägg. Ja det stämmer men som jag skrev så vill jag inte lägga flera tusen på en cykel som är kanske värd 200-300 kr. Att köpa nya hi-end delar och sätta på en lågpris cykel låter inte rimligt för mig.

Ramnummer en gåta???
Ramnummer (som jag skrev innan) hittade jag på vevpartiet.

En fråga till: är det någon som vet vad en sådan cykel kan vara värd. Vill veta mest för att veta hur mycket jag ska spendera på den. Några 100 kr eller kanske 1000 kr?
Jag tror på 100-lappar snarare än 1000-lappar.

Ramnummer en gåta???
för de första är de där ingen racer igentligen de är en standardram kittad med racerbromsar och bockstyre (renodlad racer har inte skärmfästen på bakstagen o inga skärmfästen på framgaffeln) dessutom på en racer från den tidsepoken har precis plats för 25mm däck som max
med 28mm däck så får du i bästa fall in ett a4 mellan ram o däck o den där ramen tar garanterat minst 37mm däck

Ramnummer en gåta???
för de första är de där ingen racer igentligen de är en standardram kittad med racerbromsar och bockstyre (renodlad racer har inte skärmfästen på bakstagen o inga skärmfästen på framgaffeln) dessutom på en racer från den tidsepoken har precis plats för 25mm däck som max
med 28mm däck så får du i bästa fall in ett a4 mellan ram o däck o den där ramen tar garanterat minst 37mm däck
det är nytt för mig det här med ”sport” cyklar, så tack så mycket för din input.

Ramnummer en gåta???
Den verkar ha gått runt Vättern på 1900-talet så nåt duger den väl till?
Ja det stämmer det sitter ett klistermärke på den från 1990. Ja den duger till mig iallafall som glad amatör och vardags cykling 😃.
Vem vet kanske blir någon gång i framtiden en Vätten runda om jag kommer tycka att detta med cykling är riktigt roligt ( kanske dock inte med denna 🙂)

Ramnummer en gåta???
På Logan Smögen som är av REX för coop är det
WDB xxxxxx Y på stolp rör under vänster sadel stolp hållare röret upp

Tillbaka
Topp