[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Ordningen återställd i tabellen 🤗
(bottenlagen där kring HV är inte klara med sin match än)
3FA2C408-E997-4BF8-8C26-1BD656675366.webp

Tjena!

Önskningar över hur säsongen ska sluta.

AHL - Björklöven upp och Östersund ner
SHL - Brynäs mästare (min pappa är faktiskt från Gävle) och HV ner till allsmåländskan.
Allettan - Troja Ljungby upp till allsmåländskan.

Tjena!

Önskningar över hur säsongen ska sluta.

AHL - Björklöven upp och Östersund ner
SHL - Brynäs mästare (min pappa är faktiskt från Gävle) och HV ner till allsmåländskan.
Allettan - Troja Ljungby upp till allsmåländskan.
Vad blir det då, 7 småländska lag i HA?

Det var visst känsligt det här att korthuset fr Karlstad föll ihop och ordningen återställdes 😂
Ja, exceptionellt störande men å andra sidan är denna holmgång mellan lagen lite roande (och sist men inte minst ofattbart överraskande). Typ "Brynäs awakening from the dead" (som en skräckfilm menar jag), lite som Nottingham Forest i fotbollen vilket dock mera är som en passionerad solig saga.

FBK hjälpte åtminstone till att höja spänningen i bottenkampen. (y) FBK är ett lag som alltid tänker på underhållsvärdet även om det nu kanske blev lite väl roligt. 😅
1737103071553.webp

Ny omgång imorgon

Senast ändrad:
Linköping skickade även den andra brodern Hävelid till Djurgården. Jag förutspår Lex Clara och att han snart dominerar i Allsvenskan. Linköping har inte direkt varit kända för att ta hand om och utveckla sina talanger, mer än möjligtvis Forsling som fick spela med Magnus Johansson.

Imorrn är det stormatch, direkt i TV4. Regerande SHL-mästarna tar emot regerande HA-mästarna tillika suveräna serieledarna i SHL. Detta samtidigt som sillstryparna gästar korthuset i Karlstad. Gissningsvis rycker de suveräna serieledarna ifrån ännu mer således.

Imorrn är det stormatch, direkt i TV4. Regerande SHL-mästarna tar emot regerande HA-mästarna tillika suveräna serieledarna i SHL. Detta samtidigt som sillstryparna gästar korthuset i Karlstad. Gissningsvis rycker de suveräna serieledarna ifrån ännu mer således.
Brynäs lär ju vinna enkelt! Fusk AIK sladdar ju i tabellen.

Om man ponerar att BIF inte vinner SHL eller HA fram till 2030, kommer BIF då under säsongen 2030/31 att benämnas 2024 års HA-mästare?

Tillbaka
Topp