Blockettråden 2

Blockettråden 2
Det här är bland det mest magstarka jag sett på Blocket. Och då har jag ändå sett en hel del 🫣

”Har en ny cykel 2år gammal. Använd 3 ggr på landsväg annars bara stått”

IMG_2558.webp

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Lugna er priset kommer sänkas 😅😂
Det är medvetet satt högt pris nu i början.

Vad skulle vara ett rimligt pris enligt er?
Min tanke var att lägga mig på 1000kr just för att man kan köpa en ny 5mm för 200kr.

Blockettråden 2

Min tanke var att lägga mig på 1000kr just för att man kan köpa en ny 5mm för 200kr.
”Säljes då jag fick ett nytt av bikable”. Är ingen fras jag skulle använt mig av, du ger en eventuell köpare slagläge att pruta vilket fall.

Blockettråden 2

Om du tänker på det viset så köp en 5mm för 200 spänn och sälj det "komplett" istället. Nu är det ju en tydlig reklamation du har fått behålla som goodwill.
Om du kommer få 1000 för det komplett? ja kanske.

Blockettråden 2
Om du tänker på det viset så köp en 5mm för 200 spänn och sälj det "komplett" istället. Nu är det ju en tydlig reklamation du har fått behålla som goodwill.
Om du kommer få 1000 för det komplett? ja kanske.
Att presentera det som en överbliven reklamation är givetvis ärligt. Att prissätta det strax under nypris framstår som girigt.

Generellt sett tycker jag som sagt att halva nypriset är en bra utgångspunkt vid andrahandsförsäljning. I det här fallet kan väl en 500-ing kännas ok tycker jag. Om säljaren bjuder på frakten.

Redigerat: stavfel.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Optimistiskt kanske??
Eller missar jag något?

Blockettråden 2
Optimistiskt kanske??
Eller missar jag något?

Här samma modell (en storlek mindre) för 6999 euro:

Blockettråden 2
Optimistiskt kanske??
Eller missar jag något?

Intressekoll = säljer om man får orimligt bra betalt.

Blockettråden 2
Optimistiskt kanske??
Eller missar jag något?

Det finns en 54cm SL8, med DuraAce på Concept Store i Sickla för 82 000 SEK, vill minnas att den även har garanti.

Blockettråden 2
Ojoj vad hände här?

Med länk till Specialized hemsida.

Bedrägeri, att öppet sälja kopior utan att skriva att det är en kopia är väl olagligt? Rätta mig gärna om jag har fel. Kopia är en sak, men att försöka sälja en kopia och utge ge det för att vara ett original är definitivt olagligt.

1000032721.webp

1000032723.webp

Blockettråden 2
Vad är så speciellt med S-Works skruvar att någon vill har precis den? De kan väl inte har S-Works loggor för att det inte finns utrymme (en Specialized logga skulle dock kanske passa).

2025-02-05-15-24-04-473.webp

Blockettråden 2
Vad är så speciellt med S-Works skruvar att någon vill har precis den? De kan väl inte har S-Works loggor för att det inte finns utrymme (en Specialized logga skulle dock kanske passa).

Visa bilaga 750907

Om någon frågar på en runda "cool cykel, vad har du för skruvar till flaskhållaren på den där" så känns det ju sådär att säga Biltema, eller Hornbach eller något sånt.

Blockettråden 2
Oj, jag måste medger att jag hade helt fel!

Visa bilaga 750908

Hmm, $10 för 5 skruvar. Måste vara billigaste sättet att får 12 S-Works loggor på din cykel (verkar dock inte säljas i Europa). Men akta reviewen:

"I have bought these bolts for my SL4 and SL7, however they are week. They can't hold a torque of 2.8Nm as stated, the material is so soft that easily will be damaged. Even if you can try to be close to the suggested torque, the cage will come loose fast."

Tillbaka
Topp