Cykelbyxor för långa personer

robba_86

Medlem
Hej på er alla!

Skulle vilja ha tips på cykelbyxor av typen liknande fox defend som görs i extra långa storlekar då de flesta slutar halvvägs ned på vaden i bästa fall!?

Är 195cm lång med innerbensmått på 95cm, väger 88kg. Har storlek 33/34 alt 52.

Dessa har jag hittat på nätet men har ej testat. Skulle vilja hitta något lite mer prisvärt.

Vad har ni andra längre cyklister på er? Shorts året runt?

Nu är jag 7cm kortare än du, men jag kör omkring i dessa:
De är dock väldigt tighta så gå upp minst en storlek, kanske två?
Ganska dyra (men finns ofta på rea lite här och där) men jag tycker dom är prisvärda då dom passar mig så jäkla bra

Jag hittade långa byxor som fungerar för långa personer på Ekoi. Jag är 190 cm lång och har 92 cm benlängd. För att göra det ännu lurigare för mig är jag relativt smal över midjan men kraftigare över bak och lår. Jag kör med storlek XXL.

Edit:
Det är dessa jag köpte:
De är mycket tunna så de är inget för riktig vinter.

Senast ändrad:
För ett tag sedan lärde vi att många långa cykelbyxor kommer i olika storlekar, men har lika långa ben, (insida-lår-mått). Dvs skillnaden ligger mycket i skärningen i grenen.

Trodde att jag hade hittat något här... 1000kr med rabattkod... men efter skatter och frakt så var jag uppe i 1800kr.

Kanske får dra in på något annat och unna sig.

Nu är jag 7cm kortare än du, men jag kör omkring i dessa:
De är dock väldigt tighta så gå upp minst en storlek, kanske två?
Ganska dyra (men finns ofta på rea lite här och där) men jag tycker dom är prisvärda då dom passar mig så jäkla bra
Är dom inte ganska vida i benslutet?

Har du testat Endura? De är rätt långa i benen. Jag är 192, innerbensmått ca 95-96 cm och kör med xl på deras spray pants. Jag antar att du skulle kunna ha både large och xl, ser inget inseammått nu men jag är rätt säker på att det skiljer ca 1-1,5 cm mellan storlekarna.

Trodde att jag hade hittat något här... 1000kr med rabattkod... men efter skatter och frakt så var jag uppe i 1800kr.

Kanske får dra in på något annat och unna sig.
Som du ser har alla samma benlängd. ...Vad var det jag saaa!

Endura är mitt kort som "bara funkar", kan ha XL utan att dom ger 2dm marginal i midjan son dom flesta herrbyxor.

Är dock "bara" 90 i innerbenslängd

Tillbaka
Topp